Prowheel Acél hajtókar

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 3.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kivételesen olcsó ez a Prowheel hajtókar. Igen erős, tartós és igénytelen. Megfelelően működik minden hozzáillő, szabványos alkatrésszel, első váltóval, lánccal stb. Minden igényt kielégítő láncvédővel szerelik (ami persze nem a láncot védi, hanem a gatyaszárat): akinek kell, örülhet a figyelmességnek, akinek nem, leszerelheti.

Hátrány

Nehezen beszerezhető, kereskedelmi forgalomban ritkán kapható ez a Prowheel hajtókar. Kisebb (42/32/22) lánctányérokkal szerelt változata 76 évenként tűnik fel, mint a Halley-üstökös. Színek tekintetében nincs nagy választék, meg kell elégednünk a feketével és a szürkével. Hajtókar csak egyféle van hozzá: 170 mm hosszú. A lánctányérok nem cserélhetők (ennyi pénzért persze nem is várhatjuk el). Ha magára hagyjuk, bánatában rozsdásodni kezd.

Tapasztalat

A Shimano Tourney kategóriát képviseli olcsóbb kivitelben. Volt alkalmam azt is kipróbálni: a Tourney hajtómű ugyan kifinomultabb, többet kínál, de nem feltétlenül járunk vele jobban, mert, példának okáért, kevésbé tartós.

A Prowheel acél hajtómű négyszögtengelyes rendszerű, 6 és 7 fokozatú láncokkal, fogaskoszorúkkal stb. működik együtt. A legtöbb olcsó túragépet ilyen hajtóművel hozzák forgalomba, sőt az olcsó, cross-trekking jellegű terepjárók jó részét is. Felnőtt-, illetve férfikerékpárra rendesen a nagyobb, 48/38/28 fogú lánctányérokkal egybeépített túrahajtóművet szerelik. A kisebb lánctányérokkal (42/32/22) szerelt változat olyan ritka, mint az arannyal telt szőrtarisznya. Leginkább női- és gyermekkerékpárokon találkozunk vele, alkatrészként nemigen lehet hozzájutni.

Annak ellenére, hogy a belépő szintet képviseli, nagyon kedvező tulajdonságokkal rendelkezik. Ha kifogástalanul rögzítjük a tengelyen, az előírt nyomatékkal húzzuk meg a rögzítőcsavart, nemigen lesz vele bajunk, mint ahogyan nekem sem volt eddig. Rendkívül erős, rendeltetésszerű használat esetén nem reped, nem törik, nem csavarodik. A gép eldőlését, a kisebb eséseket is jó eséllyel vészeli át. A lánctányérok nem adnak hangot hajtás közben, szó sincs nyekergésről vagy egyéb gyanús zörejekről. Oldalirányú kitérése hajtás közben jelentéktelen, a nagy tányéré is csupán 2–4 mm. Ha jól van beállítva az első váltó, a lánc nem érhet a terelőlemezekhez.

Festése tartós, kivéve persze a koronát, a fogakat. A többi részt megvédi a láncvédő, illetve a hajtókart a műanyag borítás. A műanyag természetszerűen karcolódik: idővel fényét veszti, egyébként azonban nemigen lehet ártani neki.

A nagyobb lánctányérokkal szerelt túrahajtóműnek csupán annyit tudok gyengeségként felróni, hogy mászáshoz (14-16-18-20-22-24-28 beosztású fogaskoszorúval) nem biztosít igazán jó áttételi arányt. Aki elégedetlen, mint jómagam is, szereljen fel Shimano Megarange fogaskoszorút: az így elérhető 28/34 arányú áttétellel már komolyabb emelkedők is leküzdhetők.

A váltás elfogadhatóan működik, gyakorlatilag bármilyen 6/7 sebességes lánccal. (Jelenleg 8 sebességes láncot használok, és ezzel sincsen semmi gond.) A középsőről a legnagyobb lánctányérra nehezebb a láncot feltenni, de ez az első váltó (Shimano Tourney) működésének elkerülhetetlen velejárója. A terelőlemezeknek (ki tudja, miért) ebben az esetben a szokásosnál hosszabb utat kell megtennie, és ennek megfelelően a váltókart is tovább kell működtetni.

Tartósságára, kopásállóságára nemigen lehet panaszom. A gyakrabban használt legnagyobb lánctányéron a fogak 4000 km után is jó állapotban vannak. Elhajlás, repedés, törés sehol sem mutatkozik, és a kopás is csekély mértékű. A lánctányérok koronája, illetve a fogak, különösen télidőben, hajlamosak a rozsdásodásra. Aki hosszabb időre leteszi a bringát, védekeznie kell a korrózió ellen.

A homokkal, porral, vízzel és sárral elboldogul, legfeljebb egyik sem tesz jót neki, és persze a váltásnak sem. Karbantartása jószerével csak rendszeres tisztogatásból áll. A por, homok és olajsár eltávolítását szárazon, pl. kefével kell megoldani.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2011-07-25, 17:43)

Korábban a Prowheel acél hajtómű nagy tányérjának oldalirányú kitérését 2–4 milliméternek mértem. Ez azonban hibával terhelt adat: benne foglaltatik a váz elhajlásának mértéke is. Terheléstől függően a legnagyobb lánctányér oldalirányú kitérése csupán 0,50–0,75 mm (az első váltó láncterelő lemezeihez viszonyítva).

Szerkesztés vége

Erre ajánlom

A nagyobb lánctányérokkal szerelt változat túrához való, a frissebb haladáshoz biztosít megfelelő áttételi arányokat, ezért nem szerencsés más célra használni. Túrakerékpárokhoz, városi bringákhoz, illetve mindenes (cross-trekking jellegű) terepjárókhoz ajánlom. A kisebb lánctányérokkal szerelt változat mászáshoz előnyösebb, ezért inkább a terepjárókhoz illik.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Prowheel Acél  2010 hajtókar
Hajtómű
Prowheel Acél  2010 hajtókar
a javából
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
fogszám:

28/38/48


 
hajtókar hossz:

170


 
tengelytípus:

Négyszögtengely


 
hajtókar anyaga:

Acél


 
külső lánctányér anyaga:

Acél


 
középső lánckerék anyaga:

Acél


 
belső lánctányér anyaga:

Acél


 
hátsó fokozatok:

6/7


 
további információk:
  • Műanyag borítás
  • Lecsavarozható láncvédő

 
színválaszték:

Szürke


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Prowheel Acél termékkel kapcsolatban: