Sram X9 első váltó

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 17.595 Ft - 28.595 Ft

HASONLÓ első váltó TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

badis avatar
40 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A váltás nagyon jó,és gyors vele mint minden sram rendszerrel.Én xt hajtókarral,sram x9 váltó karral használom,amivel tökéletesen működik.Hangosabb az xt rendszernél,de nekem ez jobban bejön.A terelőlemezen eggyenlőre kopás nem látható.

Hátrány

hátrányról 1000 km után nem tudok,és nem is hallottam eddig.

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
19000 ft
Csatolt képek
Sram X9  2015 első váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BHappy avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Jól vált, saját váltókarjával használom. Dagonyázásnál is remekül vált. Meglehetősen merev, és sokkal finomabban vált, mint az X.7-es (ami annak tudható be, hogy az alul/felülhúzós kialakítású volt, és túl erős rugót raktak bele).

Hátrány

36/22-es hajtóműnél több idő felraknia a láncot.

Tapasztalat

2 tányéros hajtóművel használom, csak annyi volt a dolgom, hogy a végállás csavaron állítottam.

Erre ajánlom

Bármire, ha nem egy tányért használsz elöl.

Ennyiért vettem
~9.000
Csatolt képek
Sram X9  2010 első váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lgabster avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ebben a kategóriában már elvárható, hogy pontosan, és gyorsan váltson egy váltó....erre nincs is panasz.

Könnyű, egyszerű konstrukció. Az egyszerűségből adódóan masszív darab, és bármilyen körülmény között teszi a dolgát.

Bírja a sarat, és a kialakításnak köszönhetően könnyen tisztítható. 

Hátrány
még nem tapasztaltam
Tapasztalat
3 hónap alatt még nem sokat mentem vele, de eddig tényleg semmi panasz rá. Csak az az egy gondom vele, hogy nem illik a bringám összképébe, mivel minden shimano rajta, viszont sürgősen kellett egy új váltó, és a boltosnak csak ez volt raktáron. Így tervezek egy XT-re cserélést. Esetleg ha valaki benne lenne egy ilyen cserében, akkor szóljon
Erre ajánlom
mindenkinek, aki pontos, gyors, erős váltót akar de főleg azoknak, akik szeretnek dagonyázni
Ennyiért vettem
7000
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
bovdenvezetés:
  • alul húzós
  • felülhúzós

 
rögzítés:
  • bilincses
  • konzolos

 
kompatibilitás:
  • Sram
  • Shimano

 
hátsó fokozatok:
  • 3x9
  • 3x10
  • 2x10

 
bilincsméret (mm):
  • 31,8
  • 34,9

 
váltótest:

hidegenkovácsolt alumínium


 
láncvezető:

hőkezelt könnyített acél


tömeg:

160 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X9 - 3x10 és 3x9 első váltó kompatibilis?
1 válasz
utolsó: 2017. júl.
Sram X.9 Top swing vagy Down swing?
2 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X9 termékkel kapcsolatban: