Avid HS1 féktárcsa

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 11.300 Ft

Új Avid HS1 eladó
4.000 Ft
új árához képest: -65%

Használt Avid HS1 eladó 160 és 180mm tárcsák
2.000 Ft
új árához képest: -82%

HASONLÓ féktárcsa TERMÉKEK




pbiker avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

160as méretben használtam, nem nagyon melegszik, még hosszas fékezések után sem

masszív nagyon az Avid HS1

gyönyörű,  öröm ránézni

Avid Juicy 3.5 fékkel használtam 1 hónapig

a fékezőfelület jó kidolgozású, a hőt simán elnyeli, viszont  a kecsesség kapitális problémákhoz vezethet egyes esetekben (lásd alább)

 

Hátrány

sajnos gyárilag ferde volt a HS1

én olcsón vettem, de boltban láttam 14000ért is ami elég rémisztő

Tapasztalat

Na. Ez a tárcsa egy érdekes dolog. A HS1-t alapból adják az Elixir 3 és fel valamint a Code fékekhez és azokhoz az avidokhoz, melyek betétje az újabb, keskenyebb, de hosszabb kivitel. Nem véletlenül. A bb7/juicy pofa durván lelóg róla, és hajlamos beleakadni a tárcsa küllőibe fékezéskor. A képeken ez látható is, ha a kopást nézzük. Nálam 4.3mm a lelógás standard helyzetben. Ha ráraktam anyákat baknak, akkor meg a tárcsa tetején lógott nagyon, és a betét 10-15% sose érte a tárcsát, szóval mínusz fékerő, és huplisra kopik a betét.

Olyan hangja volt így, mintha abs lenne benne, és még rángatott is.

Nem rossz tárcsa, mert alapvetően hibátlanul fogott, de nem bb7/juicy pofának lett kitalálva. Egyébként ezt egyszer meg is találtam a SRAM honlapján.

Külföldi fórumokon olvastam, hogy sokan már befürödtek így nem ráillő méretű betét miatt. Egyébként Elixirekkel és Code fékekkel hibátlan. El tudom képzelni, hog valaki csiszolgat és jobb lesz.

Nem használtam sokáig, mert nem a fékemhez való.

Érdekes módon a héten láttam egy pécsi szaküzlet kirakatában Elixir 1 fékkel szerelt bringát hs1 tárcsával, amiben elvileg bb7/juicy betét van...nem tudom, hogy fog szuperálni.

 

a répákkal nagy bajban vagyok, mert hát nem volt kompatibilis a fékemmel, így nem tudtam a tényleges teljesítményét megfigyelni. Én adok neki 4/5-öt, de minél előbb meg szeretném próbálni hozzá illő fékkel, és akkor update-t írok. Ár/értékre nekem 4500as darabáron ok volt.

Erre ajánlom

Erős fékezéshez, de meg kell nézni nagyon a pofa mértetét, mert lelóghat róla.

Hozzávaló pofával tuti jó.

Ennyiért vettem
4500x2
Csatolt képek
Avid HS1  2012 féktárcsa
íme
Avid HS1  2012 féktárcsa
Avid HS1  2012 féktárcsa
4.3mm a lelógás...
18 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 140mm
  • 160mm
  • 180mm
  • 200mm

 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
további információk:
  • Új HS féktárcsák cross-drilled technológiát alkalmazzák, mely csökkenti a tárcsák súlyát, melegedését, és sáros vizes környezetben is javul a fékek adagolhatósága.
  • Magas minőségi előírásoknak megfelelő "HS1" féktárcsa, hőelvezető kiképzéssel!
  • Nagyobb merevség, jobb hőelvezetés, könnyebb súly!
  • Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • Acél rögzítőcsavarokkal

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid HS1 termékkel kapcsolatban: