Sram Red hajtókar

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 135.995 Ft - 194.895 Ft

Használt Sram Red 22+ PF30 csapágy.
80.000 Ft
új árához képest: -59%

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • nagyon könnyű
  • merev
  • viszonylag tartós tányérok jó váltásminőséggel
Hátrány
  • a hidden bolt miatt szükséges a lánctányérokhoz egy speciális csavar
  • nagyon drága
  • megfelelő karbantartás hiányában hajlamos a hajtókar spider belső felén a tengely elszíneződni és a kis kör "laprugó" a rozsdásodásra
  • ha hosszú ideig nem volt levéve a bal hajtókar, nagyon nehezen bontható
Tapasztalat

A legújabban egy SRAM Red eTap szettel szerelt kerékpárral vásároltam, GXP csapágyas, 175mm-es verzió. A sokadik SRAM hajtókarom már GXP tengellyel. Sem a merevséggel, sem a megbízhatóságával nincsen probléma. Lánctányérok cseréjénél figyeljünk arra, el ne veszítsük a "Hidden Bolt" csavart, nehezen pótolható. Cserébe a spidert tovább könnyíthette a gyártó, ezzel is könnyebbé téve a hajtókart. Tányérok nélkül, Stages erőmérővel együtt is mindössze 432 grammot mértem - lásd a csatolt fotón.

Nekem egyedüli szívfájdalmam, hogy nem vehető le a spider, mint például a Force 22 hajtóművön, így (értelemszerűen) nem tehető fel rá például egy Power2Max erőmérő spider, így az új hajtókart inkább egyből kiszereltem az új kerékpáromból és vásároltam helyette egy Force 22 hajtóművet. Természetesen aki nem mér Wattot vagy elég a bal láb Watt*2 mérése, ennél könnyebb hajtókart nem nagyon talál a piacon. Vagy ha igen, még ennél is drágábban, és jóval drágábban (THM Clavicula és társai).

Újként esztétikailag kifogástalan, a karcok idővel persze megjelennek rajta, a cipő belső fele ennek is ledörzsölheti az oldalát. Funkcionálisan természetesen sok-sok évig tökéletes működést ad. Amire figyeljünk: félévente legalább egy alkalommal érdemes megbontani a rendszert és újrakenni friss zsírral a GXP csapágyat és környéként, így megelőzhető a rozsda, ami a spider belső felén hajlamos megjelenni (típusbetegség, a GXP tengelyes montis X01 és XX1 karoknál ugyanez a helyzet), valamint a bal hajtókar nem "gyógyul rá" a tengelyre.

 

A SRAM Red karok egyik előnye továbbá, hogy a standard tányérok mind kompatibilisek vele, például nálam a 110 BCD-s 5-csavaros tányérok közül bátran válogathatok, köztük az ovál tányérok közt is, mint a Rotor Q-Rings. Sajnos a Shimano, aki szintén kitűnő hajtókarokat gyárt, elment a 4-csavaros kialakítás felé, azokhoz csak gyári Shimano tányérokat vásárolhatunk - vagy csak szintén nagyon drágán néhány prémium aftermarket gyártótól. Szerencsére a SRAM még kitart a standard 5-csavaros 110 és 130 BCD-s kialakítás mellett.

Erre ajánlom

Grammozás, hillclimb, országúti versenyzés, KOM-vadászat a Straván, stb.

Ennyiért vettem
kerékpárral
Mért tömeg
432 g
Csatolt képek
Sram Red  2019 hajtókar
SRAM Red + Stages Power L (gen3), 432 gr
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xcarlos avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Saját tapasztalat és műszeres tesztek alapján is nagyon jó tömeg/merevség arány.

A legjobb minőségű anyagokból készült, nehéz belekötni.

Shimano (6701) és Sram lánccal is tökéletes váltásteljesítmény.

Nem volt gondom sem a PF-GXP, sem a PF-BB30 középrésszel (utóbbi kicsit kényesebb, de ez főleg a vázgyártók hibája).

Hátrány

A kar lakkozására érdemes odafigyelni, érdemes öntapadó védőfóliát beszerezni hozzá.. de ez csak optikai dolog.

Tapasztalat

Jelenleg a GXP (50/34T, 172,5mm) változat van nálam, de volt szerencsém a BB30-as Red22 változathoz is (az csak 518g 50/34T, 172,5mm változatban), amivel kb. 500km-et gurultam.

Tömeg/minőség/ár arányban az egyik legjobb carbon hajtómű a piacon.

Akciósan jutottam hozzá egy zsír újhoz, nekem megérte.

Erre ajánlom

Országút/cyclocross edzés/verseny

Ennyiért vettem
275 Euro
Mért tömeg
568 g
Csatolt képek
Sram Red  2012 hajtókar
Sram Red GXP (172,5mm)
Sram Red  2012 hajtókar
Sram Red GXP (172,5mm)
Sram Red  2012 hajtókar
Sram Red22 BB30 (172,5mm)
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:
  • Red Exogram
  • Red 22

 
fogszám:
  • 50/34
  • 53/39 (BB30)

 
hajtókar hossz:
  • 165 mm
  • 167,5 mm
  • 170 mm
  • 172,5 mm
  • 177,5 mm

 
tengelytípus:
  • BB30
  • GXP

 
hajtókar anyaga:

carbon


 
hátsó fokozatok:

10


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram Red termékkel kapcsolatban: