- jó merev minden irányban ez a Shimano Deore hajtókar
- jól néz ki ez a Shimano Deore hajtókar
- nagyon egyszerű konstrukció ez a Shimano Deore hajtókar
- nem törik el alattad
- tökéletes a váltás rajta
- cserélhető lánctányérok
- a deore felirat könnyen lekopik, ha hozzáér a lábad
- nem üreges ez a Shimano Deore hajtókar
- a nagytányér gyorsan kopik
Ezzel a Shimano Deore hajtóművel érkezett a bringám. A véleményeket olvasgatva úgy döntöttem, hogy ha veszek biciklit, akkor a hajtómű választásnál ennél lejjebb nem adom. Eleinte nagyon szokatlan volt a merevsége, négyszöges hajtókarok után brutálmerevnek tűnt, úgy éreztem, így nem olyan hatékony a hajtás, de aztán hamar hozzászoktam, és megszerettem. Kiállva sem csavarodik sehova, átadja az energiádat oda, ahova kell. Az előnye nem merül ki annyiban, hogy merev. Nagyon egyszerű szerkezet, szinte semmi nem tud rajta elromlani. Valakinek a csapágyak szoktak benne rágni, de ha csak aszfalton teker vele az ember, akkor nem igazán van vele probléma. Egy új középrész nem sokkal drágább hozzá, mint egy monoblokk. Ha csak aszfalton tekersz vele, akkor akár a legolcsóbb középcsapágy is megfelel hozzá, sokáig jól fog működni. A legnagyobb lánctányér aluminiumból készült, ezért az valamivel könnyebben kopik, mint az acél társai. A középső, és a kistányér viszont acélból készült, alig látszik rajtuk kopás. Ha valamelyik tányér mégis elkopik, az gond nélkül cserélhető, nem kell eldobni a komplett hajtóművet, mint az olcsóbb darabok esetében. A nagytányéron található váltáskönnyítő szemeknek köszönhetően felfelé és lefelé egyaránt tökéletesen pakolgatja rajta a láncot az LX váltóm. A hajtókarok nem üregesek, hanem egy bemélyedés van a belső oldalukon, ami elég gagyi látszatot kölcsönöz neki, de a merevséget nem befolyásolja szerintem. A Deore felirat nagyon könnyen megkopik, ha hozzáér tekerés közben a cipő. Nagyon jó ez a hajtómű, csak ajánlani tudom. Ha valaki sokallná az árát, akkor külföldi webshopokból kiszállítással együtt alig kerül többe, mint itthon egy octalinkes, viszont sosem fog lelazulni a kar a tengelyen.
túra, mtb, meg minden, de azért országútira, meg DH-ra nem ez való





