- nagyon könnyű
- merev
- viszonylag tartós tányérok jó váltásminőséggel
- a hidden bolt miatt szükséges a lánctányérokhoz egy speciális csavar
- nagyon drága
- megfelelő karbantartás hiányában hajlamos a hajtókar spider belső felén a tengely elszíneződni és a kis kör "laprugó" a rozsdásodásra
- ha hosszú ideig nem volt levéve a bal hajtókar, nagyon nehezen bontható
A legújabban egy SRAM Red eTap szettel szerelt kerékpárral vásároltam, GXP csapágyas, 175mm-es verzió. A sokadik SRAM hajtókarom már GXP tengellyel. Sem a merevséggel, sem a megbízhatóságával nincsen probléma. Lánctányérok cseréjénél figyeljünk arra, el ne veszítsük a "Hidden Bolt" csavart, nehezen pótolható. Cserébe a spidert tovább könnyíthette a gyártó, ezzel is könnyebbé téve a hajtókart. Tányérok nélkül, Stages erőmérővel együtt is mindössze 432 grammot mértem - lásd a csatolt fotón.
Nekem egyedüli szívfájdalmam, hogy nem vehető le a spider, mint például a Force 22 hajtóművön, így (értelemszerűen) nem tehető fel rá például egy Power2Max erőmérő spider, így az új hajtókart inkább egyből kiszereltem az új kerékpáromból és vásároltam helyette egy Force 22 hajtóművet. Természetesen aki nem mér Wattot vagy elég a bal láb Watt*2 mérése, ennél könnyebb hajtókart nem nagyon talál a piacon. Vagy ha igen, még ennél is drágábban, és jóval drágábban (THM Clavicula és társai).
Újként esztétikailag kifogástalan, a karcok idővel persze megjelennek rajta, a cipő belső fele ennek is ledörzsölheti az oldalát. Funkcionálisan természetesen sok-sok évig tökéletes működést ad. Amire figyeljünk: félévente legalább egy alkalommal érdemes megbontani a rendszert és újrakenni friss zsírral a GXP csapágyat és környéként, így megelőzhető a rozsda, ami a spider belső felén hajlamos megjelenni (típusbetegség, a GXP tengelyes montis X01 és XX1 karoknál ugyanez a helyzet), valamint a bal hajtókar nem "gyógyul rá" a tengelyre.
A SRAM Red karok egyik előnye továbbá, hogy a standard tányérok mind kompatibilisek vele, például nálam a 110 BCD-s 5-csavaros tányérok közül bátran válogathatok, köztük az ovál tányérok közt is, mint a Rotor Q-Rings. Sajnos a Shimano, aki szintén kitűnő hajtókarokat gyárt, elment a 4-csavaros kialakítás felé, azokhoz csak gyári Shimano tányérokat vásárolhatunk - vagy csak szintén nagyon drágán néhány prémium aftermarket gyártótól. Szerencsére a SRAM még kitart a standard 5-csavaros 110 és 130 BCD-s kialakítás mellett.
Grammozás, hillclimb, országúti versenyzés, KOM-vadászat a Straván, stb.