- Könnyű
- Szép, klasszikus forma
- Jó az ergonómiája
- Könnyen beállítható, felszerelhető
- erős rugó
- klasszikus hajlítású kormánynál nehéz beállítani a jó pozíciót olyan rövid ujjú homo sapienseknek, mint én, de compact vagy ergonomikus hajlításúaknál tökéletes.
Most szereltem fel. Először egy klasszikus ITM-re, de ott nem vált be, aztán átraktam egy Bontrager Compactra.
A fékbiztosító hiányát azért nem írtam a hátrányokhoz, mert aki ilyen fékkart vesz, az nem is keresi. Fék oldó van az új fékeken, a régieken meg ott van a feszesség állító csavar. Amúgy meg elég nagyot lehet vele húzni ahhoz, hogy ne kelljen közel állítani a fékpofákat a felnihez.
A kialakítása (hajlítása) olyan mint amilyent a régi középhúzós fékekhez használtak, ezért szerintem canti fékekhez is megfelelő.
Fékerő: erről még nem tudok nyilatkozni, de hát ez amúgy is többtényezős, úgy is mint az alkar ereje :) illetve a fékkar-bowden-fék rugalmassága és merevsége. Én fixin használom, régi egy forgáspontos fékekkel és puha fékpofákkal, mert nem szeretem ha blokkol a kerék, így olyan mintha ABS-em lenne. Durva vészfékezésem még nem volt vele.
országúti és canti fékekhez