Shimano Sora fékváltó kar

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2018.12.)
  • Listaár: 66.000 Ft

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • megtévesztő kinézet (105 szinte egy az egyben)
  • komfortos kialakítás
  • precíz működés
Hátrány

Egyetlen egy: talán az ára :).

Tapasztalat

Komplett szettfrissítés miatt vettem az R3000-es fékváltókarokat. Nagyon sokan 105-nek nézték :). 4 hónapja nyúzom, egész jó használni. Igaz volt bennem félsz, hogy úúú b+ ez csak egy Sora, mi lesz ha nem válik be, stb. Pár hónap használat után egyáltalán nem bánom a megvételt. Röviden: megérte a pénzét. Kényelmes fogása van szinte minden pozícióban. Szép, igényes kidolgozás jellemzi, öröm ránézni. A fékkarok kialakítása elsőrangú, fékezéskor a visszajelzés példás. A váltás szintén ügyesen működik. Határozott kattanásokkal jelzi és teszi a dolgát. Kellően nagyon a kioldó gombok, hamar megszokható a használatuk, akár alsó fogásból is lehet váltani.

Erre ajánlom

9-es rendszerhez ezt vedd. ha építesz. Tudom, van régi Tiagra. Ki tudja meddig megy, amit kéz alól veszel... Na ugye :). Korrekt kinézet, jó használhatóság. A Sora kezd felnőni, nem szabad figyelmen kívül hagyni ;). Manapság már a 9 sebesség inkább túrázós, kilométer gyűjtögetős stílushoz köthetőek, ezáltal sokat elmennek ezek a termékek különösebb karbantartás/beruházás nélkül. Egy komplett szett durván kijön 150-ből, megéri. Főleg a tudat, hogy minden vadiúj és kategóriájához mérten jól működik. Nem utolsó szempont. Mellesleg profi küllem és jó használhatóság társul mindehhez.

Ennyiért vettem
53200
Csatolt képek
Shimano Sora  2017 fékváltó kar
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Szép megjelenés

-Jól adagolható fék (Sora testtel)

-Jó fogás

-Pontos váltás mindkét irányba, nem kell utána állítgatni rendszeresen

Hátrány

-A kis pöcköt nem igazán szeretem az oldalán, főleg az első váltóét. Pici, viszonylag nagy erő kell a lenyomásához, így nem túl komfortos

Erre ajánlom

Edzeni

Csatolt képek
Shimano Sora  2013 fékváltó kar
Shimano Sora  2013 fékváltó kar
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KRM avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Itt is az első tapasztalatokat osztanám meg. Én örülök, hogy ez is kapott olyan váltókart, mint a többi nagy testvére, eleinte kicsit szokatlan volt, mert hozzászoktam a hüvelykujjas megoldáshoz, de gyors volt a váltás.
Olcsón hozzá is jutottam, illetve olcsóbban, mert 30.000 Huf-ot fizettem érte, zsír új állapotában, fel sem volt szerelve. A fekete fékkar mutatósabb és akár Sora, akár nem kapott egy is dögöt a kinézete.
Akinek kell, hogy legyen rajta, vagy benne fokozat számláló, annak hasznos lehet, de nem lennék beteg miatta, ha ez hiányozna, mert nem nézegetem, hogy melyik fokozatban vagyok.

Hátrány

Nem találtam még, de sokat használom és egyszer előjön a negatív oldala is biztosan, ha van ilyenje.

Tapasztalat

3x9-es rendszerhez valót használok, 2x9-es rendszerben. Mivel "csak" 30e volt és már régóta szerettem volna ilyet, de nem volt létszükséglet annyira, hogy 50e-t kiadjak még érte, ezért nem tartottam fontosnak, hogy hány fokozatú a bal oldali része, sokat nem is használom a kis tányért, szinte mindig a nagy tányért pörgetem.
Elődjeihez képest sokkal jobban néz ki a full fekete színével. Sora fék és váltórendszert működtet. Az előző bal karhoz képest, nincs olyan holtjátéka és előbb felvált a nagy tányérra.

*Update: 40km/h feletti tempónál és persze alatta is, "hegymenetben" is nagyon pontos, fékezni is elég egy ujjal, ha nincs épp kéznél több, de szokták mondani a fék nem azért van, hogy húzkodjuk folyamatosan :D. Nekem nagyon bevált és nagyon szeretem, hamar össze lehet szokni vele. A 3as bal oldalival sincs semmi gondom, egyszerre duplát vált fel-le és nem lehet észrevenni, hogy bikára feszes az első váltó bowdenje, kb mint a kormány szervó :D Egyszóval meg vagyok vele elégedve.

Erre ajánlom

Ha véletlen olcsóbban jutsz hozzá és kell egy jó fékváltó kar, ne hagyd ki és vigyázz rá...
Rosebikes-nál 115-122 ajró jelenleg, az kb 36-38e Huf

Ennyiért vettem
30.000 Huf
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Végre megérkezett! ST.3500, ami már nem ál-fékváltókar, hanem ugyanúgy működtethető, mint bármi más, "tisztességes" STI-karocska. Remekül kezelhető minden fogásból, szerintem szép, bejövős fekete dizájn, és a lógó bowdenek is adnak némi romantikát a dolognak, a "régi szép időkre" emlékeztetve. 

Nekem RX-100 érzésem volt mikor kipróbáltam a Shimano Sora kart, valamiért a teljesítménye-kezelhetősége ilyesmire hajaz.

Az új szép 3500-as darab megjelenésével az ST-3400-as mint kifutó termék 65 euróért volt outletben rose-nál!

Hátrány

Drága. Mármint, minden shimano fékváltókar drága. Bezzeg a Velócse csak 25 (nem itthon.) 

Drága. Itthon az, mindenképp. Persze Rose-ék 110 eurós ajánlatára már azt mondom, vállalható. Teljesítményre sem olyan sima, néha vacakol a leváltásnál, s ilyenkor 1föl 2-le-vel lehet csak lelépni.

Nem hozza azt a minőségérzetet, mint drágább társai.

Tapasztalat

A Sorát csak kipróbáltam, az Orbea Aqua Sora-szettes változatát.. Szerintem a szett szép, és tökéletesen kiszolgálja egy hobbiciklista igényeit. Nekem is megfelelő lett volna, de ha olcsóbb volt Veloces bringát venni, akkor nem volt kérdés.. :P Hogy szerintem azért ilyen árban-kategóriában a campa jobb (xenon).

Erre ajánlom

Hétvégi tekerésekre. Kevesebb igénybevétel mellett sokáig hűen szolgál, nem kell erdőben CX bringára szerelni, csak lazán outizni vele, és nem lesz gond. A kristálypoharakkal sem zsonglőrködik egy normálisabb ember..

14 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vogron avatar
49 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Shimano 105 fékkel használom a sora 3400-as kart, melynek fékereje nem hagy kivánni valót. A váltás már egy teljesen más téma. A fogás viszonylag kényelmesnek mondható. 
Hátrány
  • Sora első-hátsó váltót párosítottam hozzá, de egyszerűen lehetlenség tartósan beállítani, több szervízes is megküzdött már vele, egy két napig rendben volt, aztán már nem akarta bevenni az egyes sebességeket. Pontatlan, rossz! 
  • A fékváltókar gumija nagyon kopik, gyenge minőségű, a műanyag elemek tartósságáról inkább nem is beszélnék .... :)
  • Az eséseket egyáltalán nem bírja, egyszer eldölt a bicaj a fal mellől és a fokozatjelzője abban a pillanatban kiugrott a helyéről.
Erre ajánlom

Senkinek nem ajánlom, nagyon-nagyon alap fékváltókar. Én újonnan vettem, ahogyan a váltókat is hozzá, de egyszűren lehetetlenség hosszabb távra beállítani úgy, hogy rendesen működjön. Max növésben lévő gyerekek országúti gépére alkalmaznám. 

Ennyiért vettem
24000
Csatolt képek
Shimano Sora  2008 fékváltó kar
Shimano Sora  2008 fékváltó kar
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SiMoon avatar
69 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

megfizethető árú

kényelmes fogású

mit lehetne még többet elmondani? :)     

Hátrány

túl hosszú a nagytárcsa felé váltás útja, nagy a holtjáték

az alapváltozaton nincs fokozatkijelző

egyéb hátrányról nem tudok nyilatkozni 

Csatolt képek
Shimano Sora  2010 fékváltó kar
16 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • ST-R3000
  • ST-R3030
  • ST-3500

 
anyag:

alu


 
fokozatok száma:
  • 9/2
  • 3

 
bilincsméret (mm):

22,2


 
kiszerelés:

pár


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szín:

Fekete


 
további információk:
  • Letisztult kormányterület
  • Kompatibilis a standard 9-fokozatú hátsó váltókkal
  • SHIMANO STI fékváltókar (Dual Control) vezérlőkar belső kábelvezetéssel
  • OPTISLICK bovden

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Sora R3000 balos fékváltókar 2 v 3 tányérhoz?
3 válasz
utolsó: 2018. jan.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Sora termékkel kapcsolatban: