Campagnolo Centaur fékváltó kar

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 50.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • a szokásos campagnolo kényelem, kialakítás..
  • Gyors és pontos váltás, ellenben nem oly' finom, elég határozott klikkek.
  • Relatíve rövid úton mozog a váltókar, nem kell "kicsavarni a csuklód" egy-egy váltáshoz.
  • Felfelé 3-at, lefelé meg.. évjárattól függően 10-et 5-öt vagy 1-et vált a Campagnolo Centaur. :)
  • Rejtett bowdenelvezetés, esztétikus megjelenés, karcsú forma.
  • Remekül áll neki a karbon matrica..
  • Kevesebb műanyag alkatrész, mint a Veloce v Mirage vonalakban, jobb fékérzet, stabilabban tudod adagolni a fékerőt, stabilabb az egész kar.
  • Relatíve alacsony tömeg (relatíve..)
  • Nagyon könnyen kezelhető gyorskioldó, kár, hogy be kell hozzá húzni a fékkart (így meg menet közben nem olyan egyszerű.. : ) )
  • Újabban újítottak a bowdenvezetésen, a kormány más részén vezeti el, hogy ne legyen bumpszli a kormányodon a bandázs alatt.
Hátrány
  • Nehezebb a Centaur, mint a veloce vagy mirázs.. igaz, azok műanyagok.
  • A karbon matricás változat NEHEZEBB, mint az alu, ellenben drágább, igaz, jól néz ki..
  • Drága.. Nem sokkal többért kapsz Athenát, ami 11 sebességes.. Vagy sokkal kevesebbért Velocsét, ami szinte ugyanezt nyújtja, több műanyaggal, kisebb tömeggel.
  • Újabban már csak egyesével léptet lefelé..
  • Érzékeny a bowdenre, amit használsz benne, sajnos.. Olcsó bowdent hamar cserélni kell majd, megtörik.
Tapasztalat

A Campagnolo Centaur tipikusan az a szett, amit a legrosszabb ár-érték arányúnak tartok Campynál. :) Se nem 11-es, se nem olcsó, ellenben nem tud többet egy velocsétől, de drágább. Nem is sokkal könnyebb. 

Ezt a fékváltókart karbon matricásban akkor ajánlom, ha olcsón hozzájutsz. Mert stabil és masszív darab. De sajnos nem jó ár_érték-tömeg arányú.. Házon belül sem. :)

Erre ajánlom

Válthatsz, fékezhetsz.

Csatolt képek
Campagnolo Centaur  2010 fékváltó kar
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

carbon


 
kompatibilitás:

országúti- és cantifék


 
fokozatok száma:

10/2-3


 
kiszerelés:

pár


 
szín:

fekete


tömeg:

347


Campagnolo logó

Campagnolo márka bemutatás

A Campagnolo-t 1933-ban alapította Vincenza-ban Commendtore Tullio Campagnolo. Az első ötlet, a gyorszár gondolata gyorsan elfajult az alapító fejében- miért is ne terveznénk újra az egész váltórendszert?

Ez vezetett a híres „rúd váltó”-hoz, amelyben nem voltak láncfeszítők és görgők, ezáltal kisebb volt az ellenállása és ellenállt a sárnak. A Corsa 1001 szettel 1948-ban Gino Bartali megnyerte a Tour de France-ot. A Bianchi és Legnano csapatai is Campagnolo alkatrészekkel versenyeztek, de hamarosan fordulópont következett a váltórendszerek történetében: 1950-ben kijött a Gran Sport 1012, a cég első paralelogramma rendszerű váltója, mely hamarosan a többi gyártó számára is referenciává vált. Az ’50-es évek második felében megszületett „a szett”, a Record, ami által a Campagnolo az elsők közt volt, aki komplett rendszereket tudott kínálni- az agyaktól a váltáson át a nyeregcsőig.

Az évtized végén a cég által feltalált elektron alumíniumot sportkocsikban is használták, sőt a NASA OSO 6-os műholdja is Campagnolo burkolatot használt. Nemsokára a magnéziumot is felfedezték, és használni kezdték, mint alapanyagot. 2008-tól karbon részleggel is rendelkezik a gyár, melyben a kerékpáripar számára korábban ismeretlen elképzelések valósulnak meg: karbon hajtókarok, kerékszettek, váltórendszerek.

A cég 2006-ba kihozta első 10 sebességes hátsó váltóját, valamint az új Ultra-Torque hajtókar szabványt, majd 2008-ban a 11 sebességes rendszert. A Campagnolo mindig is szoros kapcsolatot ápolt a versenyzőivel, figyelembe véve tapasztalataikat és igényeiket, melynek eredménye a versenygyőzelmekben- Giro di Italia, Tour de France- is megmutatkozik.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Campagnolo Centaur termékkel kapcsolatban: