Shimano Deore hajtókar

91 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 37.000 Ft

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK




rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Szép kialakítású

-Nagyon menő hogy át lehet látni a tengely közepén  :)

-Könnyű

-Mivel integrált, egy 5-ös imbusz elég a szétszereléséhez

Hátrány

-Az alutányér nem lesz hosszú életű az biztos. Már látszik kopás és felgyűrődés a fogakon, pedig alig hajtottam. Meg is cseréltem az előző hajtóművemhez használt acéltányérral. Az alu megmarad ünnepi alkalmakra, vagy dísznek... Hiába pihekönnyű mert valóban az. Alig érzed ha kézbe fogod hogy ott van.

-Amikor meghúzom a bal hajtókar csavarjait folyamatosan olyan érzésem van hogy "na most nyalódik el a menet, na most, na most", emiatt egy kicsit stresszes nekem bontani és újra összeszerelni. Valahogy nem lehet határozottan érezni mikor elég a nyomaték. Egy stucnil, kormánycsapágy esetében jól érezhető, ennél nem.

-9 sebességhez csak átalakítással lesz jó, alapból nem jó a láncvonal. Legalábbis az én vázamnál nem volt jó. A középcsapágy hézagolásával sem lehetett jól beállítani, ezért hézagolni kellett magukat a lánctányérokat befelé, ez látható is az egyik képen ahol már az Alivio acéltányérom van felszerelve a gyári alu helyett.

Tapasztalat

Én a Deore FC-M617 (36-22T) típust vásároltam, ami 2x10-es rendszerhez való de kicsiny módosítással 2x9-ben használom. Kb 300km van benne, két hete nyúzom. Eleinte a saját alu nagytányérjával hajtottam egy hétig a próba kedvéért, majd visszatettem rá az előző hajtóművem 36 fogas Alivio acéltányérját hogy mégis inkább az kopjon tovább. Négyszögtengelyesről váltottam integráltra, az első próbakörnél rögtön éreztem hogy valami kicsit más, de nem tudnám megmondani hogy pontosan mi. Az biztos hogy nem nyeklik-csuklik odataposásnál mint az előző négyszöges hajtómű. Szóval talán az erőátvitel tényleg hatékonyabb vele. A Deore feliratot leragasztottam víztiszta matricával hogy ne kopjon le a későbbiekben. Fogok még jelentkezni ha jóval több km lesz benne, egyelőre nagyon bejön :)

Erre ajánlom

Bármire amire kéttányéros mtb hajtómű kell :)

Ennyiért vettem
25500
Mért tömeg
795 g
Csatolt képek
Shimano Deore  2017 hajtókar
a tömeg
Shimano Deore  2017 hajtókar
felszerelve (+hézagolva)
Shimano Deore  2017 hajtókar
Alivio acéltányérral
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:
  • FC-M6000-3
  • FC-M6000-2

 
fogszám:
  • 40-30-22 fog (FC-M6000-3)
  • 34-24 fog, 36-26 fog, 38-28 fog (FC-M6000-2)
  • 36-26 fog (FC-M6000-B2)

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
furatszám:

4


 
hajtókar anyaga:

Alumínium


 
külső lánctányér anyaga:

Alumínium


 
középső lánckerék anyaga:

Acél


 
belső lánctányér anyaga:

Acél


 
hátsó fokozatok:

10


 
további információk:
  • Hatékony erőátvitel »»HOLLOWTECH II hajtókar négykaros felépítéssel (70°) »»Kompozit lánctányér
  • Optimalizált áttétel tartomány és áttétel arányok Trail kerékpározáshoz
  • A zökkenőmentes váltási ritmus megőrzi a sebességet és a gyorsulást a nehezebb terepeken is
  • A kisebb lépésközű fogprofil zökkenőmentes váltást biztosít • Stabil váltóteljesítmény a felfüggesztés bármely állásában
  • Egytüskés szerkezet a stabilabb, megbízhatóbb váltásért
  • 3 mm-rel kitolt láncvonal változat választható (FC-M6000-B2)

 
színválaszték:

Fekete


 
középcsapágy:
  • SM-BB52
  • BB-MT500-PA

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-9 (9 kérdés)

Kérdések Statisztika
193 cm magassághoz kell a 180-as hajtókar ?
2 válasz
utolsó: 2017. márc.
Shimano Deore vagy Alivio(integrált)
14 válasz
utolsó: 2017. okt.
Shimano Deore FC-M590 vs FCM583 Shimano Deore LX
17 válasz
utolsó: 2016. feb.
Avid Elixir 1 / Avid Juicy 5 / '13-as Shimano DEORE (M615)?
4 válasz
utolsó: 2014. jan.
Shimano Deore FC-M532 Kona stinky-be megállná a helyét?
6 válasz
utolsó: 2013. júl.
Shimano Deore 2010 hajtókarra lehet tenni rockguardot?
1 válasz
utolsó: 2013. márc.
Shimano Deore középcsapágyát milyen szerszámmal lehet beszerelni?
2 válasz
utolsó: 2012. máj.
Lehet-e 9 sebességes hajtókart 10 sebességes rendszerrel használni
44 válasz
utolsó: 2014. ápr.
Shimano Deore hajtókart érdemes-e megvenni?
32 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-9 (9 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore termékkel kapcsolatban: