Shimano SLX első váltó

20 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 10.300 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK




dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Gyorsan pakolja a láncot normál terhelés alatt
  • Egész elfogadható tömegű.
  • A terelőlemez kidolgozása csillagos ötös, nem olyan mint a mostani 2 x 10-es váltóké hanem egyszerű oszt nagyszerű.
  • 2 x 9-es gyárilag, nincs még egy ilyen. A 2 x 10-es közel sem ilyen.
  • Sártűrése átlagos, ha már 3-4 kiló cuccot összeszed a középcsapágy és környéke, akkor már általában nem működik :)
  • Széles a lánckalitka, a teljes hátsó tartományt át tudom váltani elöl bármelyik lánckeréken és csak az egyik végállásban ér bele a terelőlemezbe a lánc. Azaz a 18 sebességből 16 működőképes!
Hátrány
  • Ahogy többek írták, terhelés alatt nem vált valami szépen a külső lánctányérra.
  • Feleslegesen erős rugó.
  • Baromi nehéz belőni 3 x 9-es váltókarhoz.
  • Viszonylag hamar elkezdett kotyogni, de csak egy kicsit és ott megállt a dolog. Hiába gyepáltam, nem lett rosszabb.
  • Elég unalmas külsőt kapott az SLX, feldobhatták volna valami lézervágott logoval, mint az XT-nél
Tapasztalat

Ahhoz képest, hogy a Shimano SLX FD-M665 egy durvulós AM első váltó, nincs túlépítve, de nem tűnik gyengének maga a szerkezet. Viszont a terelőlemez vastagsága a csapoknál talán túl vékonyra sikeredett. Ha a felhasználási terület alapján nézem a tömeget, akkor a nagyon jó kategóriába tartozik.

Eredetileg 36 fog a maximális elöl, nekem a 38 fogast is simán viszi.

 

Sikerült kifognom egy hibás darabot, így nem lett még fél éves se, ment vissza a nagykerbe.
A hiba, hogy a terelőlemez eltört az egyik szegecsnél, anyaghiba miatt. (kép alább)

Erre ajánlom
  • 2 x 9 XC, elöl 38-as fogszámig, avagy low cost 29er-re kifejezetten ajánlom
  • 2 x 9 AM, kizárólag lájt verzió. Már annak aki ragaszkodik az elöl a 2 tányér használatához. Én oda spec már 1 x 10-et tennék, mivel ennél az ágazatnál nem nagy tragédia, ha néha benyeli az ember a békát és tolja. De hétvégi bringásnak aki szeret lejtőzni is, annak teljesen jó.
Ennyiért vettem
10000
Mért tömeg
142 g
Csatolt képek
Shimano SLX  2010 első váltó
Shimano SLX  2010 első váltó
Shimano SLX  2010 első váltó
a törés
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típusszám :
  • FD-M7020
  • FD-M7025
  • FD-M7000
  • FD-M7005

 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel (Dual-pull)


 
rögzítés:
  • nyeregvázcső
  • középcsapágy
  • konzolos (Direct Mount)

 
kompatibilitás:

Shimano


 
hátsó fokozatok:

10


 
teljes kapacitás:
  • 18 fog (FD-M670, FD-M671, FD-M672)
  • 14 fog (FD-M675, FD-M676, FD-M677)

 
felső-közép min. kapacitás:
  • 10 fog (FD-M670, FD-M671)
  • 12 fog (FD-M660, FD-M661)

 
legnagyobb lánckerék:
  • 42 fog (FD-M670, FD-M671)
  • 44/38 fog (FD-M675-B, FD-M676)
  • 40/38 fog (FD-M675-E)

 
láncvonal (mm):
  • 50 (FD-M670, FD-M671, FD-M672)
  • 48,8 (FD-M675, FD-M676,FD-M677)

 
bilincsméret (mm):
  • 28,6
  • 31,8
  • 34,9

 
színválaszték:

fekete-ezüst


 
további információk:
  • Speciális nagy kerékhez tervezett Dyna-Sys meghajtás a jobb hatékonyság, könnyű kapaszkodás érdekében
  • Könnyű működés és és igény szerinti finom vagy erőteljes váltás
  • Alacsony profilkialakítás a megfelelő hézag érdekében
  • 42-32-24 és 40-30-22 foggal is kompatibilis

  • Rendezett bowdenvezetés oldja meg a köpennyel való érintkezés problémáját (FD-M676-D)

  • Nagyobb lengéscsillapító-mozgás és oldalsó köpenyhézag a ferde alakú bal forgáspontkivitel miatt (FD-M676-B, FD-M676-D)
  • Csak felsőhúzásos új összekötőelem opció (FD-M676-T-B/D)

FD-M672

  • Fokozott váltáshatékonyság
  • Hatékony bowdenvezetés a könnyű váltóműködés érdekében
  • Side-Swing kivitel
  • Jobb irányíthatóság
  • Nagyobb hézag a nagy kerekeknek

FD-M677

  • Továbbfejlesztett váltás stabilitás
  • Megbízható első váltás változatos terepen
  • Megnövelt húzóerő tartomány a hosszú utakra tervezett kerékpároknál lánc dörzsölődés nélkül
  • Jobb váltáshatékonyság
  • Hatékony bowdenvezetés a könnyű váltóműködés érdekében
  • Új Side-Swing kivitel nagy kerekű kerékpárhoz
  • Jó irányíthatóság
  • Nagyobb abroncs hézag a nagy kerekeknek
  • Rövidebb láncvillával kompatibilis
  • Kerékpárosra hangolt
  • Szélesebb és erőteljesebb áttételi arány tartomány
  • Sima profilú első váltó lemez, amelyen elfér a széles fogazat »»Csendes működés, nem hallatszik a lánc dörzsölődés »»Kompatibilis a hagyományos felszerelési lehetőségekkel •• Magas bilincs, alacsony bilincs, D-típus, E-típus (lemez nélkül)

tömeg:
  • 153 g (FD-M670-A-B)
  • 142 g (FD-M670-A-E)
  • 155 g (FD-M671-A-B)
  • 145 g (FD-M671-A-D)
  • 138 g (FD-M675-B)
  • 129 g (FD-M675-E2)
  • 157,5 g (FD-M676-B)
  • 145 g (FD-M676-D)
  • 152,1 g (FD-M672-H)
  • 136,5 g (FD-M672-L)
  • 140,5 g (FD-M672-D)
  • 126,5 g (FD-M672-E)
  • 149 g (FD-M677-H)
  • 133 g (FD-M677-L)
  • 141 g (FD-M677-D)
  • 124 g (FD-M677-E)

 
láncvillaszög (fok):
  • 66-69 (FD-M670, FD-M671, FD-M675, FD-M676)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
9-es XT/SLX váltással használható-e az XT FC-M770 10-es hajtókar?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano SLX termékkel kapcsolatban: