- 105-ös teljesítmény, 10 sebességben
- pontos váltás, fôleg elöl nagyon sokat fejlôdött
- kompakt dizájn, nagyon kényelmes fogás
- fém karok télen nagyon hidegek
- fém fékkarok miatt a fékek modulációja nagyon digitális
- ára
- kompatibilitási problémák
Minden féle Shimano és egy kis Sram után keveredtem ide a 4700-as Tiagra-hoz, 10 sebességes váltókarokat keresve. Összességét tekintve, nagyon pozitív csalódás ért. 6600-as Ultegrahoz képest rengeteget javult az elsô váltó mûködtetése és a hátsó váltó sem marad el nagyon sokkal. Határozottan és pontosan vált. 5800-as 105-höz képest, pontosan ugyanazt a szintet képviseli csak 10 sebességgel (erre lentebb még visszatérek).
Szerintem nagyon jó lett az új dizájn, a kompakt formájával és a rejtetten elvezetett bovdenekkel. Kisebb kézzel biztos, hogy áldás a régebbiek nagy, répa formájához képest. Idôvel majd kiderül persze, hogy mennyire eszi ez is a 90 fokban kivezetett váltóbovdeneket.
Néhány mondat a hátrányokról. A fékkarok fémbôl vannak, akárcsak a 105-ös esetében, amit annyit tesz, hogy télen rettenetesen hidegek. Még kesztyûben is csak ùgy sütnek. A másik, hogy a fém karok miatt, nem érzel semmit visszajelzést a féknyergek felôl. Simán digitális a fék érzetre. Semmi igazi adagolhatóság. Félreértés ne essék, nem a fékhatásról beszélek. Errôl visszaülve a régi Ultegrára, nem is értettem hogy maradtam addig életben.
Végül pedig az ára és ehhez kapcsolódóan a kompatibilitás. Újonnan nem volt sok belôle, használtan pedig még annyi sem. Ebbôl következôen az a furcsa helyzet àllt elô, hogy drágább mint a 105-ös, ami 11 sebességes. Ez, illetve a tény hogy csak saját szériájával és a többi 11 sebességes alkatrésszel (5800/6800/9000) kompatbilis, meg is pecsételi a sorsát javasolhatóság szempontjából, hiszen ha ebben az ársávban/kategóriában keres az ember, valószínüleg az Ultegra vagy Dura Ace szóba sem jön.
Gyakorlatilag a versenyzésen kívül mindenre. A tudása és a teljesítménye meg van hozzá, hogy ne ez legyen a szûk keresztmetszet. Ha ilyen van a bringádon, vagy reális áron hozzá tudsz jutni, ne vacakolj. Élvezheted, hogy olcsók a jó láncok és sokkal értelmesebb kiosztású hátsó sorok elérhetôk a régebbi Shimano vagy Sram szériákból (pl. 12-27).