- Nem integrált tengelyes hajtásoknál egyértelműen merevebb
- 1 év alatt szinte semmit nem koptak a Shimano Deore tányérjai
- Váltás finomságával sincs probléma, Shimano HG lánc ill. olcsóbb KMC lánccal is szépen váltott
- Középrész tömítése nagyon jó, először fél év után szedtem szét, téli latyakos tekerés után, még a gyári, tiszta, zöldes-sárga zsír volt a csapágyaknál, soha nem volt recsegés, ropogás UPDATE 2013.08.27. Elkezdett darálni a csapágy... 1 év, 2500 km, ebből durván 600 km terep és volt téli latyakozás. Utolsó menet egy Balaton karika, majd fele szakadó eső, azt hiszem ez volt a pont az i-re. Pedig szét-szét szedtem a tarackolások után, de hát ez van. Javaslom mindenkinek, MINDEN saras-vizes ride után szétszed, kitöröl, ken! Ja meg a másik probléma, hogy állatmód meghúztam a csillagot, ezzel adva gyorsító tényezőt a csapágyaknak az előfeszítéssel az elhasználódáshoz. Nem kell! Éppen legyen csak kézzel meghúzva.
- Egyféleképpen lehet csak feltenni a balos kart
- SPD-vel is sikerült már egy kicsit megkoptatni a feliratot a balos karon, de ez nem a világvége
- Mint leírtam az LX-nél, itt is átlátsz a tengelyen, potenciális sárgyűjtő hely
- Összehúzó csillag lehetne imbuszos
Újonnan vettem, nincs rá panasz, előtte használtam LX-et, meg egy Truvativ Firex 3.0 hajtókart, merevségben nem érzek ezekhez képest különbséget, a Firexről írtam véleményt, nem taglalnám most itt, jobb minőségű a Shimano, mint az. Ráraktam beépítés előtt tavaly mérlegre, nincs fotó, de 1 kiló alatt van nem sokkal középrésszel együtt, ami számomra teljesen elfogadható, innen már exponenciálisan drágulnak az ennél könnyebb Shimano hajtókarok :D. Mostanában levettem az első váltót, térdeimet nem kímélve akarok combosodni, meg egy kicsit faragni a súlyból, láncvezetővel is összepasszintható.
UPDATE 2013.08.27. Na még a középcsapihoz pár szót: nem kizárt, hogy szét lehet szedni, a műanyag porvédőt nagyon finoman ki kell mindkét peremnél pattintani, (vigyázat, mert egy év alatt nálam úgy elöregedett, hogy visszarakáskor már be is repedt) alatta van a csapágy, külön a középcsapágy (SM-BB51) véleményénél az egyik kedves felhasználó írt egy részletesebbet képekkel, tessék megnézni, én is megpróbálom majd feléleszteni a régit valahogy. 4 répára vissza veszem a teljesítményt, azért bírhatta volna tovább a csapágy.
CC/AM/hosszabb túrák, akár durva időjárási viszontagságok közt is.