Avid Single Digit 7 féktest

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 9.100 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK




balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Nagy fékerő

-A féktest merev, nem hajlik, csavarodik

-A gyári pofa jól fog, nem kopik gyorsan, de mintha a felnit megdolgozná. Emellett néha trombitál (csak ha víz éri, de egy erősebb köd is elég), sokat állítgattam, javult, de néha még most is van hangja.

-Csavarok nagyon jó minőségüek, nagyon könnyen lehetett meghúzni és kioldani őket az állítgatás során, és semmit nem deformálódtak a fejek.

-Eddig esőben is jól szerepel, stabil, egyenletes a fékezése szakadó esőben is.

-A bowdent nagyon jól szorítja, könnyen hozzáférhető, kimondottan szeretem ezt a fajta, döntött csavarállást.

Hátrány

-Ködben, esőben néha hangos a gyári Rim Wrangler 2 pofákkal, de szerencsére más sokkal jobb mint eleinte, kb 1mp után abba is hagyja. Szerintem a pofát cserélni fogom.

-Továbbá a színét tudom felhozni, mint a fékkarnak. Világosszürke és sötétszürke a választék. De miért??? Lenne fekete, vagy fehér de akár piros is az egyik szürke helyett.

-Az első fékemet valamiért nyikorgóssá tette

Tapasztalat

Egy Alivio szettet cseréltem le a Single Digit 7-re. Nem azt mondom, hogy a különbség égbekiáltó, inkább a sok apróságból jön össze egy igazán minőségi fék összképe. Jól fog, atom stabil, nem hajlik, de ez az Aliviora is igaz volt. Más lehet a karhossz, mivel gyengébb húzással érem el ugyanazt a fékerőt.

Sajnos a felszerelését követően az első fék iszonyatosan hangos lett. 3 féle betétet próbáltam, minden ismert dolgot kipróbáltam (felni tisztítás, centírozás, fékbetét csere, fékbetét szögének állítása), de semmi. Amikor fellazítottam a féktestet rögzítő csavart, akkor jó lett, de úgy nem lehet használni. Szóval visszakerült a gyári Alivio féktest, azzal nincs hang.

 

Update:

Nem ment ki a fejemből, hogy a hang megszűnt akkor is, ha a féktestet tartó csavart lazítottam fel és akkor is, amikor a féktüskét.

Visszatettem az Avid-ot és próbaképpen a féktestet tartó henger (fék tüske) váz felé eső oldala alá tettem egy 1mm-es vékony peremű alátétet, ezzel előrébb tolva a féket 1mm-rel. Minden hang megszűnt. Vízesen és szárazon egyaránt. Érdekes, mint ahogy az is hogy ez a hiba egyedül bal-elöl jelentkezett, a másik 3 féktest nem generált hangot.

Erre ajánlom

Trekking, városi bicózás, de versenyeken is használják, szóval oda is jó lehet gondolom.

Ennyiért vettem
11500 a pár
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2016 féktest
Avid Single Digit 7  2016 féktest
Ide tettem egy alátétet.
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

alu


 
szín:

grafit szürke


tömeg:

185 g


 
további információk:

AVID csúcskategória XC felhasználóknak. Jellemzője FVA kialakitás. Kedvező árfekvés.

Féktest:

  • Hidegen kovácsolt alu
  • Siklócsapágyakkal rögzül a vázhoz
  • FVA kialakítás: célja a kis távolság elérése a féktüskétől, ezzel csökkentve a csavaró erőket, ezáltal hatékonnyabbá téve a fékezést.
  • AVID logós fékpipa: rozsdamentes acél, teflon betéttel és rövid gumi kupakkal "Overcoat".
  • Fékpipa ütköző: festett, logóval
  • Fékrugók: 2,3mm átmérő, gyorsabb visszatérítés, könnyebb kezelhetőség "OLS".
  • Súly: 185g

Fékbetétek:

  • AVID cserélhető betétes fékpofák "RW2"
  • Szín: metál szürke

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Single Digit Sl mennyivel jobb mint az SD 7?
2 válasz
utolsó: 2013. márc.
Avid Single Digit 7-hez bármilyen fékpofa jó?
6 válasz
utolsó: 2013. feb.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Single Digit 7 termékkel kapcsolatban: