Hajtás merevségével nincs baj, felveszi a versenyt az integrált Shimanokkal is (LX, Deore, amit használtam ill. használok)
Váltásérzet shimano hg lánccal, Alivio első átdobóval szintén jó.
Nagyon szépen forgott a Truvativ Firex 3.0 a gyári GXP középrésszel és egy Spyral középrésszel is.
Lelazult, akárhogy téptem rá a tengelyvégcsavart, használtan vettem, de elég szép állapotban volt ez a Truvativ hajtókar. Használtam a gyári GXP középrésszel és egy Spyral középrésszel is, mindkettő rövid idő (1-2 hét, 1-2 kis zápor) és elkezdett recsegni... ilyet Shimanonál még nem tapasztaltam, egy integrált LX-szel még déházgattam is, avval volt sarazás rendesen.
A felület kopása már nem is érdekel az előbbiek miatt.
Gyári tányérok kopásállóságáról nem tudok nyilatkozni, egy régebbi Trubativ Isoflowról tettem át rá a tányérokat. Nagyon megnehezítette a használatot a lelazulás probléma, próbáltam menetrögzítőzni, úgy nem 3 nap, hanem mondjuk 4 nap után kezdett lazulni. Csak hát ugye nem a menetrögzítőnek, meg a csavarnak kell felvennie a terhelést, hanem a tengelyvég önzáró mivolta miatt, ami váz és meghúzásfüggő, ha vastagabb a festékréteg a váz középcsapágyházán és kisebb nyomatékkal húzod be a középrészt, akkor sanszos, hogy le fog járni a kar, az előbbivel ellenkező esetben talán létre jön az önzáó kapcsolat, de kotyogni fog a csapágynál. Az én konklúzióm az, hogy ha integrált, akkor marad a Shimano és az ő rögzítési rendszerük a jobb. Ha valaki mégis a Truvát választaná, inkább ruházzon be egy újra, hátha mégis csak az enyém volt már elnyalva, viszont az új drágább, mint a Shimano... De mástól is hallottam az előbb felvázolt problémát. Többet vártam ettől a Truvativ hajtókartól.
Nem szívesen ajánlom, van olcsóbb és jobb ennél a karnál. Súlyadatai és kéttányéros kiszerelésben való kaphatósága alapján szerintem bírná a durvább felhasználást is.