- Bölcsőforma, kényelmes ha ehhez szoktál hozzá, nekem Campagnolo után érdekes volt a "bumpszli" fej.
- finom kattanások jellemzik, mint minden shimano kart, remekül kezelhető mind alsó, mind felső fogásból
- szép, nekem tetszik külsőre, elég igényesnek tartom a Shimano Tiagra kidolgozását.
- nem lehet szerintem olyan jól használni ezt a Shimano fékváltó kart, mint az olasz karokat.
- gyenge fékhatást tudtam csak elérni vele, bár ez lehet a fékeknek köszönhetően is. :-)
- Nyílt bowdenvezetés, bár ennek előnye is van..
- Nehéz, zörög rossz utakon..
Szintén próba volt ugyebár a Merida Road Race 903-ason. Kampányolóék után meglepően finom működése volt, hiányzott az olaszos "klikk", valamint felső fogásból kevéssé tartom jól kezelhetőnek, mint az olasz társait.
A nyílt bowdenezés hátránya, hogy "csúnya", meg "nem aero", viszont szerintem kisebb súrlódású a rendszer, valamint beállítani is könnyebb, nem kell az egész váltót újrakalibrálni, ha csak a kormány magasságát-helyzetét változtatod. nincsenek olyan éles törések a technikában, valamint a bowdenfeszesség-finomállító is könnyebben hozzáférhető helyen van!
Szerintem nagyon szép a kar, nekem nagyon tetszik, nem kelti gagyi műanyag hatását, mint az olcsóbb campa fékváltókarok (Mirage, Xenon, Veloce)
Sajnos hajlamos zörögni, s nem tudom, nem pattan-e ki emiatt a fejtáblája pl. rosszabb utakon.
Újonnan magyarországon ez egy drága modell (ST-4600), megéri külföldről venni (ezt is) vagy használtan. Esetleg ha a bringához jár, úgy jó.
Mellesleg nehéznek tartom, azért a Veloce 350 gramm körüli, s low-end 30.000 ft-os kar, vagyis itthon felébe kerül, mint ez a szép Tiagra. De még a 20 éves Mirage is csak 450 gramm körül van, ez meg.. Szintén. :)
Mivel ez már 10-es rendszer, így aki "upgradelni" akar pl. 105-re vagy ultegrára, az is megteheti!
váltani meg fékezni vele. Sőt, mivel 10s, ezért később fejleszthető, cserélhető pl. 105-re vagy ultegrára, esetleg 7900-7800 DA-ra :)