Bike Positive Beta Color fékpofa

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 600 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Bike Positive Beta Color fékpofát kiegyensúlyozott teljesítmény jellemzi: szárazon nagyon jó, nedvesen valamivel gyengébb, de még mindig jó fékerő. Lassan kopik, ritkán kell a fékrendszert utánaállítani. Homokos talajokra alkalmasabb, mint a kemény betétes pofák. Kevésbé koptatja a kerékabroncsot (szintén a kemény betétes pofákhoz viszonyítva). A fékbetét kormot nem tartalmaz, így legalább ez nem mocskolja a kerékabroncsot.

Hátrány

Túlmelegedésre érzékeny. A gyártó nem tájékoztat a színek jelentőségéről.

Tapasztalat

A Bike Positive Beta Color fékpofát sárga, szürke és piros színű fékbetéttel hirdetik, sőt újabban kékkel is. Nekem sárga színű jutott, csak ilyet lehetett kapni, a többit nem volt módom kipróbálni. A színek jelentését nem sikerült megfejtenem. Gondolom, ha volna valamilyen gyakorlati haszna, azt a gyártó nem mulasztaná el dobra verni. Valószínűleg csak a termék vonzerejét akarták a színezéssel valamelyest növelni.

A fékbetét puhább gumikeverékből készült. Eleinte arra számítottam, hogy élettartama rövidebb lesz, mint a kemény betéteké, de úgy tűnik, hogy erről szó sincs. Nagyjából 1000 kilométert futott eddig, és láthatóan még egyszer ennyit is bírni fog.

Fékhatás tekintetében a Beta Color kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Száraz időben nagyon jó a fékerő, és esőben sem kell jelentős csökkenéssel számolni. Eső kezdetén, néhány fordulat erejéig, amíg a kerékabroncsról a maszatok le nem mosódnak, gyengébben tapad, de ez, feltételezem, minden fékpofával így van. Mivel a betétek úgymond puhák, és így könnyebben összenyomhatók, számítani kell rá, hogy (függetlenül az időjárástól) előbb radíroznak kicsit, míg kialakul a nagyobb fékerő. Csendben teszik a dolgukat, nyikorogni csak kivételesen hallom őket. Ebben alighanem része van a viszonylag puha anyagú kerékabroncsoknak (Mach1exe) is.

Ezek a fékpofák is karistolnak, ha homok kerül a betétek alá, de nem olyan vészesen, mint a kemény gumibetétesek. Sajnos vizes homokra még nem találtam meg az igazit.

A túlmelegedésre vigyázni kell. Hosszú lejtőn lefelé tanácsos szünetekkel fékezni, különben a gumibetét nyúlósodni kezd, és csökken a fékerő. A betétek felülete szerencsére szépen csiszolódik, aránylag tiszta marad szárazon és vizesen egyaránt.

A kerékabroncs kevésbé kopik a puha gumibetétes fékpofákkal. Szerencsés megoldás korom helyett a szilikát töltőanyag: a gumibetét pora nem mocskol annyira. Sajnos az alumínium csiszolt porával továbbra is számolni kell.

Korábban kemény gumibetétes Alhonga fékpofákat használtam, azoktól a Beta Color az alábbiakban különbözik: [1] száraz időben csekély mértékben gyengébb, nedves időben valamivel jobb fékerő, [2] a teljes fékerő kialakulásáig némi idő szükséges (a különbség elhanyagolható, csak addig számít, míg az ember meg nem szokja), [3] a vizes homokkal jobban boldogul, nem karistol annyira, [4] valamivel kevésbé koptatja a kerékabroncsot, [5] kevesebb mocskot termel, [6] a túlmelegedés jelentősen csökkenti a fékhatást. Hogy a pofák hosszúságában mutatkozó különbség (10 mm a Beta Color javára) jelent-e valamit pl. fékerőben, arról nem tudok nyilatkozni.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-11-04, 17:31)
Több mint egy évig használtam ezeket fékpofákat, és kevés híján 6500 kilométert gurultam velük. A betétek ez idő alatt nem koptak el teljesen, a felületüket tagoló vízelvezető csatornák azonban elenyésztek. A Beta Color még ebben az állapotban is jól teljesített, bár vizesen nagyon is érezhető volt a fékezés hatásfokának csökkenése. Következésképpen nem feltétlenül érdemes megvárni, míg a gumi teljesen elfogy.
Az elmúlt években alaposan kiművelődtem a fékpofák sajátságait illetően. A gyártók általában nagyon szűkszavúak, ha erről a kérdésről nyilatkoznak. A legritkább esetben közölnek adatokat a fékbetétek anyagáról, keménységéről, a felhasználási területről stb. Az ilyen jellegű értesüléseket csak hosszadalmas kutatómunkával lehet innen-onnan, jobbára morzsánként összeszedegetni. Ami a lényeget illeti, a következőket érdemes erről a kérdéskörről elmondani.
A fékbetétek döntő többsége műgumiból készül. A gumi tulajdonságait adalékokkal javítják; a töltőanyag rendszerint szilikát. A betétek színének legtöbbször nincsen jelentősége, s ha mégis, azt a gyártók nem mulasztják el hangsúlyozni. A fékbetétek súrlódó felületéről a vizet harántos csatornákkal vezetik el. Az olcsóbb fékpofák 2–4 csatornával készülnek, a drágábbak betétje viszont gyakorta úgy fel van szabdalva, mint a Mars felszíne. Az ilyen finomságok gyakorlati haszna szerintem kétséges. A különlegességek (többszínű fékbetét, furcsa mintázat) elsősorban a vevők csalogatását szolgálják. Gyanúmat megerősíti, hogy a figyelemfelkeltő fékpofákról semmilyen érdemi adatot (pl. keménység) nem lehet felkutatni.
A fékbetétek anyaga lényegesen keményebb, mint például a gumiköpenyeké. Utóbbiak keménysége a 100 fokos Shore_A skálán 60–70 fok, míg az általános célú, közepesen kemény fékbetéteké (ide tartozik a Beta Color is) 89–91 fok. A puha betétek (85–87) nedves körülmények között, illetve homokon teljesítenek jól, míg a keményeket (93–95), nevükhöz méltóan, katonásabb feladatokra szánják. A puhább gumi a fékezés során keletkező hő hatására nyúlósodik; hosszabb idő elteltével tömörödik, veszít rugalmasságából. A kemény gumi jobban bírja a hőt, lassabban kopik, cserébe jobban csiszolja a kerékabroncsot. A kemény betétek rendszerint nyafogósabbak.
A pofák hosszúsága a betét tartósságára van kihatással. A hosszabb fékpofák betétjének súrlódó felülete nagyobb, következésképpen (azonos körülményeket feltételezve) lassabban kopik.
Az aszimmetrikus kialakítás (a rögzítő csap nem a fékpofa felezővonalában foglal helyet) a rezgési hajlamot van hivatva csökkenteni.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Komolyabb feladatokhoz nem, szabadidejükben sportolóknak, túrázgatóknak és városi harcosoknak viszont jó választás.

Ennyiért vettem
650
Csatolt képek
Bike Positive Beta Color  2011 fékpofa
Színek
Bike Positive Beta Color  2011 fékpofa
kavalkádja
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fékpofa típusa:

Menetes


 
kompatibilitás:

V-fék


 
további információk:
  • 70 mm hossz
  • Imbuszcsavarral rögzíthető

Színválaszték:

  • Fekete - szürke
  • Fekete - piros
  • Fekete - sárga

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bike Positive Beta Color termékkel kapcsolatban: