Avid Single Digit 7 féktest

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 9.100 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



1-15 (23 vélemény)
Rendezés

TheUnknownX avatar
106 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- v fékhez képest brutál fékerő

- merev, nem csavarodik

- könnyen beállítható

- gyári pofák egyelőre megfelelőek, jól beállítva nem nyikorognak esőben sem

- cartridge rendszerű fékpofa

Hátrány

- talán az ára

Tapasztalat

Egy női trekking bringán teljesít szolgálatot ami főleg városi, ritkán kirándulási céllal van használva. Nagyon jól teszi a dolgát, nehezen mászik el a féktest. A bringával érkezett gyári noname borzadályt váltotta le, ég és föld a különbség köztük, ami főleg a beállításnál érhető tetten, de fékerőben és merevségben is sokkal jobb.

Erre ajánlom

Város / túra legfőképpen, de ha tárcsafékfelfogatási lehetőség nélküli MTB-vel bringázol terepen oda is nyugodt szívvel.

Ennyiért vettem
6000 Ft
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Nagy fékerő

-A féktest merev, nem hajlik, csavarodik

-A gyári pofa jól fog, nem kopik gyorsan, de mintha a felnit megdolgozná. Emellett néha trombitál (csak ha víz éri, de egy erősebb köd is elég), sokat állítgattam, javult, de néha még most is van hangja.

-Csavarok nagyon jó minőségüek, nagyon könnyen lehetett meghúzni és kioldani őket az állítgatás során, és semmit nem deformálódtak a fejek.

-Eddig esőben is jól szerepel, stabil, egyenletes a fékezése szakadó esőben is.

-A bowdent nagyon jól szorítja, könnyen hozzáférhető, kimondottan szeretem ezt a fajta, döntött csavarállást.

Hátrány

-Ködben, esőben néha hangos a gyári Rim Wrangler 2 pofákkal, de szerencsére más sokkal jobb mint eleinte, kb 1mp után abba is hagyja. Szerintem a pofát cserélni fogom.

-Továbbá a színét tudom felhozni, mint a fékkarnak. Világosszürke és sötétszürke a választék. De miért??? Lenne fekete, vagy fehér de akár piros is az egyik szürke helyett.

-Az első fékemet valamiért nyikorgóssá tette

Tapasztalat

Egy Alivio szettet cseréltem le a Single Digit 7-re. Nem azt mondom, hogy a különbség égbekiáltó, inkább a sok apróságból jön össze egy igazán minőségi fék összképe. Jól fog, atom stabil, nem hajlik, de ez az Aliviora is igaz volt. Más lehet a karhossz, mivel gyengébb húzással érem el ugyanazt a fékerőt.

Sajnos a felszerelését követően az első fék iszonyatosan hangos lett. 3 féle betétet próbáltam, minden ismert dolgot kipróbáltam (felni tisztítás, centírozás, fékbetét csere, fékbetét szögének állítása), de semmi. Amikor fellazítottam a féktestet rögzítő csavart, akkor jó lett, de úgy nem lehet használni. Szóval visszakerült a gyári Alivio féktest, azzal nincs hang.

 

Update:

Nem ment ki a fejemből, hogy a hang megszűnt akkor is, ha a féktestet tartó csavart lazítottam fel és akkor is, amikor a féktüskét.

Visszatettem az Avid-ot és próbaképpen a féktestet tartó henger (fék tüske) váz felé eső oldala alá tettem egy 1mm-es vékony peremű alátétet, ezzel előrébb tolva a féket 1mm-rel. Minden hang megszűnt. Vízesen és szárazon egyaránt. Érdekes, mint ahogy az is hogy ez a hiba egyedül bal-elöl jelentkezett, a másik 3 féktest nem generált hangot.

Erre ajánlom

Trekking, városi bicózás, de versenyeken is használják, szóval oda is jó lehet gondolom.

Ennyiért vettem
11500 a pár
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2016 féktest
Avid Single Digit 7  2016 féktest
Ide tettem egy alátétet.
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GImre84 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az előttem szóló Guen mindent leírt, ahhoz igazából nincs mit hozáfűzni :-p

Az ár/érték lehetne 6 is.

 

Hátrány

Hátránya az tényleg nincs neki. Talán egy kis csikorgásra rá lehet bírni, de szerintem az a felnim hibája.

Tapasztalat

Egy régebbi példányhoz sikerült hozzájutnom, először nem tetszett, át is került egy trekkingre, de szerintem igazi klasszikus az Avid Single Digit 7.

Ennyiért vettem
10000-ért FR5-tel, csere fékgumikkal
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2001 féktest
Avid Single Digit 7  2001 féktest
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Guen avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Tárcsafékeket megszégyenítő fékerő  a nyomást csak a váz merevsége határolja szerintem.

-Szinte semmi hajlást nem láttam nekem előbb mozdul a váz(focus cypress) vagy a teló(Manitou black sport) mint a féktest hajlana.

- Használtan került hozzám a Single Digit 7 elsőben 0-ra kopott betétekkel hátsóban 80% körülivel a hátsó azóta is tart . Ha teljesen vizes akkor nem nyikorog viszont nagyon harap ha csak kicsit nedves lesz pl vizes fűtől akkor hajlamos kicsit megnyikkanni de nem hosszan trombitál csak egy pillanatig nyikorog.

-Fékkarnál kitekerem a bowdent teljesen fékkart behúzom csavarokat fellazítom majd visszahúzom ezután visszatekerem a bowdent a fékkarnál és ennyi volt a beállítás kb időben is amíg ezt elolvastad. 

-Nálam még nem ált meg a mozgása soha igaz mivel én szeretem ha mindig vajpuhán mozog  amire alapból képes is így nálam 2-3 havonta le van szedve ki van takarítva újra zsírozva szóval nem tudom hogy hosszú távon mennyire bírja a strapát ez az Avid féktest, én gondozom ahogy a bowdeneket is rendszeresen olajozom így kb úgy mozog a fékem mint egy hidrós tárcsa.

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Könnyű beállíthatóság brutális fékerő erről szól az avid sd7. Mint minden V fék ez is igényel kis karbantartás utánállítást aki ezt nem szereti az vegyen tárcsát ha meg elvan ezzel akkor ár érték arányban ennél jobb fék nem létezik

Erre ajánlom

Bármire hóban sárban esőben 40 fokban mindig úgy álltam meg ahogy terveztem.

Ennyiért vettem
7000/ szett.
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2009 féktest
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

grobi avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Precíz német minőség pille könnyű,a beállítása sem nehéz a csavarok jó minőségűek, Végre imbuszcsavarok vannak a rugófeszítőkön mint ahogy régen csinálták és nem csavarhúzóval kell szerencsétlenkedni. Bírja a sarat és a port, finoman adagolható, persze jó fékkar és bovden is kell hozzá. Deore karokkal,és köszörült bovdennel nálam tökéletesen működik a Single Digit 7. Nem a gyári fékpofákkal hasznlom,mert volt még a jól bevált KLS-ből egy garnitúra azt ráktam fel az eredeti megmaradt tartaléknak.

Hátrány

Nem tapasztaltam, az olcsó gagyi tárcsafékeket magasan veri minőségben és fékhatásban is.

Tapasztalat

Ez egy minőségi alkatrész, a használathoz megfelelő fékbetéttel maximálisan tudja azt amire csinálták,

Erre ajánlom

Azoknak akik egy finoman adagolható,brutális erejü féket szeretnének, és ezért egy kicsit többet is fizetnének

Ennyiért vettem
7000
Mért tömeg
180 g
Szerinted hasznos?

blint587 avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A korábbi Tektro fékhez képest ég és föld. Jó az Avid Single Digit 7 adagolhatósága, és nem rándúl görcsbe az ujjam egy hosszabb lejtmenetnél. A féktest megfelelően merev. A kopásról nem tudok még sokat mondani mert kb 300 km-t mentem eddig vele, de eddíg még nem csikorgott egyszer sem. A beállításokkal el lehet szöszölni egy darabig, de ha az ember beállította akkor utánna már nem nagyon kell vele foglalkozni, csak a kopás miatt utánna állítaní.

Hátrány

A bak és a test között van egy kis holtjáték, és ez nagyobb mint szerintem kéne, nem tudtam orvosolni akármilyen rögzítőcsavart is használtam. A felszerelésnél a párhuzamosságot elég nehéz eltalálni, nem is tudtam teljesen, pedig elszórakoztam vele, végül a gyári casvaroknál és távtartóknál maradtam.

 

Tapasztalat

Erre ajánlom

XC-hez tökéletesen megfelel.

Ennyiért vettem
9000 / pár
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2010 féktest
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xcarlos avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Használtan vettem a szettet, szerencsére az előző tulaj nagyon vigyázott rájuk, mondhatni újszerű állapotben kerültek fel a bringámra. 

Precíz, szép, igényes kidolgozás.

Kellően merev, viszonylag könnyű szerkezet.

Jó adagolhatóság, fékerő. (bár a 69 kilómhoz nem kell túl sok erő...)

Hátrány

A rugó feszítű tüske (amely a váz/villa furatába illeszkedik). Nos, az egyik karon ez érdekes módon elszabadult. Sikerült némi megmunkálás után visszaillesztenem a furatába és a másik oldalon "elkalapálni". Ilyen problémával még a leggagyibb kínai V-féknél sem találkoztam...

A fékpofa. Mr Rim Wrangler 2. 

Sosem találkoztam még vízben oldódó fékpofával. :D

Mivel esőben-viharban is szoktam tekerni, számomra teljes mértékben használhatatlan.

Amint nedvességet kap, iszonyatos hangokat kezd hallatni, szó szerint morzsolódik a fémen. 2 esős nap után (kb 8km/nap városban) már jócskán állítanom kellett a fékkaron!

Soha nem látott, fekete "ektoplazma" borítja a felnimet és a fékeimet. 

Kb. 3-4 hónap alatt Láthatóan megkezdte a felnimet is. :( Kuka. 

 

Tapasztalat

Azóta már vettem PIROS RITCHEY LOGIC betéteket...ég és föld! (a fekete sem rossz)

Erre ajánlom

Olyan sporttársaknak, akik kizárólag száraz időjárásban bringáznak.

Városba, terepre egyaránt.

Részemről vitrinbe, nézegetni...mert amúgy nem néz ki rosszul. :) 

Ennyiért vettem
7700 / 2 pár
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2008 féktest
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gm9 avatar
89 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev, jól adagolhatóságot tesz lehetővé.
Könnyen cserélhető fékpofa, csak a betétet kell cserélni.
száraz körülmények között jó fékhatása van a fékpofának.

Hátrány

Nehezen tudtam beállítani hogy ne sivítson fkézésnél.
Nagyon porolódik a fékpofa.

Tapasztalat

Jó ár/érték arány, viszont az Ultimate-t meg sem közelítni teljesítményben.

Erre ajánlom

Mindenkinek ajánlom aki nem a legegyszerűbb V féket akarja feltenni.

Ennyiért vettem
~6000
Csatolt képek
Avid Single Digit 7  2008 féktest
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

spillermeister avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A hozzá való RW2 fékpofákkal (nálam BBB Tristop betéttel) rendkívül jó fékereje van, annak ellenére, hogy a fékkar és bowdenösszeállításom nem a legjobb.
  • Nem hajlik
  • Nem nyikorog
  • Felszerelése, beállítása egyszerű
  • Használtan baráti áron beszerezhető
  • Avid:)
Hátrány

Nem tapasztaltam.

Erre ajánlom

Jó minősigű betéttel bármire, amire illik a v-fék.

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Avid Single Digit 7 féktest
Avid Single Digit 7 féktest
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atosz avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép

Stabil

Kiváló fékhatás
Hátrány
Kissé nehézkesen tudtam beállítani hogy ne nyikorogjon!
Tapasztalat
A legnagyobb sáros -latyakos körülmények között is szépen teljesített!Én hihetetlenül olcsón jutottam hozzá (teljes szett 7000ft Avid SD 7 karokkal együtt) persze használtan (200 km-t futott )Még nem volt olyan hogy ne tudtam volna megállni vele , pedig sok mocskot kap a túráim során!
Erre ajánlom
Mindenre aki v-fék párti!
Ennyiért vettem
5000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szml avatar
13 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Könnyű beállítani középre. Merev. Jól fog.
Hátrány

A fékpofa elég durván kopik hóban, esőben.

szerk.: Nem teljesen szétszedhető.

Tapasztalat

Úgy működik, ahogy egy V-féknek működni kell. A fékhatás nem sokkal erősebb egy olcsó V-fékhez képest, de jobb érzés vele fékezni. A karbantartás teljesen egyszerű.

 

szerk.: kb. 20000 km után már eléggé szorult az a rész, ami lehetővé teszi, hogy a karok elmozduljanak fékezéskor. Ezt sajnos nem lehet szétszedni, hogy jól ki lehessen pucolni. Kívülről beolajozva azért egész jó lett.

Erre ajánlom
DH kivételével bármire.
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nemtommi avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Igen jól adagolható, nagy fékerejű, emellett könnyű és olcsó is.
Hátrány
Vizet, sarat, nem szereti (Fékpofa megfolyik, fékerő erősen csökken). Mondjuk eddig még nem is találkoztam nagyon olyannal, ami esőben helyt állt volna (Kivétel talán csak egy régi XT U-fékem volt, de azt nem tudom erre a vázra feltenni :( ).
Tapasztalat

Eddig általam használt fékek között (LX canti, Deore V, többfajta Promax V) magasan kiemelkedik. Egyedül a fent említett U-fék volt ennél jobb, de az egy más korszak gyermeke volt.

Ezt most egy cantis fékváltókarral (Deore XT ST-M095), XTR bowdenszettel és SM-PM40 erőmodulátorral használom.

Ha elkopik a fékpofája, körülnézek más gyártók felé is, de egyelőre kételkedem benne, hogy ennél jobb pofákat kapok-e.

Erre ajánlom
Száraz időben szinte bármire.
Ennyiért vettem
5200
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sfecske avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon jól adagolható! Kiválóan érezhető a nyomáspont! A súlya rendkívül kedvező, de még is merev. Meg merem kockáztatni hogy még egy shimano xt-vel is felveszi a versenyt fékerőben,s nem utolsó sorban az árával!
Hátrány
Mint minden v-fék hátránya a felnin lévő sár megeszi a fékpofát, s a fékerő is gyengül.
Erre ajánlom
Mindenkinek, aki nem a sárban szeret dagonyázni. xc-re kiváló, vékonyabb pénztárcájú bingásoknak, akik azért minőséget vennének.
Ennyiért vettem
7100 Ft
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Megfelelő bovdenezéssel, minőségi felnivel és karral egy tökéletes fék.

 

Hátrány

némi gondom van a pontos beállítással

 

Tapasztalat

   Avid SL karokkal és Jagwire Hyper bovdenezéssel használom.

A 84 kilómat aszfalton is (60-70km/h) köves földúton is (40-50km/h) megfogja.Gyári pofákkal használom, 95%-ban száraz időben.

   Tekerő-társam BB7-es tárcsafékeket használ (elöl 185 hátul 160) kilencven egynéhány kiló, és bizony nem venni észre a különbséget ha helyzet van. Sőt volt úgy, hogy egy kissé lendületesebb kanyarban nagyobbat fékezett és nagyon úgy tünt hogy hátulról beleszaladok, de olyan simán fogta a kerekeket a fék, anélkül hogy radíroztam volna, hogy le a kalappal.

   Eddig nem volt olyan helyzet, hogy ne tudtam volna megállni. Pedig hajlamos vagyok baromságokra (busz mögött szélárnyékba hajtani, ahol nem érzi az ember a sebességet csak ha fékez a busz)

   Mindenképp egy nagyon jó fék, érdemes kipróbálni, az ára sem vészes. Ennel rosszabb féke ne legyen senkinek.

   Egyetlen gondom akadt vele, ami egyáltalán nem biztos hogy a fék hibája. Ez nem más minthogy nem tudom úgy beállítani hogy ne érjen a felnibe (szeretem minél kisebb fékkar-úttal használni), ha meglesznek a mavic crossride kerekek kiderül az igazság.

Erre ajánlom
fékezésre, remek lesz
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Giant avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Ez egy igaz nagybetüs FÉK. Már legalább 3éve használom, eleinte a gyári pofákkal ezeket érdemes lecserélni, mert hidegben-esőben megfolyósodik bár így is jól fog, aztán a Jagwire 3zónás(hátúl) és piros Rithchey-re(elől) cseréltem őket. A bowdenezésem Jagwire Hyper, fékkar Avid7. Kíváncsiságból én is felültem a tárcsafék divatnak és vettem előszőr LX fékeket(nem ajánlom) majd Avid Juicy 3(ez már jobb választás az előzőnél)-okat is. Nahát ezekkel nem voltam elégedett(a fékerő normál és vizes körülmények között semmivel sem jobb mint a Vfékem teljesítménye sőt néha gyengébb, hangosabb, nyúlósabb érzés ami mindíg ciripel soha sem csendes és nehezebb az Sd7-nél, stb), holott mindenki dícséri, hogy milyen könnyen jár a fékkar(mint kiderült semmivel sem mint a fentebb leírt SD7-gyári kar-Hyper bowdenezés) és milyen hiper-szuper a fékerő. Hát, ajánlanám, hogy próbáld ki a fenti párosítást és nem fog kelleni a tárcsa(kivéve extrémkedés). És ne felejtsük el, hogy mennyivel jobb az ár-érték aránya a Vféknek. Szóval ennél tényleg nem kell jobb, ha nem használod DH-ra. Bár a tárcsát ott is szidják, hogy milyen hamar melegszik és nincs fékerő, bla,bla, etc
Hátrány

Itt most felróhatnánk, hogy sárban eltömődhet és különben is "déhára-frírájdra" nem elég, de nem is erre tervezték. Különben nincs semmiféle hátránya használd nyugodtan.

Tapasztalat

BEST BUY

Erre ajánlom
Okosan használva, nincs párja.
Ennyiért vettem
nem emlékszem
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (23 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
szín:

grafit szürke


tömeg:

185 g


 
további információk:

AVID csúcskategória XC felhasználóknak. Jellemzője FVA kialakitás. Kedvező árfekvés.

Féktest:

  • Hidegen kovácsolt alu
  • Siklócsapágyakkal rögzül a vázhoz
  • FVA kialakítás: célja a kis távolság elérése a féktüskétől, ezzel csökkentve a csavaró erőket, ezáltal hatékonnyabbá téve a fékezést.
  • AVID logós fékpipa: rozsdamentes acél, teflon betéttel és rövid gumi kupakkal "Overcoat".
  • Fékpipa ütköző: festett, logóval
  • Fékrugók: 2,3mm átmérő, gyorsabb visszatérítés, könnyebb kezelhetőség "OLS".
  • Súly: 185g

Fékbetétek:

  • AVID cserélhető betétes fékpofák "RW2"
  • Szín: metál szürke

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Single Digit Sl mennyivel jobb mint az SD 7?
2 válasz
utolsó: 2013. márc.
Avid Single Digit 7-hez bármilyen fékpofa jó?
6 válasz
utolsó: 2013. feb.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Single Digit 7 termékkel kapcsolatban: