- a szokásos campagnolo kényelem, kialakítás..
- Gyors és pontos váltás, ellenben nem oly' finom, elég határozott klikkek.
- Relatíve rövid úton mozog a váltókar, nem kell "kicsavarni a csuklód" egy-egy váltáshoz.
- Felfelé 3-at, lefelé meg.. évjárattól függően 10-et 5-öt vagy 1-et vált a Campagnolo Centaur. :)
- Rejtett bowdenelvezetés, esztétikus megjelenés, karcsú forma.
- Remekül áll neki a karbon matrica..
- Kevesebb műanyag alkatrész, mint a Veloce v Mirage vonalakban, jobb fékérzet, stabilabban tudod adagolni a fékerőt, stabilabb az egész kar.
- Relatíve alacsony tömeg (relatíve..)
- Nagyon könnyen kezelhető gyorskioldó, kár, hogy be kell hozzá húzni a fékkart (így meg menet közben nem olyan egyszerű.. : ) )
- Újabban újítottak a bowdenvezetésen, a kormány más részén vezeti el, hogy ne legyen bumpszli a kormányodon a bandázs alatt.
- Nehezebb a Centaur, mint a veloce vagy mirázs.. igaz, azok műanyagok.
- A karbon matricás változat NEHEZEBB, mint az alu, ellenben drágább, igaz, jól néz ki..
- Drága.. Nem sokkal többért kapsz Athenát, ami 11 sebességes.. Vagy sokkal kevesebbért Velocsét, ami szinte ugyanezt nyújtja, több műanyaggal, kisebb tömeggel.
- Újabban már csak egyesével léptet lefelé..
- Érzékeny a bowdenre, amit használsz benne, sajnos.. Olcsó bowdent hamar cserélni kell majd, megtörik.
A Campagnolo Centaur tipikusan az a szett, amit a legrosszabb ár-érték arányúnak tartok Campynál. :) Se nem 11-es, se nem olcsó, ellenben nem tud többet egy velocsétől, de drágább. Nem is sokkal könnyebb.
Ezt a fékváltókart karbon matricásban akkor ajánlom, ha olcsón hozzájutsz. Mert stabil és masszív darab. De sajnos nem jó ár_érték-tömeg arányú.. Házon belül sem. :)
Válthatsz, fékezhetsz.