- olcsó, kis terhelés mellett megfelelő az Altus erőátvitele
- a lánctányérok közt elég gyorsan utazik a lánc, kevés ideig tart a váltás.
- Városi használatra és könnyebb egyéneknek szerintem ideális.
- Sajnos nem valami merev a Shimano Altus, 48-12-ben már érezhetően-láthatóan nem szeret lenni, kiállva meg kár erőltetni (igaz, én koca vagyok 85)
- Nem cserélhetőek a lánctányérok, de ez annyira nem hátrány, napi ingázást bírja sokáig, amúgy meg ha elkoptak a tányérok, érdemesebb lehet más hajtókarra is átállni akár
Tipikus "apubringáján mentem vele párszáz kilométert" tapasztalat gyűlt össze a Shimano Altus hajtókarról, és szerintem (...) TÖKÉLETES, amíg nem akarod nagyon meghajtani. Laza "cruise" stílusú városi ingázásra fölösleges ettől jobb kar, rövidebb túrákat is be lehet vele vállalni, egyedül a nagyobb szintkülönbségeket nem szereti, oda elég kevés tud lenni.
A váltás sebessége szerintem megfelelő, nagyon kevés késlekedéssel kerül át a lánc egyik tányérról a másikra, a tányérok fogkiosztása pedig úgyszólván univerzális (48-38-28, lehet vele síkon nagoyn haladni és durvább emelkedőket is leküzdeni)
Egyedül hosszú távon ami zavaró lehet, hogy nem cserélhetőek a lánctányérok (c20), de amellett a felhasználás mellett, ahogy apám is nyúzza, ez csak évekre levezetve jelent bármiféle problémát.
A három répát a teljesítményre nem azért kapta, mert rossz. Ugyanis arra, amire ki lett találva, tökéletes. Sőt, ha nem tekintenék sokszor sporteszközként a bicajra, öt répát adnék neki. De egyéb hajtókaros véleményeimnél látszik, hogy azért más hajtókarokon szocializálódtam.
Ár-érték arányra mindenképp talán a legjobb, új árát nem mondom meg hirtelen, de szerintem 15-18 eurótól nem több, amiért sokszor lánctányért nem veszel.. : -)
Városba, könnyebb bringásoknak, rövid túrákra, hosszú évekig gondmentes megfelelő karbantartás és használat esetén. ; -) >bár ez mindenre vonatkozik, vigyázni kell rá, karbantartani, és akkor nincs gond<