Shimano Ultegra fékváltó kar

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 107.000 Ft

Használt Shimano Ultegra eladó
80.000 Ft
új árához képest: -25%

HASONLÓ fékváltó kar TERMÉKEK




vischlen avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Ebben a véleményben Shimano Ultegra (6700-as) fékváltókarjaimról szeretnék csupa jót írni. A pozitív véleményem oka nem az elfogultságom (szerintem olyanom egy fékválókar iránt  amúgy sincsen), hanem az, hogy az alatt az egy év alatt mióta használom igen precízen működött és tette mindezt úgy, hogy előttem valami jóravaló osztrák már egy-két évet gyötörte az Alpok emelkedőin.

Ez a szerkentyű nem shimanohívőségem eredményeként került tehát hozzám (Shimano hívő sem vagyok), hanem azért mert kicsit több, mint 200 ezer forintba kerülő, gyakorlatilag karcmentes, ám mégiscsak használt kerékpárom ezzel volt szerelve, így igen jó ár-érték arányúnak számított a használt piacon. A pénzemért egyébként valószínűleg valami újszerű, de 105-össel szerelt bringa lett volna reális, ám geometriájában tökéletes, szép és az előkelőbb japóval szerelt Fujimat nem tudtam régi gazdájánál hagyni.

No, így tettem hát szert az Ultegrára és egy percre sem bántam meg.

A fogása kényelmes és stabil, így egy 200 km-es tekerés még kesztyű nélkül is abszolválható vele - persze a pozíciók váltogatásával - különösebb zsibbadás nélkül. A váltás saját hátsó váltójával és átdobójával roppant precíz és gyors. Az együtt töltött kb. 7000 km alatt mindössze egyszer jelezte, hogy egy kis bowdenfeszítést igényel a hátsó váltónál, de ezzel a nemszeretem váltóállásokban hallható kis kopogás azonnal meg is szűnt. Azt hiszem a közepesnél jobb az erőnlétem, figyelek a keresztbe váltásokra, terhelés alatti váltásra, karbantartásra stb., ezzel a felhasználással működése eddig abszolút zökkenőmentes volt, a tartósságára tehát nincs panaszom. 

A karok egy 2x10-es kompakt hajtással szerelt rendszerben pakolgatják a láncot és mivel az egyes fokozatok között irtó kicsi a különbség jó, hogy érezhető a fékváltókarnál, hogy megvalósult a váltás.

Hasznos infó lehet még, hogy egyszer egy hatalmasat pereceltem vele. Átrepültem a kormány fölött, az egyik pedál pedig nem oldott ki, így a bringa is követet és épp a hátsó váltót igazgató fékváltókaron landolt. A kar a kormányon elfordult, a bandázs felszakadt és az aszfalt "húsig" belemart a fékkar névtáblatartónak nevezett burkolati elemébe. Ez elég gyászosan nézett ki,  ráadásul úgy megfeszült a bowden a kar elfordulása miatt, hogy  a fék teljesen blokkolta a kereket. Miután befejeztem a sebeim nyalogatását, a bicaj- és ön-, továbbá a bicaj miatti önsajnálatot visszakalapáltam a kart, a fék kioldott és tekertem még jó 60 kilométert hazáig. A legközelebbi kerékpárboltban rendeltem egy névtáblatartót, új bandázst tekertem fel és ezzel az esés minden nyomát eltüntettem a bringáról. Ez a kis történet azt szeretné bizonyítani, hogy az Ultegra masszív, pótalkatrész is kapható hozzá pedig nem ez a legújabb széria, plusz remélem, hogy olvas valaki a Shimanonál és küldenek nekem némi pénzt, mert ilyen szépet írtam.

Hátrány

Tulajdonképpen nincs neki.

Nem 11 sebességes... de hát ha egyszer nem olyat vettem.

Nem könnyebb...  nem Sram Red, mit csináljon...

Drága... akinek az annak a 105-ös ésszerűbb opció.

 

Csatolt képek
Shimano Ultegra  2012 fékváltó kar
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • ST-R8000
  • ST-R8020
  • ST-RS685
  • ST-R8070
  • ST-R8060

 
anyag:

karbon


 
kompatibilitás:

Shimano


 
kiszerelés:

pár


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
szín:

Fekete


tömeg:

425 g/pár


 
további információk:
  • Jobb irányítás bármilyen körülmények között
  • A hidraulikus tárcsafék kiemelkedő irányítást nyújt
  • A kis méretű konzol javítja az ergonómiát
  • Nagyobb fékkartávolság-állító tartomány
  • Gyors és intuitív hátsó váltóműködtetés az újratervezett belső kapcsolóegységgel
  • Még könnyedebb első váltás az újratervezett FD-R8000 modellel

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Ultegra termékkel kapcsolatban: