Elég jól fog, még akkor is, amikor már ki vannak kopva benne a betétek illetve "fogy belőle" az olaj, de amikor kezdd kikopni, mondjuk a karbantartás esedékessége előtt, a kar távolság állító csavarokkal egész sokat "vissza lehet belőle hozni".
Szervós fék: a fékkar tengelye (10-es a képen), a dugattyúval van összeköttetésben, és egy speciálisan kialakított üregben képes úgymond "megugrani" (második képen bekarikázva). Így a kar behúzásra először kicsit mozog, kicsit összenyomja a dugattyúval az olajat és így az a csökkenő térfogat miatt "keményebb" lesz, majd utána hirtelen rányomja a féktengely a fékkardugattyút a fékvezetékben lévő felkeményedett olajjal, féktestdugattyúkkal és végül fékbetétekkel a féktárcsára így hirtelen nagyot fog a fék. Viszont minél jobban kopik a betét/fogy az olaj, annál finomabban lehet adagolni, mivelhogy akkor már az előfeszítéskor nem tud annyira bekeményedni a rendszer (tekintettel, hogy adott mennyiségű olaj nagyobb térfogatban van már), és így nem hirtelen "ránt rá". Ja, igen, ami fontos: úgy kell szétszedni, hogy a behúzott fékkar test felé eső végén be kell nyúlni és kicsavarni egy 2-es méretű kis imbuszcsavart (9-essel jelöltem a képen), az rögzíti a 10-es számú fékkar tengelyt. Ha az kijött, utána ki lehet húzni a tengelyt és le lehet szedni a fékkart a fékkartestől.
Egyébként szerintem is jól néz ki és jól kézre áll, bár 1-3 ujjig szinte bármennyivel használható, én sokszor egy ujjal használom.
Jól bírja a strapát, most már 5 éve használom és évente egyszer rendberakom, de így nagyon meghálálja.
A bowden rögzítése egyszerű, kell hozzá egy szép egyenesre levágott bowden, abba bele egy végzárótüske, rá egy roppantógyűrű és így becsavarva a fékbe, gyakorlatilag önmagát beállítja
Olajat cserélni/pótolni benne relatíve egyszerű, és a féktest is könnyen ripityára szedhető
Ásványi olajjal megy, ami nem mérgező, legfeljebb szárítja az ember bőrét egy kicsit, vagy épp fel is szvíhatja, ha valakinek már túl száraz :).
SLX tárcsával szépen muzsikál
Jó minőségű anyagokból készült
Ha már nagyon kikopott/kifogyott az olaj, akkor ez is hajlamos felpuhulni
Karbantartás után, teljesen feltöltve és légtelenítve, kvázi digitálisan fog, ha ehhez valaki nincs hozzászokva, könnyen orrabukhat
Néha berezonál fékezéskor, de ez is inkább a karbantartási ciklus vége felé, illetve szélesebb tárcsával, mint ami a mérete
Nekem még 2011-es BR-M665-ös szériájú fékkarom van, de én összességében meg vagyok vele elégedve néhány apróbb hátránytól eltekintve. Az egyik hátrány, hogy 24000 HUF-ba került még 2011-es árfolyamon is, amit most már sokallanék, de maradjunk annyiban, hogy kiszolgálta az árát több, mint 10000 km-en, így végülis nem sokallom. A kezdő pozitívum, hogy vásárláskor adtak hozzá légtelenítő elemet, amit a betétek helyére kellett berakni, mérföldekkel megkönnyítve így a munkát. A féket teljesen szét lehet szedni, fékvezeték külön, könnyen át lehet mosni, fékkar külön, hát, én ezt könnyen át szoktam mosni brigéciolos vízben, de utána alaposan ki kell szárítani, míg a féktestet meg szét lehet szedni imbuszcsavarokkal, szóval azt is. A dugattyút egy trükkel ki lehet "fújni": bele kell rakni a féktest azon nyílásába, ahol a két 1/2 féktest között áramlik az olaj egy régi "klasszikus" bicikliszelepes pumpát, befogni az összes lyukat rajta, majd egy határozott mozdulattal ráfújni, így a levegő kitolja a dugattyút. Persze, nem árt, ha előtte az ember "becsomagolja" valamibe, mert akkor a plafonról fog visszapattani a dugattyú. :). Szóval, gyorsan, és könnyen lehet szervízelni, majd összerak és lentről ellenáramban feltölteni olajjal. Szerencsés esetben, fenn az olajtartályban tiszta marad az olaj, mire kijön, akkor még nyitott állapotban sokat "pattogtatni" a fékkart, hogy kijöjjenek a légbuborékok, majd teletölt és lezár. A zárás néha kicsit pancsolós, mert ott hajlamos "kinyomi" a fölösleges olajat, viszont, ha kész, egy annyira állat féket kapunk, hogy csak na. Ráadásul konstans, azaz egyáltalán nem érzem, 5 éves életkora ellenére, hogy romlott volna a teljesítménye. Nekem tetszik a formája és szerintem a fékvezetékre merőleges olajtartály is egy kicsit hozzáad a szervo-feeling-hez. Ez utóbbi, mint írtam, megszokás kérdése, amikor teljesen frissen szervízelt, baromira befog, egyből, míg később már egy kicsit puhul. Viszont, lejtőn lefelé, 40-nél azért nincs akkora jelentősége, mert szervo ide-vagy oda, egy 40-el száguldó 16+80 kilós tömeg esetén ez is adagiolható úgy, hogy csak lassítson és ne megcsússzon. De, ha nagyon erőltetjük, azért be lehet annyira húzni, hogy megégjen a betét, Nekem sikerült egyszer, viszont akkor egy szinte 45°-os lejtőn mentem le vele. Eddig egy 26"-os biciklin volt, de most átraktam 27,5"-ra, gyönyörűen megfogja azt is. Elől 180-as, hátul 160-as tárcsákkal megy( SM-RT64M tárcsák) és frankón működik, bírják egymást. A sok mosogatástól ez is kapott egy kékes stichet, mint az SLX-agyak, és így még szebb. Szóval, jó cucc.
Mindenre.