FSA Gamma Drive MegaExo hajtókar

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-11 (11 vélemény)
Rendezés

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
  • jól bírta a bal oldali hajtókarcsavar, nem úgy, mint a MotoX-ben, viszont hiába márkatárs, nem kompatibilisek
  • a középrész csapágyai túlélték magát a kart
  • integrált...
Hátrány
  • ... de nem Shimano kompatibilis a tengelye, sőt, a komolyabb FSA-kkal sem kompatibilis (a MotoX pl. Shimano szabványú)
  • a középrészen hipergagyi, a tengelyre rászoruló, eltörő, kemény műanyag porvédő gyász
  • merevségről ne beszéljünk, fogalmazzunk inkább úgy, hogy hajlik
  • az enyém meg is volt görbülve, valószínűleg ráesett az előző tulaj (persze "hibátlan állapotú"-ként hirdette egy másik portálon), de erről nem a kar tehet
  • hogy iszonyatosan kopott róla a festés, azt már kár is említeni
  • nehéz (1200 g körül volt kompletten, nagytányér helyén rock ringgel)
Tapasztalat

Megfordult nálam néhány Shimano, és még egy FSA, de kár hozzájuk hasonlítani. A Shimanok (2 db LX '05; XT '04, '12) jók voltak, az FSA MotoX nem rossz, a Gamma Drive MegaExo egyértelműen hulladék.

 

Az hogy 'dirt/street gyerekként' használtam, nem jelent semmit, a véleményemet nem ilyen elvárások szerint írtam, mivel egyértelműen nem arra való.

Erre ajánlom

Elbringázni a boltig, síkon túrázgatni, könnyű embereknek, de erre nem kell integrált hajtókar.

=semmire. ha bringában volt, vigyázz rá.

Ennyiért vettem
7000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

osg avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Szerintem erősek, masszívak  a halytókarok, jól is néznek ki.

Ipari csapágyas.

A tányérok tartósak.

Olcsón vettem. (használltan 6000)xD

Hátrány

Csavarodik. (de már úgy vettem)

Kicsit nehéz.

Tapasztalat

Szerintem jó halytás. Erős, jól néz ki és nem is drága :)

Erre ajánlom

XC, Dirt, Street

Ennyiért vettem
6000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

moccc avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Olcsó, átlagos felhasználás esetén megéri az árát .

Eddig 6000km (90kg) után még használható, nem fáradt vagy kopott meg túlságosan.

 

Hátrány

Elég hamar (kb. 1000km) megvetemedett a nagytányér (kb. 2-3mm-t üt), igaz 100kg voltam akkor. Emiatt nehéz beállítani a váltót.

 A fekete festék kopik ahol hozzáér a lábam, bár én lesz..

 A hajtókar kb 5000 km után elkezdett nyekkenni, "kezd megfáradni" de még ok. 

A felfelé váltásnál néha begyűrte a láncot, bár ez lehet beállítási probléma is.

 

Erre ajánlom
80kg-ig átlagos xc, max 10.000km-ig.
Szerinted hasznos?

matte avatar
matte
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
hát nekem bejött mert tényleg nagyon merev minden irányba.ez a legolcsobb integrált hajtomü és szerintem 16000ért sokkal jobb mint bármilyen négyszöges vagy isisoctalik-es. nem durva felhasználásra valo
Hátrány
hát nekem 3honap után elszállt a nagytányér minden külsöbehatás nélkül..a csapágyazás még jo majd meglátjuk télen..:)nehéz is
Tapasztalat
még igy is megéri mert sokal merevebb mint bármilyen egyszerübb hajtomü...
Erre ajánlom
CCXC hobbi szinten,azoknak akiknek nics 30ropijuk akkor amikor kipurcan a négyszöges monoblokk de szeretnének haladni a korral.:) a csapágyazás és a tányérok fokozatos cseréjével jobban jársz mint egy négyszögessel...
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kálmán avatar
Kálmán
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon merev! király az egész cumó!
Hátrány
A csapágygolyókat ki kellet csrélnem(SKF-re),de utánna nagyon király.
Tapasztalat
Nyugodtan vegyemindenki nagyon király,csak a gyári csapágyak szarok!!
Erre ajánlom
Dirtre streetre.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

happyzso avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, versenyzőként használtam
Előny
volt, amíg ment hiszen merev erős, és nagyon robbanékonnyá teszi a bringát, mivel alegapróbb mozdulat is a hajtásba megy
Hátrány
egy nagy rakás kaki, bár lehet hogy csak én fogtam ki egy rossz darabot. a hajtástányérok felőli csapágy gyakorlatilag teljes egészében megsemmisült, iszonyat recsegés közepette egyik pillanatról amásikra, miután első körön a műanyag fedőlapok eltörtek. olyan szinten vált az enéyszetté a csapágy, hogy nem is lett meg minden része, és csapágygolyók 60% félbetört, pedig szakszerűen szervízben lett összrakva, és még csak nem is terheltem túl, mert már a szeron előtt meghalt.
Tapasztalat
Remélem csak mi fogtunk ki rossz szériát, de végtelenül bosszús voltam, bár igen olcsón jutottam hozzá....
Erre ajánlom
csak városi tekergésre, és laza túrára, bár 3-an vettünk és abból a másik kettő is bevégezte, pedig azok csak túrázásra voltak használva, én már edzettem is vele...
Szerinted hasznos?

happyzso avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
olcsó, merev
Hátrány
a bewnne klévő műanyag tömítő alaktrész kb 2 hónapot bír, egy kétfilléres darab miatt a sírba tesznek vele. nehéz az acél lánctányérok miatt (én alura is cseréltem)
Tapasztalat
érdemes megvenni, szvsz a drágább modellek megaexo tengelyében is ugyanaz a szar műanyag figyel, tehát nem csak ebben hibás a cucc, vagy csak nem hívják fel a figyelmet arra, hogy hogyan rakjuk össze úgy, hogy ne sérüljön a cucc...
Erre ajánlom
túrára, de súlytuninggal maraton, all mountain célokra tökéletes, még egy könnyebb fr gépben sem okoz csalódást, ha azt a műanyag vacakot rendesen megcsinálják és nem nyíródik szét 2 hónap alatt.
Szerinted hasznos?

umf pilot avatar
umf pilot
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
nekem nagyon tetszik.bár nagyon féltem eleinte hogy el fog törni. de aztán nekem bebizonyította hogy nagyob király
Hátrány
egyenlőre nincs. de ha lesz majd leírom
Tapasztalat
első bicóm úgyhogy még nem tudom mihez hasonlítani
Erre ajánlom
szerintem jó mindenre
Szerinted hasznos?

Koley avatar
Koley
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Integrált tengely, masszív, merev minden irányban, precíz váltás Sram PC-59 lánccal, szép
Hátrány
Nem tudok
Tapasztalat
Előzőleg gyári "prowheel" volt felszerelve, annál minden jobb:)
Erre ajánlom
80 kiló alatt minden
Szerinted hasznos?

LacaR avatar
LacaR
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Hamisítatlan FSA-minőség a legutolsó csavarig, még a csomagolás is igényes, merev, mint egy tank (a 90kg-om alatt is), a váltás Connex 808al+nem top swing alivioval fincsi. Tartósságról majd később.
Hátrány
N-E-H-É-Z!!! Ami nem lenne baj, mert nem vagyok az a kimondott grammmániás, nade 180g-ot elhazudni?! Majdhogynem középrész nélkül érvényes a gyárilag megadott, elvileg középrésszel együtt vett tömeg (a valóság szumma1310g).
Tapasztalat
A 4 répa a súly miatt van.
Erre ajánlom
(Az anyagok miatt csak) Light Freeride/DH, meg a magamfajta nehezebb hobby All mountain/zúzós XC harcosok.
Szerinted hasznos?

Szakacsi Sándor avatar
Szakacsi Sándor
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
integrált tengely, fsa minőség, jól néz ki
Hátrány
-
Tapasztalat
ez jó, nagyon jó
Erre ajánlom
bárkinek, aki nem a legextrémebb dh-s mert azért nem ez a legjobb dh hajtómű, sőt nem is arra találták ki, de enyhébb dh-ban megállja a helyét
Szerinted hasznos?

1-11 (11 vélemény)
Rendezés
 
fogszám:

22/32/44


 
hajtókar hossz:
  • 170
  • 175

 
tengelytípus:

integrált Cro-mo acél tengely


 
furatszám:

4


 
furatkör átmérő (mm):

104/64


 
hajtókar anyaga:

alumínium


 
külső lánctányér anyaga:

AL7075 T6 alumínium, CNC esztergált


 
középső lánckerék anyaga:

AL7075 T6 alumínium, CNC esztergált


 
belső lánctányér anyaga:

AL7075 T6 alumínium, CNC esztergált


 
hátsó fokozatok:

9


 
rockring:

nincs


 
pedálpersely:

nincs


 
további információk:
  • lézer grafika
  • középcsapágy nélküli súly: 993 gramm

tömeg:

993


 
középcsapágy:

acél MegExo középcsapágy


FSA logó

FSA márka bemutatás

Az FSA (Full Speed Ahead) a tajvani TH Indsutries márkaneve, és amerikai valamint európai központtal egyaránt rendelkezik, így a világon mindenhol ismerősen cseng a márkanév.

A márka kínálatában főleg hajtóművek, nyeregcsövek és kormányrendszerek találhatóak. A folyamatos fejlesztés és a technológiai újdonságok követése meghozta az eredményét. Az elmúlt pár évben már szinte minden jelentős Pro Tour és mtb csapat használ valamilyen FSA alkatrészt, valamint több kerékpárgyártó építi be gyári felszereltségként a bringáiba a cég valamely termékét.

Az FSA mindig is élen járt az új technológiák alkalmazásában, mint például a kompakt méretezésű, pehelykönnyű karbon és alumínium kormányok fejlesztése és gyártása, vagy a BB30 középcsapágy-szabvány meghonosítása.

A TH Industries 2009-ben kibővítette erőforrásait, megduplázva a termelését, ezáltal a kerékpár és alkatrészgyártás központjának számító Tajvan egyik legnagyobb és leghatékonyabb gyártója lett. 2012-re 5 tengelyes, nagysebességű CNC gépekkel, melyeket az FSA Vision agyainak gyártására használnak, és melegen formázó karbonfelni készítő gépekkel szerelkeztek fel. Ez utóbbi gép lehetővé teszi, hogy nagyobb kapacitással gyárthassák felnijeiket, mivel egy technológiai folyamatban, pontosan és precízen állítja elő a terméket, amely semmilyen utóformázásra nem szorul. A felület tökéletes, és csak a küllőfuratok elkészítése van hátra, miután a felni kikerült a formából.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű FSA Gamma Drive MegaExo termékkel kapcsolatban: