Sram X7 első váltó

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 18.295 Ft - 24.095 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



16-17 (17 vélemény)
Rendezés

HellslayeR avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Pontosan és gyorsan vált!
Hátrány
Ahoz, hogy minden sebességet tökéletesen vigyen (7-es sorral), nagyon kell állítgatni.
Tapasztalat
Nehéz állítani, de nagyon jó váltó.
Erre ajánlom
Ha beállítottad nagyon jól szolgál, bármire.
Ennyiért vettem
9000
Szerinted hasznos?

korcs avatar
korcs
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Bemásolhatnám az X-gen pozitív tulajdonságait, de talán még rá is tesz egy lapáttal! Nagyon simán, precízen vált. Eddig hibátlanul működik.
Tapasztalat
A korábbi X-gen modell utóda, így annak megfelelően csak pozitívumot tudok mondani róla, sőt... ezek után mondja az ember, hogy soha többé shimano (bár egy XTR miatt, soha ne mondd, hogy soha)
8 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-17 (17 vélemény)
Rendezés
 
bovdenvezetés:

alul-felül húzós kivitel


 
rögzítés:
  • bilincs
  • direkt

 
hátsó fokozatok:
  • 3x9
  • 3x10
  • 2x10

 
váltótest:

hidegenkovácsolt alumínium


 
láncvezető:

hőkezelt acél


tömeg:

137-185 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X7 termékkel kapcsolatban: