Avid FR 5 fékkar

148 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 2.100 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



1-15 (148 vélemény)
Rendezés

tomassy avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Erős, két ujjal is könnyen használható fékkar! Szép, nagyon jól mutat a bringán. Jól beállítható, adagolható. Markolatváltóhoz kicsit rövid de meg lehet szokni.

Hátrány

Kopik a festése....ezen kívül nincsen neki... de tényleg nincs! Ez egy jól összerakott egyszerű fékkar!

Erre ajánlom

Mindenre

Szerinted hasznos?

scottusa avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Tektro V fékkel használva nagyon jó párosítás, könnyen blokkolható két ujjal.

A fékkar-kormány távolság állítható.

Kényelmes és nem mellékes az sem, hogy gyönyörű.

Könnyen szerelhető, az enyém nem lötyög.

 

Hátrány

Nem szervós.

Az árát folyamatosan emelik.

Tapasztalat

Kidolgozása szebb, mint a Shimano karoké.

 

Erre ajánlom

Bátran mindenre, ha nem hiányzik a szervó rásegítés.

Ennyiért vettem
1800 Ft/db
Csatolt képek
Avid FR 5  2014 fékkar
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kpityu79 avatar
24 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • jól kézreáll
  • jó a fogása
  • jó adagolható
  • egyszerű bowden rögzítés
  • két oldalra is szerelhető a fékkar
Hátrány

Egyelőre nincs hátrány.

Tapasztalat

Egy shimano acera fékváltókart cseréltem le rá. Kicsit jobb lett a fékhatás, de sajna nem akkora mint reméltem. Avid BB7-el szépen fékez, lassít.

Erre ajánlom

Xc, turázás

Ennyiért vettem
1500
Csatolt képek
Avid FR 5 fékkar
Avid FR 5 fékkar
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

colew avatar
21 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Jól adagolható BB5 fékkel.

Jól megfogható, elérhető.

Csak minimális kotyogás, szinte semmi. Lötyögés szintén semmi.

Nagyon szép minőség, szép festés, hihetetlen könnyű.

Hátrány

Kevés állítási lehetőség, csak bowdenhúzás, és fékkar távolságának finombeállítása.

Nehezen húzható, most olajozás után kicsit jobb, de még mindig nem az igazi.

Tapasztalat

Szép, jó, eszméletlen könnyű (155g párban)

Nehezen húzható valamiért, bowdent is olajoztam, forgáspontokat is, de még nem sikerült rájönni..

Erre ajánlom

XC/AM

Ennyiért vettem
12,5 EUR / pár
Mért tömeg
155 g
Csatolt képek
Avid FR 5  2014 fékkar
Avid FR 5  2014 fékkar
Szerinted hasznos?

user2543 avatar
73 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

B+ V-fékkel használom, jó fékerő, van benne visszahúzó rugó, jó minőségű menetek, előtte egy tektro-t használtam, abban több menet is elnyalódott. Kis fékkartávolság állító csavarhoz is könnyebb hozzáférni. Nem lötyög/kotyog, nem rozsdál, nem nyikorog. Kényelmes a kar kialakítása. Flip-flop.

Hátrány

???

Végül is. Nagyon kicsi a kivágás a bilincsénél. Egy picit 22,2 mm-nél kisebb átmérőjűre sikerült kormányon teljesen rátépve a csavart sem szorul meg. Persze sufnizással orvosolható (sörösdoboz :D)

Tapasztalat

CC bringán használom, olcsóbb és érzetre jobbak, mint a shimanok, tektrok. Próbáltam egyik haverom bringáján egy Hayes MX4-gyel, tény, hogy kell hozzá a jó fék, meg normális beállítás, de az nagyon fogott. 160 grammnak mértem (a párt) egy +-10 gramm beosztású konyhai kismérlegen.

Erre ajánlom

Minden stílushoz ajánlom.

Ennyiért vettem
3000/pár
Mért tömeg
160 g
Csatolt képek
Avid FR 5  2009 fékkar
Avid fr-5
Avid FR 5  2009 fékkar
Szerinted hasznos?

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • a Shimano-hoz alsó kategóriás fékeihez mérve az árát teljesen korrektnek tartom
  • szép kidolgozottság
  • masszív anyagból építkezik, a felépítése is ennek megfelelő
  • nagy a húzása, ellenben kis erőkifejtést igényel, így a fékerővel nem lesz baj :)
  • gyönyörűen adagolható a fékerő
  • esztétikáját tekintve szép és hasznos alkatrésze lesz a kerékpárunknak
Hátrány

Egyetlen egy hátránya van a legtöbb olcsóbb fékkarokhoz képest, hogy a rögzítése nem igényel ugyan "bujkálást", viszont nem a megszokott 5-ös imbuszkulcs  a megoldás a rögzítéséhez, hanem 3-as imbusz kell hozzá. Amit tud és amennyiért, ez legyen a legnagyobb "hibája".

Mivel a fékkar festése porózus (érdes), elképzelhető, hogy hajlamos lesz a kopásra (az idő úgyis igazolja vagy cáfolja ezt).

Tapasztalat

Jelen pillanatban (2013.09.07.) a fékkar még csak pár órás. Ellenben frissíteni fogom a későbbiekben a véleményt.

Az eddigiek alapján nem volt rossz választás, mert két ujjal is erőteljes fékerőt tudok vele produkálni. A megjelenése kidolgozottsága teljesen jó ebben az árfekvésben. Ami külön tetszik, hogy a bowden beakasztás rém egyszerű, nincs a szokásos kis fém bilincs, amibe a bowdentuskót akasztja a bringás, hanem magában a fékkarban van ez hely kialakítva. Ügyes megoldás és megakadályozza a bowden elcsavarodását.

Mechanikus tárcsafékes gépen volt hozzá szerencsém kipróbálás céljából, meggyőző volt, ezért döntöttem a megvétele mellett.

2014. április

Negyedik hónapja használom mechanikus tárcsafékes (Hayes MX4) bringán nagy örömmel. Egy ujjal is kényelmesen használható, annyira pici erő kell a fékezéshez, hogy érdemes gyakorolni egy kicsit szűz júzereknek (mint én pl.). Szépen közvetíti a fékrendszer viselkedését, jól lehet adagolni vele a fékerőt. Kicsit erősebb karhúzásnál brutálisat fog, csak óvatosan ;). A korábban írt vélekedésem a kopásról alaptalannak bizonyult. Jóformán egész télen hajtottam a gépet kesztyűben és nem kopott a festése. Festés tartósság: pipa. Nem is drága fékkar, mégis eszelősen jól teljesít, legyen akár V-fék vagy tárcsa.

Erre ajánlom

Leginkább XC-re ajánlom. 2000-ért tud mindent, amit kell. De nem zárja ki azt, hogy valaki a városi gépére, esetleg egy trekkingre vesz ilyen fékkart.

Ennyiért vettem
2000
Csatolt képek
Avid FR 5  2012 fékkar
balos (Triad-on)
Avid FR 5  2012 fékkar
jobbos (Triad-on)
Avid FR 5  2012 fékkar
Caprine-on
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Loky avatar
45 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Igénytelen. Egyszerű. Nincs ami elromoljon rajta. Jól viseli a nyúzást. Gyakorlatilag mindennel működik. 

Hátrány

Könnyen sérül külsőre. (Mint kb. minden alkatrész.)
Lehetne a karon egy bowden-vezető fül.
Párban/Dobozban kapható

Tapasztalat

Ha nem a hegyről lefele jössz és kell egy jó ár/teljesítmény arányú fékkar ezt ajánlom. 
- "V" fék
- Tárcsafék
- Konkurens Hayes típusú fékkel is hibátlanul működik.

Erre ajánlom

-túra
-park
-dirt

Ennyiért vettem
3890Ft
Csatolt képek
Avid FR 5  2012 fékkar
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Attila16_ avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyű ful aluminium 

A legnagyobb előnye, hogy mindkét oldalt lehet használni, mert a felírat mind két oldalon fent van.

Jó a rugója, szépen vissza enged.

Mechanikus trácsafékhez is lehet használni.

Tratós a festék rajta

Könnyű használni, két színben is lehet kapni.

2 vagy 3 ujjas változata is van.

Nagyon jó fékereje van.

Jó ár.

Hátrány

A hátrányának annyit tudnék mondani, hogy a festék hamar kopik a karon.

Tapasztalat

NAgyon megvagyok vele elégedve, a fékereje király semmijen panaszom nincs rá nekem nagyon bejött az Avid FR5-ös fékkar mindenkinek ajánlani tudom.

Erre ajánlom

Bármire

Ennyiért vettem
1676 db
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zordkorn avatar
24 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

BB5 használata mellett minden helyzetben megállja a helyét

Jól adagolható...

Ezüstben is kapható, kinek melyik szimpatikus

Olcsó s elég jó

Hátrány

Nem igazán van neki, teljesen egyben van

Erre ajánlom

Amire való: fékezni

2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

watos avatar
15 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

könnyű
jól nézki. 
intenzív használat után se lötyög igazán. 
tárcsafékkel egészen jól működik. hideg idő se jelent gondokat 
és a víz se okoz gondokat

Hátrány

a festék hamar lekopik a karról.

Tapasztalat

Maratonokra illete XCora jártam vele tökéletesen meg felelt. Bár jobb lenne ha bilincses lenne és nem kellene a fél kormányt lebontani emiatt de ez mellékes. 
Szilvásváradon esőben sárban jóltette a dolgát nincs annyira túlbonyolítva a belseje mint pl 1 shimano ezért kevesebb dolog is romolhat elrajta . Takarítani is 1szerű dolog nem igényelj nagy precizítást. Mert ugye nem csak a féket magát kell karbantartani ha nem a fékkart is mert csak akkor működik jól 1 félrendszer .

Erre ajánlom

xcm;xcoxc;cc

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Avid FR 5  2013 fékkar
Szerinted hasznos?

viktorcs avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- Szép kivitelezés, esztétikus darab.
- BB7-el nagyon jól dolgozik együtt a FR 5
- Pont ideális méretezés

Hátrány

Eddig egyet már letudtam törni, de az sem mai darab volt. Egyébként funkcionalitásában nem találtam hibát!

Csatolt képek
Avid FR 5  2008 fékkar
Avid FR 5  2008 fékkar
a törött példány
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szaszabolcs avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Jól adagolható, egy vagy két ujjasra egyszerűen beállítható. BB7-es fékkel használva teljesen személyre szabható.

Bármelyik oldalra felszerelhető.

Jó minőségű, szép kidolgozású darab, hosszú idő után sem kopott meg nagy mértékben a FR 5.

Hátrány

Több éves használat után a kar festése megkopott, a kar minimálisan lötyög.

Tapasztalat

Egy esés után a fékkar széléből letört, bár használni még mindig lehetett.

Összességében egy jól beállítható, jól adagolható kart kapunk. Számomra ez vált be a legjobban.

Ennyiért vettem
3500
Szerinted hasznos?

atesz994 avatar
48 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • szép 
  • abszolút jól adagolható vele a fékerő én bb5el használom de nagyon fain a cuccos
  • fogásra abszolút kényelmes nekem 1 ujjasra van beállítva de nagyon pöpec 
  • nem lötyög, kotyog, jól meg van csinálva az Avid FR 5
  • a bilincsről anynit h láttam már belőle olyat amiben megszakadt a menet, de ha ésszel húzzuk meg akkor nem lehet baj
  • a bowdenrögzítés teljesen ugyanaz mint az összes többi fékkarnál 
Hátrány
  • talán csak annyi h a festék lekopik egy idő után de ez legyen a legnagyobb baj 
  • hajlamos eltörni a fékkar a legvégén de még úgy is használható (bár nekem még szerencsére nem tört el csak ismerősömnek már 2x is volt olyan
Erre ajánlom

mindenre ahová egy jó fékkar kell, de csak avid fékkel hozza azt amit elvárnak tőle, nyilván a többi márkához is jó de aviddal a legjobb 

Ennyiért vettem
2000
Csatolt képek
Avid FR 5  2011 fékkar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon kézre esó szép kialakítású 2 ujjas fékkar.

Anyaga full aluminim és baromi könnyű a FR 5.

Imbuszcsavaros a felszerelhetősége igy egyszerű azt felinstalálni.

Rugója megfelelően feszít és visszahúz.

Hangsúlyos márkanév, szép a festése és tartós.

Nagy előnye hogy mind2 oldalon odavan rakva a márkanév igy fordítva is használható.

Hátrány

hátránya hogy esésnél görbölhet a huzókar illetve hogy a festése sajnos le tud verődni.

Tapasztalat

Jól kezelhető és jól adagolható fékkar.

Erre ajánlom

túra,xc

Csatolt képek
Avid FR 5  2010 fékkar
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

AVID ÉS SZÉJJEL TUDOD ÁLLÍTANI, szép a színe pontosan beállíthatod és eléggé merev is szóval eltörni nem tudtam

Hátrány

kopik a fékkar része, de ezen kívül talán még anniy, hogy nem bilincses a felfogatás, hanem ráhúzós, ami megnehezíti a levételt

Erre ajánlom

minden

Ennyiért vettem
1000
Csatolt képek
Avid FR 5  2009 fékkar
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (148 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

db vagy pár


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szín:
  • fekete
  • fekete-ezüst

tömeg:

155g/pár


 
további információk:

AVID kiinduló kategória, V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: pezsgő színű vagy fekete ház, fekete kar
  • Súly: 155g

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid FR 5 fékkar mekkora kormányra megy rá?
1 válasz
utolsó: 2015. feb.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid FR 5 termékkel kapcsolatban: