- Ergonómiából ötös. Fogásra legalábbis, működésre számomra még mindig a Campa az etalon, de még a Microshift rendszerét is kényelmesebbnek mondanám..
- Kellemes fogás nagy tenyérrel, "van mit markolni rajta".
- Esztétikus megjelenés minden széria esetén. Személyes kedvenc az 5600, a 10-es nem rejtett bowdenes.
- Biztosabb és finomabb működés, mint a Tiagránál, gyakorlatilag már tökéletes a Shimano 105.
- Nehéz.
- Zörög rázós úton, kiváltképp az első két széria (1055 és 5500).
- Könnyen sérül, sokszor nem javítható.
- A rejtett bowdenes 5700ásnál már nem olyan "shimanosan finom" a váltás, mint a korábbi szériáknál. Az agyonhajtogatott, lehetetlen szögekben törő bowden és megnövekedett súrlódásnak hála a váltásteljesítmény igen kényes a megfelelő minőségű bowdenre.
- Drága. Iszonyatosan. Campagnoloból 30ért Velocsét, 45 körül már 11-es Athenát kapsz, használtan meg akár Recordot 30-35 körül.. Azok meg könnyűek, kevéssé kényesek, tartósak. Ár-érték arányra ezt a szegmenst az olaszok viszik. Pont.
Egy ideális világban SRAM tömegben Shimano finomsággal és kényelemmel menne egy Campa-dizájnú és gyorsaságú fékváltókar Microshift árban.
Cserébe van négy márka,mindegyiknek más-más erényei, más hátrányai vannak, mindegy, melyikre voksolsz, valami hiányérzeted lesz.. :P
Elváltogatni a lánctányérokon és lánckerekeken. Váltóbowdent-fékkábelt húzni velük. Támaszkodni rajtuk. :)