Igen merevnek érzem a hajtóművet, mivel egy nagyobb és olcsóbb crosstrekkinges hajtóművet cseréltettem erre a típusra, kiállva meg nem szoktam tekerni.
A tányérokon 1000km után sem látszik semmilyen kopás, igaz a láncot rendszeresen kenem.
A lánckerek egyenként cserélhetők, de nem tudom, hogy kopás esetén egyesével érdemes-e venni hozzá lánckerekeket vagy egyben kell kidobni az egészet.
Hátránya nem igen van, az árához képest megfelelő.
Az eredeti 28/38/48-as lánckerekemet cseréltem a 22/32/42-esre. Mászáskor fontos a 22-es lánckerék a 28-ashoz képest, ahol eddig tolni kellett a biciklit, ott már vidáman felhajtok. A 48-as nagykerék nem igazán hiányzik, szinte sohasem használom (legutóbb 30km/h-s állandó hátszélben használtam a legmagasabb sebességfokozat-kombinációt).
UPDATE: ha trekking biciklire alkalmazzuk, akkor nem biztos, hogy a 42-es legnagyobb lánckerék kicsi lesz. 28/26x42=45,2 azaz olyan lesz az áttétel, mint ha MTB-n 45 fogú lenne a legnagyobb lánckerék.
A trekking bicikli felhasználási módjaihoz sem nagyon hiányzik a nagy lánckerék, nem úgy, mit pl. egy könnyű fitnesz-biciklinél.
mérsékelt igénybevételre, olcsó alkatrészekkel felszerelt biciklik gazdaságos korszerűsítésére