- Nem egy új konstrukció. Már elég régóta hasonló rendszerűek a Shimano fékek és nincs vele gond (kivétel állítólag eső és sár miatt a fékkarnál azért lehetnek gondok).
- Jelentős fékerő.
- I-Spec II fékkar rögzítéssel használom. Ez kicsit akár hátrány is lehetne, mert talán M3-as csavarral van és kényelmetlenül meg kell húzni vele, meg törékenyebbnek is tűnik, de viszont kényelmes szerelésnél (nem kell külön beállítani stb.) és jól néz ki
- Szokásos hidegben nyomáspont vándorlás még mindig jelen van, de valószínűleg az ásványi olajjal van dolga neki.
- Nem a fék hibája, de ezekkel a 4 dugós Shimanokkal mindig sikerül 1x beégetni a hátsó fékpofát. Volt Saint fékem régen. Azzal is volt ilyen gondom. Több másik sima Shimano fékkel meg nem. Minimális csiszolással most viszont jó lett, de hozzá tartozik, hogy visegrádi várból lefelé, meg Pap-rétről lefelé azért sikerült kiégetni, tehát addigra már kezdett visszajönni a fékhatás. Viszont Pap-rétről Visegrádi várig viszont 0 fékhatás volt. Régen 203-as tárcsával még beégett pofával is tudott satuzni, szóval erő azért van benne bőven.
Igazából csak a szokásos és megszokott Shimano fék. 2020-as BL-M8000. Megvételtől számítva légtelenítés nélkül vágtam az első csövet és beleraktam 200+ km 4100m szinttel. Ennyi volt eddig, de nagyon nem számítok másra. Elől-hátul XT SM-RT86 160 mm-es tárcsával használom. Ilyen trail felhasználásra így meg vagyok elégedve vele. Szeretem ha nem kell tépni és van elegendő fékhatás és nem csak annyi van benne, amennyi éppen elég.