Az általam használt 2006-os modell egy négyszögtengelyes hajtás, mely 4 éve folyamatos használatban van. Két kerékpárt járt meg, több ízben volt leszedve - ebből kifolyólag ismerem a hajtókarba vágott menet gyengeségét (bal hajtásoldalon kiszakadt, ennek fő oka a szakszerűtlen fel és leszedés volt). A pedálrész számára kiképzett furatba vágott menettel nem volt gond. 60kg alatt vagyok, felhasználását tekintve 85%-ban síkon használom, terheléses igénybevétele éppen ezért nem kifejezetten nagy. Ilyen paraméterek mellett stabil és merev hajtást képez - a középrész egy Truvativ square (zárt, ipari négyszögtengelyes).
A tányérok kopásállósága jónak mondható - a nagytányér (44) van a legtöbbször használatban. Ezen a fogak láthatóan kopottak, de a láncot még biztosan vezetik. A láncszemekre felfekszik minden fog, emelkedőn, kiállva jól terhelhető; szalajtás, ejtés, sem elkopott nyúlt (lánc/sor esetén igen), sem új lánccal nem fordul elő. A váltást segítő szemek és bemarások tartósak és hatékonyak. A váltás hatékonysága 4 év alatt nem csökkent (de legalábbis nem észrevehetően).
A lánctányér csavarok hossza és menetvágása/metszése jó. Kellően nagy nyomatékkal szorítható, a lánctányérokat stabilan tartja, kilazulás soha nem történt.
A hajtókart a középrészhez szorító csavar szintén jól húzható a menetvágás mély, a csavarfej kellően nagy átmérővel rendelkezik, jóféle edzett acélból készült (a 8as imbusz, a fej profilját kikezdte, de elég mélyen beül és kemény az anyag, hogy még pár szervizt elviseljen). Szintén jól tart, kilazulásra nem volt példa.
Az egész konstrukció a magam paramétereivel (testsúlytól a felhasználási terülig bezárólag) tökéletesen kiszolgál. Egyetlen hátránya, hogy ha elkezd kopni, akkor csúnyán kopik; s talán a tengelyrészhez csatlakozó furatba vágott menet lehetne tartósabb (mélyebb menet).
[teljesítmény 5 répa, ha csak a funkcionális elvárásokat tartom szem előtt, a gyenge kopásra hajlamos festés, valamint a sérülékeny menet fényében csak 4]
[ár/teljesítmény szintén 5 répa, mivel ingyen kaptam, ma már csak power splin tengelytípushoz kialakított hajtás kapható (11e HUF+ középrész), de ennek az ára egy középkategóriás integrálthoz képest (FireX 3.3, 27e HUF középrésszel együtt!) magas, ennek okán szintén 4 répa, jóindulattal]
- A fentiek alapján, ha most (a mai elvárásokat és a jelenlegi árakat veszem figyelembe) ajánlanék valakinek hajtásrendszert akkor 4/4 az értékelése!