-Szép kialakítású
-Nagyon menő hogy át lehet látni a tengely közepén :)
-Könnyű
-Mivel integrált, egy 5-ös imbusz elég a szétszereléséhez
-Az alutányér nem lesz hosszú életű az biztos. Már látszik kopás és felgyűrődés a fogakon, pedig alig hajtottam. Meg is cseréltem az előző hajtóművemhez használt acéltányérral. Az alu megmarad ünnepi alkalmakra, vagy dísznek... Hiába pihekönnyű mert valóban az. Alig érzed ha kézbe fogod hogy ott van.
-Amikor meghúzom a bal hajtókar csavarjait folyamatosan olyan érzésem van hogy "na most nyalódik el a menet, na most, na most", emiatt egy kicsit stresszes nekem bontani és újra összeszerelni. Valahogy nem lehet határozottan érezni mikor elég a nyomaték. Egy stucnil, kormánycsapágy esetében jól érezhető, ennél nem.
-9 sebességhez csak átalakítással lesz jó, alapból nem jó a láncvonal. Legalábbis az én vázamnál nem volt jó. A középcsapágy hézagolásával sem lehetett jól beállítani, ezért hézagolni kellett magukat a lánctányérokat befelé, ez látható is az egyik képen ahol már az Alivio acéltányérom van felszerelve a gyári alu helyett.
Én a Deore FC-M617 (36-22T) típust vásároltam, ami 2x10-es rendszerhez való de kicsiny módosítással 2x9-ben használom. Kb 300km van benne, két hete nyúzom. Eleinte a saját alu nagytányérjával hajtottam egy hétig a próba kedvéért, majd visszatettem rá az előző hajtóművem 36 fogas Alivio acéltányérját hogy mégis inkább az kopjon tovább. Négyszögtengelyesről váltottam integráltra, az első próbakörnél rögtön éreztem hogy valami kicsit más, de nem tudnám megmondani hogy pontosan mi. Az biztos hogy nem nyeklik-csuklik odataposásnál mint az előző négyszöges hajtómű. Szóval talán az erőátvitel tényleg hatékonyabb vele. A Deore feliratot leragasztottam víztiszta matricával hogy ne kopjon le a későbbiekben. Fogok még jelentkezni ha jóval több km lesz benne, egyelőre nagyon bejön :)
Bármire amire kéttányéros mtb hajtómű kell :)