Shimano Deore XT hajtókar

81 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 67.000 Ft

logo
43 bolt értékelés:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
A terméket FUTÁRRAL vagy a Bp., III., Pacsirtamező u. 16. szám alatti üzletünkben kaphatod meg!
Shimano Deore XT, 2020-es
71.990 Ft

Shimano Deore Xt váltó, Sram X0, SPD...
4.990 Ft
új árához képest: -93%

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-15 (81 vélemény)
Rendezés

bb9 avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

FC-M760

kedvező ár

a márkán belül a legjobb súly/stabilitás/tartósság arányt képviseli

régen m960-ast használtam, semmivel nem éreztem hatékonyabbnak ennél a típusnál, ellenben gyorsabban koptak a lánctányérok. Itt el is érkezünk a következő faktorhoz, amiben ez a hajtómű verhetetlen, az pedig a tartósság.

akár versenyfelhasználásra is ajánlom

Hátrány

nem tudok mondani

Erre ajánlom

gyakorlatilag bármire, amire egy mtb alkatrészt csak használni lehet, nem fog benne csalódni a tulajdonos

Ennyiért vettem
kész kerékpáron volt
Mért tömeg
829 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT hajtókar
Szerinted hasznos?

PunishR avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

FC-M770

  • masszív merev, de mégis könnyű
  • szerintem szép
  • szerencsére van belőle 3x10 változat is
Hátrány
  • az ára:)
Tapasztalat

Szerintem a legszebb XT hajtókar a 770-es széria és ha lassan 3x10 vagy 2x10-es rendszerre váltok akkor van belőle ilyen változat is.

Erre ajánlom

Bár már nem fiatal, de akár versenyzésre is.

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
FC-M770
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

trancegod avatar
10 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Elég könnyű (777g), és lefelé is kompatibilis. Könnyen kapja a láncot is a fogassorokra, és merevsége is ideális.

 

Hátrány

A fekete szín könnyen kopik, és egy esetleges kavics felütést is megérzi.

Takarítása, tisztán tartása is nehézkes, sokszor kell fültisztító pálcikával nekikezdeni:)!

A nagy lánctányér (42-es) kicsit gyorsabban kopik az elvártnál, de szerencsére kedvező áron lehet hozzá kapni tányért.

Erre ajánlom

XCM, XCO, túra, igényes trekking.

Ennyiért vettem
Kerékpárba volt
Mért tömeg
777 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2012 hajtókar
FC-M780
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny

Könnyű, integrált, üreges, merev és strapabíró.

Nehezen kopik róla  festék és nagyon jó kialakításának köszönhetően rendkívül kényelems és széles körben elterjedt a használata. a dh-tól a fr-rideon át az xc-ig.

Hátrány

Ennek aztán végképp nincs. Ez a shimano csúcs a saint alatt. Ha nagyon szőrözni akarnék, akkor az árat említeném.

Csatolt képek
Shimano Deore XT hajtókar
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

badis avatar
40 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon merev,és könnyű ez a hajtókar.A sram x9 váltórendszerrel és láncal is tökéletesen működik.Nekem ez a fekete változat nagyon bejött.

Hátrány

Az árához képest elég könnyen le lehet koptatni a festését.Más hátrányt még nem találtam.Talán az ára,de a minőség pénzbe kerül.

Erre ajánlom

akármire

Ennyiért vettem
45000 ft
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2015 hajtókar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hthtamas avatar
12 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Üdv !

Egyenlőre kopást sem a fogaskerekeken sem pedig a hajtókar festésén nem tapasztaltam kb 1000 km t tettem bele ez idáig spd pedállal használva.

A hajtómű minden irányba merev csavarodásnak nyoma sincs , eddig ez az integrált XT hajtómű bizonyult számomra a leghatékonyabbnak.

És igen a váltás is tökéletes, kerregés berregés mentes 3x10 rendszeren sram cuccokkal.

 

Hátrány

Hátránynak az árát tudnám felhozni, és valóban szereti begyűjteni a fűszálakat amit nehéz eltávolítani, de nem lehetetlen :)

Tapasztalat

XT előtt Shimano Alivio ( négyszögtengelyes ) valamint FSA ( nyolcszögtengelyes ) hajtóműveim voltak. Mind minőségben és kinézetre veri a fent említett két hajtóművet.

Erre ajánlom

xc cc városi csapatás, aki versenyzik annak arra.

Ennyiért vettem
39.990
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

statik avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano Deore XT '03 (FC-M752) (JPN) ( Octalink V2 Splined )   van Nagyon szép ahhoz képest hogy 2003 modell tartós anyagok és emelet nagyon kedvező súllyal rendelkezik masszív oldalirányú terhelésnél is nehezen karcolódik tartós festés az
Octalink rendszernek köszönhetően elég sok energiát vagy nyomatékot vihetünk át  hajtás közbe a tengelyre  másik nagy előny hogy hajtókar leszerelésnél automatikusan lehúzza magát a tengelyről ahogy az imbiszcsavart csavarjuk ki így megkönnyíti a szerelés és gyorsabbá teszi azt ezeket még Japánba gyártották  !

 

Szép külső
Kedvező súly
Nagy merevség
Megbízhatóság
Minőség
Könnyű szerelés

 


2015.04.18

Most Shimano Deore XT '08 (FC-M770)  használok így aszt kel mondjam hogy Shimano Deore XT '03 (FC-M752) (JPN) ( Octalink V2 Splined )

Azt kel hogy mondjam hogy sajnos nem nagyon merev oldal irányú terhelésnél  és a szerelése tisztítása is nehezebb mint az  Shimano Deore XT '08 (FC-M770) képest és lánctányérja is vékonyabbak


 

Hátrány

Sajnos nagy a hajlása az oldal irányú terhelés során!

Tapasztalat

Nagyon jó hajtómű a korához képest időtálló és minőségi hajtómű !

Erre ajánlom

Város , Túrázás

Csatolt képek
Shimano Deore XT hajtókar
Shimano Deore XT hajtókar
Shimano Deore XT hajtókar
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

statik avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Típus Shimano Deore XT '08 (FC-M770)

Szép külső
Kedvező súly
Nagy merevség
Megbízhatóság
Minőség
Könnyű szerelés
Kiváló középrész
Tartós festés

Hátrány

Talán a műanyag  hajtómű tengelyvég csavar  ugyanis  sikerült eltörnöm  Cikkszám 
Y1F811100
Lánctányér csavarok már nem ínbuszos !

Tapasztalat

Összességében egy nagyon jó hajtómű ami iszonyatosan merev oldalirányú terhelésnél és könnyű szerelése és tisztán tartása is és mellesleg nagyon könnyű  egyedül lánctányérok csavarok ami már nem ínbuszosak és így egy újabb szerszámot kel beszerezünk ha szét akarjuk szedni ezt .

Erre ajánlom

CC XC XCO ALL

Ennyiért vettem
35000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

benjamintoth avatar
20 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, triálos fenegyerekként használtam
Előny

- szép kialakítás

-alacsony tömeg

- iszonyatosan merev

- kényelmes fogkiosztás

- hollowtech II integrált rendszer

- 1-2 hajszálkarcon kívül eddig tökéletes állapotban van

Hátrány

- lánckerék kopik, inkább versenyzésre való hajtás

Tapasztalat

Ugyan csak kb. 2-3 hónapos, de már kapott jópár kilométert. Mivel egyetemre is ezzel járok (120km ; oda-vissza 240), meglehetősen nagy terhelésnek van kitéve, természetesen emelkedőknek is, de meg vagyok vele elégedve. Author aggyal picit nehéz volt tekerni, de új hátsó kereket kapott XT aggyal és nagyon szépen teszi a dolgát.

Ennyiért vettem
40000
Csatolt képek
Shimano Deore XT hajtókar
8 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xotom avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2009-es Merida Matts TFS XC 500 V Dart gyári Shimano M442 octa hajtóművét cseléltettem ki 2008-as Deora XT hajtókarra. Ez a korábbihoz képest pehelysúlyú, de merev. 

Korábbihoz képest vajkönnyű tekerni ( nekem fontos mindkét meniscusom szakadozik), kényelmesen 5-10 km/h többlet van azonos erőráhatás mellett sebességben. (Nekem főleg emelkedőn jön ez ki.)

Középső lánctányér karbon-acél a fokozott használat miatt, és a tányérok cserélhetők.

Én HG 93-as lánccal párosítottam, tökéletesnek bizonyult, XT fogaskoszorúval.

SPD-vel hajtom, nem koptatta. Ennyi idő alatt a tartósságára csak akkor lenne panasz szerintem, ha gyári hibás lett volna.

Hátrány

Még nem tapasztaltam.

Tapasztalat

A tömeg csapággyal együtt lértendő!

Erre ajánlom

XC,

Ennyiért vettem
39900
Mért tömeg
853 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanyiiiii avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Nagyon merev a Shimano Deore XT! 
  • Nagyon szép kialakítás
  • A feliratok festve vannak rajta
  • Szép kialakítás
  • Nem kopik fényezése
  • Könnyű
Hátrány
  • Ilyen nincs és nem is lesz!
  • A Hollowtech II-es kialakítás miatt néha szét kell szedni a hajtómű-középcsapágy történetet mert könnyen koszolódik.
  • Torx-os lánctányércsavarok
Tapasztalat

Nagyon ajánlom mindenkinek bár igaz az ára nem zseb barát. Iszonyat merev és erős már estem is rá (75 kg vagyok) és meg se kottyant neki. Csak a combomnak lett baja. Festés nagyon jól bírja, könnyen takarítható. Mindenhol megállja a helyét. Ha egyszer megveszed akkor egész életed alatt kitart.

Erre ajánlom

Mindenre!

Ennyiért vettem
Biciklivel
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2012 hajtókar
Shimano Deore XT  2012 hajtókar
19 olvasó 42%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KölyökGSi avatar
11 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon nagyon merev! ( 88 kg )

Meglepoen jol birja a feliratozas a cipo surlodast!

Minimalis a lanctanyer kopas

Könnyű

 

Hátrány

A gyári tányérok horror árban vannak hozzá

 

Tapasztalat

Egyszer esozes utan, nagyon durvan recsegett tekereskor. Olyan volt a hangja mintha egy marek homokot beszortak volna. Gondoltam, hogy bejutott a viz, de majd szetszedem es kitakaritom. 1 napra ra megszunt. Ezen kivul problemam meg nem volt vele!

Erre ajánlom

Ezt barmire!

Ennyiért vettem
Bringahoz volt
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Merevség ennél a szériánál sem szenvedett csorbát
  • A váltás minősége kiváló, még úgy is hogy 2 külön csoportba tartozó lánctányérral használom (28-38)
  • Szép, jól sikerült design
  • Könnyű
  • Ez az XT is japán még mindig.
  • Ritka a láncfelkapás
Hátrány
  • Legbosszantóbb talán hogy a jobb oldalon a kar és csillag illesztésénél beférnek a fűszálak és egy komplett botanikuskerte való száraznövényt piszkálok ki minden takarításnál.
  • A lánctányérok sokkal jobban kopnak mint a korábbi 770-es modell esetében
  • A gyári tányérok horror árban vannak hozzá
  • A bal karon elkezdett kopni az eloxálás
  • Boltban csillagászati az ára, nagyon elszálltak.
  • A problémám az előző széria óta fennmaradt, T30-as torx csavarokat találunk még mindig, ráadásul a nagytányér csavarjai nem is szabvány hosszúságúak, elég nehéz volt így összesakkozni hogy jó legyen bele az A2Z csavarszett és a kistányérhoz is jó legyen a kibontott fekete alucsavar.
Tapasztalat

"Használtan" vettem XTR középrésszel így a sajátjáról nem tudok nyilatkozni.

Ennyiért vettem
45000
Mért tömeg
720 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2012 hajtókar
Shimano Deore XT  2012 hajtókar
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano csúcskategóriás hajtókarja.

Nagyon szép.

Tartós festés.

Nem látszódik meg a sérülés rajta.

Merev.

 

Hátrány

Azért így kb. 6 év használat után már van rajta pár karc, de korához képest nagyon szép.

A gumi gyűrű hajlamos elkopni, de könnyen be lehet szerezni.

Tapasztalat

2007 óta van meg ez a hajtókarom, azóta 2 középső lánctányért cseréltem és 1 kis lánctányért. A nagy tányér még az eredeti.

Nagyon meg vagyok elégedve vele. Az újabb XT-k nem tetszenek. Szerintem ez az egyik legszebb XT hajtókar

Erre ajánlom

Ha találtok újat, vegyétek meg, nem fogjátok megbánni.

Ennyiért vettem
45000
Mért tömeg
767 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2007 hajtókar
Shimano Deore XT  2007 hajtókar
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mikloskaresz avatar
54 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Pöpec hajtókat. Amiennek lennie kell egy deore XT cuccnak. Merev, masszív, könnyű. A többi XT cuccal nagyon egyben van és szépen végzi a dolgát. Még nem hibásodott meg. Ezt is tudja koptatni a cipő hajtás közben, igaz nem annyira látványosan mint egy fekete truvativ hajtókarnál.

Hátrány

Nem tudok róla. Talán az, hogy nagy ritkán fellazul.

Erre ajánlom

XC, AM

Ennyiért vettem
Bringával
Csatolt képek
Shimano Deore XT hajtókar
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (81 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

FC-M8000


 
fogszám:
  • 40-30-22
  • 38-28
  • 36-26
  • 34-24
  • 30
  • 32
  • 34

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
hajtókar anyaga:

alumínium


 
további információk:
  • Bárhol kerekezhetünk a 11-fokozatú „kerékpárosra hangolt“ áttételezéssel
  • Különféle választási lehetőségek a kerékpár és a kerékpáros stílus szerint
  • Következetes váltásteljesítmény és jobb lánckezelés
  • Strapabíróbb lánctányér fogak
  • Kompozit felépítésű lánctányér:
  • acél fogak/acél + CFRP test (1x11, 3x11 középső)
  • alumínium bevonatos fogak/alumínium + CFRP test (2x11 felső)
  • A tartósság és a kis tömeg optimális egyensúlya
  • Az új 3D-s kompozit lánctányér fogainak összetétele optimalizálva van az egyes lánctányérok terheléséhez (1x11, 2x11 & 3x11) az acél hajtófogakkal és az alumínium tartófogakkal
  • Új 3D-s test egyedülálló lánc gyűrű kompozit design: Alumínium fogak / Alumínium + CFK (3x11 felül) acél fogak / CFK (3x11 közép) Alumínium bevonatú fogak / Alumínium + CFK (2x11 Top) Rozsdamentes acél / CFK (1x11)
  • Nagy hatékonyság és precíz váltás
  • Továbbfejlesztett hajtási merevség
  • 70 fokos csillagkar HOLLOWTECH II technológia és dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Szűk áttételi tartomány a minimális váltási ugrások és a ritmus fenntartása érdekében
  • Egy tüskés felépítés az erőteljes váltás érdekében
  • Fokozott lánctartás
  • Dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Jobb tömítés és jobb forgás
  • Kis csapágyas alsó keret
  • Kompatibilis a 148 mm-es hátsó sarutávú Boost kompatibilis vázakkal (FC-M8000-B1/B2)

tömeg:
  • 773,9 g (40-30-22 fog, középcsapágy nélkül)
  • 695,5 g (34-24 fog, középcsapágy nélkül)
  • 680 g (30 fog, középcsapágy nélkül)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: