Shimano Deore XT féktest

41 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.01.)
  • Listaár: 12.100 Ft

HASONLÓ féktest TERMÉKEK



16-30 (41 vélemény)
Rendezés

zalagabi avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Brutális fékerő és hihetetlen merevség jellemzi. A gyári pofákról nem igazán tudok véleményt mondani, használtan vettem, és az előzőeket raktam fel. Az Avid SD5 után egy álom a fékezés, pedig az sem volt rossz. Nagyon egyszerű beállítani, az egész egy remekmű. Sártűrő képességét nem ismerem, mivel csak aszfalton tekerek. Kb. fél éve használom, eddig még sosem állt be, probléma semmi.

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

Erre ajánlom

Én egy merevvillássá alakított crossbike-on használom országúti RAPID kerékkel. Szerintem bármilyen  "V" fékes bringán helyt állna.

Ennyiért vettem
6000/pár
Csatolt képek
Shimano Deore XT féktest
Shimano Deore XT féktest
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sabre avatar
5 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékereje jól adagolható,és nem nyikorog soha.Beállítás kb 2 perc.Nagyon könnyű,jól néz ki.Mattfekete, megy a telómhoz.

Hátrány

Gyári pofát kidobni.

Tapasztalat

Nekem hátra kellett egy fékmerevítő,azzal sokkal jobb lett.

Erre ajánlom

Ez egy XT,úgyhogy bármire.

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 féktest
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wrxtr avatar
77 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny

- Nagy és jól adagolható fékerő

- Kiváló minőség

- Párhuzamosított kialakítás

Hátrány

- Nem volt

Tapasztalat

Használtam ebből az első generációt is (BR-M739), abban semmi műanyag nem volt, viszont egy szerencsétlen esésben eltörtem a rugóját. Amikor megrendeltem az újat (BR-M760) pár napig egy Sapim küllőből hajlított rugóval használtam, és úgy is jól működött.  Ma is újszerű állapotban van, csak már nem használom. A tárcsa mániával sajnos ez is kihalt.

Mért tömeg
232 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2005 féktest
Shimano Deore XT  2005 féktest
Shimano Deore XT  2005 féktest
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kimura avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • szép deign
  • jó fékerő
  • cserélhető betétes fékpofa
  • igényes kidolgozottság
  • könnű beállítás
Hátrány

ilyen nincs, ha van azt fékpofacserével lehet orvosolni

talán kicsit drága

Tapasztalat

egyik legjobb v fékem volt, bár a régi párhuzamosított lx, és az avid sd7-es merevebbnek éreztem, de ez is rendesen ott van a toppon

Erre ajánlom

mindenféle felhasználásra. sárba ne :) ahhoz vegyetek tárcsát

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 féktest
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nemtommi avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, mivel már csak az XTR párhuzamosított.

Durván merev - nyitogatja ezerrel a támvillámat, kellett is rá egy fékmerevítő.

Cartridge fékpofák, de ebben a szegmensben ez alap.

Hátrány

Nem párhuzamosított - igen, már csak az XTR az.

A fékpofa lehetne puhább, de akkor meg enné a sár, így nyárra majd az RW2-essel lesz szerelve.A finombeállító csavarok nem imbuszosak (legyen nálam még egy csavarhúzó is...)

Ja, és ami még lemaradt, a gyári pofák forgácsolják a felnit. Deore-nél még elnéztem, de ezen a szinten ezt már nem kéne.

Szerk.: Kicsit betojtam, amikor egy ritkaszar minőségű szerpentinen lejövet egyik pillanatról a másikra szinte teljesen megszűnt a fékerő. Ok, hogy túlmelegítettem a fékpofákat, de erre azért nem számítottam, és pláne nem ilyen hirtelen.

Tapasztalat

Avid SD7 helyett lett, mivel az átkerült a másik bringámra.

Érezhetően merevebb nála, de kicsit nehezebb beállítani.

Ha a fékpofái olyan jók lennének mint a RW2, akkor simán a legjobb vétel lenne, így ez csak döntetlen ebben a mezőnyben. Azért ezekkel sem rossz, de néha hiányolom a harapósságot.

Szerk.: A fent említett hátránya miatt átszerelem bele az RW2-es gumikat, télen majd visszakerülhetnek az XT-sek.

Erre ajánlom
XC, túra, bármi, amit V-fékkel akarsz megoldani.
Ennyiért vettem
3500
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 féktest
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Atom86 avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

merev egyszer, egyszer beállítod és utána már csak fékpofa cserénél kell. Nagyon pontosan működik. XT fékkarral nagyon jól adagolható és nagyon fog. nekem a párhuzamos van, amelyiknek az oldalán van az xt felirat és szerintem nagyon jól néz ki.

Hátrány
talán a súly. Lentebb írták hogy megeszi a felnit. Nekem is megette majdnem. Még időben kicseréltem. de ha jól tudom a fékpofa kerámiás felnihez van talán ezért. Drága
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geniation avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

sztem nagyon jo fék és nem is drága,mert ha jol be van állítva akk 1 ujjal is könnyedén behúzhatod. 

nemtom milyen eredeti fékpofával mert én a nélkül vettem.Hajtómű olajjal olajozom a féket meg a bovdent is mert ha beolajozod akk még annál is jobban fog.nagy erőhatást gyakorol a felni re és a vázra is egyaránt

szal alu vázra elkel a merevítés!

 

Hátrány

legfeljebb az hogy a bovden hamar megnyulik,de sztemcsak én veszek szart!szal semmi hátránya nincs.

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
4000
Szerinted hasznos?

Vincz Patrik avatar
91 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szépen adagolható,Nagyon jó dolog ez a párhuzamosítás. STX-rc karral használom, gyári pofákkal és jobban megfog mint egy bb5 160as tárcsákkal.Imádom. (nekem az lx van de ugyan az)
Hátrány
A fékpofákon nincs aluminium "merevítés"
Ennyiért vettem
bicóval volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KA1 avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon fog.Most már még jobban, hogy ki lett cserélve a bowdenem.

Biztonságban érzem magam a biciklin ezekkel a fékekkel.

Hátrány
nincs
Ennyiért vettem
nem tudom
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

odin88 avatar
7 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Az árban az LX fékkar, a bowdenezés és a beállítás is benne volt. Több mint 3 éve használom, kifogástalanul működik minden helyzetben. Városban, országúton és terepen is próbára tettem, semmi kifogásolhatót nem tapasztaltam.
Hátrány
ilyet nem találtam eddig
Ennyiért vettem
22000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

olommentes avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szekszesen néz ki, a fékerő tényleg vaddisznó, ajánlatos olyan fékbetétet venni, amivel hosszú ideig akarsz együtt élni, mert kábé kétszer annyi ideig eltart benne, mint egy síma v-fékben. Másfél év alatt egyszer sem kellett újraállítani. Nagyon gyorsan, könnyen jár, jól adagolható fékhatás. baró ez, na.  Sokkal vadabb, mint az egyszerűbb tárcsák. a gyári fékbetét ingyen menetet vág a felnidbe, így frankón lejátszható lesz TESLA típusú fonográffal. 

Hátrány
Kicsit kövérnek néz ki az első telón, ízlése válogatja.  az enyémnek kicsit cizelláltabb a felépítése, mint ennek itt a festményen, oszt behabzsolja a összes szutykot, sarat, kóbor macskákat, s pucolhatom menten háromdés fogkefével. a gyári betét szutyok. de ezek igencsak marginális dolgok.
Tapasztalat

Egy karbantartási tanács, olvasd el figyelmesen!

Rögtön miután megveszed, kösd meg a kutyád (ha van) óvatosan vedd ki a gyári fékbetéteket, csiszold le a felületet 20-as smirglivel, egy kicsit kerekítsd le a végeit, mélyítsd ki a vájatokat egy éles késsel, óvatosan kend le lakkbenzinnel, hígítóval, gyújtsd meg, aztán olyan szinten hajítsd el azokat a menetvágó, felnizabáló ótvaros szutyok szemét gyári fékbetéteket, hogy még véletlenül se találd meg. (a kutyát azért kellett megkötni, hogy az se hozza vissza, meg hogy ne égesse meg a száját)

Erre ajánlom

Hegyre föl, hegyről le XC jelleggel. városban ennél jobbnak nincs értelme.  ajánlanám szüleimnek, kollégáimnak,  meg Katinak.

Ennyiért vettem
4 m2 hullámpaláért
23 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Barnabás avatar
Barnabás
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Hátsó fékként remekűl teljesít, egy ujjas fékezésnél is. Szép. CoolStop fékpofával száraz és esős időben remekül fog. Sárban és hóban még nem próbáltam. Nem kotyog.
Hátrány
A gyári fékpofa használhatatlan, a legtöbb felnit elforgácsolja. Én azonnal CoolStop-ra cseréltem. A megfelelő rugófeszítés nehezen állítható be és gyakori utánállítást igényel. Nagyon nehéz, főleg az AVID SD7-hez viszonyítva.
Tapasztalat
Első fékként még nem próbáltam, ott egy régi Avid Arch 4.0-ás dolgozik immár 6 éve hibátlanúl. A teljesítménye csak a magas súly miatt 4 répa.
Erre ajánlom
Mindenre a tanulástól a versenyzésig.
Ennyiért vettem
7.000.-
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

goriot avatar
goriot
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
Jól fog,olcsó.
Hátrány
Sárban ratyi,meghát csak v-fék.
Tapasztalat
Látom írta itt egy csákó h freeride re is jó há az a csávó nem 100-as. Ez csak egy V-fék. Nem volt pénzem ezért vettem meg,tárcsa helyett. Száraz viszonyok között jó ez is. de rusnya körülmények között sz*r. Észrevehetők a hátrányai alivio tárcsafékem van és ezért ezzel pedig ez is egy alsókategóriás t.f. mégis jobban lehet vele trükközni. +hóban is sokkal jobb. de kétségtelen v-fékben egész meglehetősen jó.
Erre ajánlom
xc/cc
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Matyi avatar
Matyi
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Brutális fékhatás,adagolhatóság,nekem 1szarrávert alivio fékváltokarom van de azzal is qrvajo.Ja és nagyon szép ezüst/fekete
Hátrány
nuku
Tapasztalat
a föntiekben irtak
Erre ajánlom
én lejöttem má vele a János hegyröl vele és megállta a hejét szoval freeride,dirt,cc
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pjotr avatar
Pjotr
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Masszív közvetlen fékhatás. Ennyi...
Hátrány
nemtom mikori évjárat, kb 98as lehet de biztos h még az előző évezredben gyártották
Tapasztalat
1kerekezés: ha ugye hátra akarsz esni húzod a féket h visszanyerd az egyensúlyod, namármost a régi fékemmel volt egy kis hatásszünet, mondhatni nyúlás, XT Vfék felszerelés után, nuku nyúlás azonnali reakció=elsőkerék centírozás. CSAK A FÉKET CSERÉLTEM KI, MÁSHOZ NEM NYÚLTAM!
Erre ajánlom
Erős pontos adagolható fékhatás. Akninek erre van szüksége.
Szerinted hasznos?

16-30 (41 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

BR-T780


 
anyag:

alu


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

tömeg:

174 g


 
további információk:
  • Könnyen mozgatható, akadálymentes működésű
  • Ispec-kompatibilis
  • A bowdenház iránya illeszkedik az SL-T780-hoz

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: