Manitou Swinger 6Way hátsó rugóstag

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 120.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

norbert.stefan avatar
4 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Erős a Manitou Swinger 6Way, használtnak lemegy az ára.

 

Hátrány

Túl erős benne a csilli. Nekem az egyik lemezt módosítanom kellett.

Nagy áttétel kell, hogy mozogni tudjon a Swinger 6Way.

 

 

Tapasztalat

Ha visszaúton koppan az azzal is jár, hogy összeütöd az spv-t (2 köraluminium darab lyukakkal amiben a beszoruló levegő a szelep előfeszítése. Ahogy megütöd, ha összedörzsölődnek az illesztés megkopik és cserélni kell, mert akkortól nem tartja meg a levegőt.

Egyenlőre nekem műkszik ez a Manitou hátsó rugóstag.

Kényes arra ha levegős a tag. Emiatt gyakorlatot igényel a Swinger 6Way töltése és türelmet.

A 2 kompresszióscsavar érzékeny alig lehet rajtuk tekerni úgy jók tehát nm kell erőltetni.

Nálam eresztett ezeken olajat míg egy picit nagyobb O gyűrű nem lett rájuk téve.

75 psi az elég gyenge neki. 100 körüli kell. Akkor a csillije erős nagyon ami jó nehéz váznál pl.

Bár gyári lemezekkel tényleg fosul mozgott.

Ha, beáll nem mozog kihagy akkor levegős ne is keress mást.

Hajlamos letörni a feje :) Van 2 video is utube-on.

A csilli tejerő akkor feszül ha szar állásban van összerakáskor addig kell betekerni amíg az oldalán a vájat el nem tűnik. Ha porszmcse van benne is szorul (Pucolni kell szétszedve)

Sajna visszaút koppanástól nem védi meg a csilli,  ha mozogni is hagyod ara vázkialakításnak kell vigyáznia akko akár teljesen is kitekerheted.

Jó az spv pogo csilli, de nem az a megoldás hanem a vázgeometria kell jó legyen önnmagában nem ér semt.

Én most 3.5 körüli olajat használok és a 400-as rugó nagyon kevés.

Erre ajánlom

Kezdőknek nem !

Szanaszét fogják szidni és rongálni.

Hanyagoknak sem.

Inkább valamennyi szerviz merészséggel vagy sok szervizre szánt pénzzel, gyakorlatilag Hagyományos DH-ra.

Ha szétszeded és őrjöngeni akarsz akkor kötelező (!!) előtte visszaragasztani mindent asszem zöld loctite meg talán egy másik féle is van benne, ha nem zúzod akkor nem muszály csak ésszel rakni össze és néha belenézni már csak a pucolás miatt is.

(Ezalatt azért 40-50 Km/h körüli suhanásokat is értek nem csak lejtőzést enyhe terepen)

Alapvetően ahol erős cibálásnak van kitéve és hatalmas ütéseket kap, mert 40 körül nem olyan ám a terhelés mint 20 körül. Lightos mozgású designpogóval fel is csapnád a tagot annyiszor, hogy mire leérsz csodálkozol, hogy egyáltalán kibírta.

Ennyiért vettem
20000
Mért tömeg
1 g
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Charley Brown avatar
29 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Tartós

Nagyon tág határok között állítható rugózási karakterisztika

Hátrány

Idő igényes beállítás és acél rugóval elég nehéz

Tapasztalat

Be One Woodbumble Plus vázam volt gyárilag ilyen rugóstaggal szerelve. Elég időigényes volt a beállítása, de cserébe nagyon finoman mozgott.

A Manitou-nak elég jó volt akkor a szervíz háttere Magyarországon.

Erre ajánlom

DH, FR, NS

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vancsik avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Több álítási lehetőség van rajta  a vissza út csillapítás  annyira tuti  hogy akár 20 másodpercig is eltart még vissza áll 240mm szemtávú méretére  erős strapabíró saját  600x 3.0 rugójával használom .állítástól függöen kimozog mindent .

Hátrány

Súlya, ha  nincsen megfelelő pumpa  akkor nem tudod felfújni ugyanis sülyesztett  szelepes a Swinger 6Way  ha nincsen benne levegő  vísszautnál koppan keményen és ez irritáló nekem volt benne részem  .

Tapasztalat

első ilyen darabom  csak 216 fox om volt talán az  lágyabban mozog :)

Erre ajánlom

dh keményen 

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Manitou Swinger 6Way hátsó rugóstag
Szerinted hasznos?

Bansheefan avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

6 helyen állítható(SPV nyomás,karakterisztika,visszacsili,rugóelőfeszítés,nagy és alacsonsebességű kompresszió) minőségi anyagokból,jól összerakva,a tekerők is jő minőségű fémből vannak és mindegyik állítható kézzel kivéve a nyomás mert ahoz logikusan pumpa kell...és szerintem nagyon jól fest neki a vörös karakterisztikaszabályzó és szelep:) 12mm acélbecúszó...

Hátrány

HÁT nem tudom biztos az én bénaságom hogy nem tudom jól beállítani...de jelen álalpotban csak a félméter letöréseknél mozdul meg az 50mmből kb 2-30mmt, próbáltam haverom FOX Vanilla R-jét az jóval szebben mozgott,igaz azt felütni könnyebb..bár én is ha most egy szegélyről lehajtok csattan egyet a tag vagy ha kiakapom egy ugrón akkor is, bemozgáskor meg úgy nyekereg hogy csengő sem kell,ezenkívül érzem hogy 10mm bemozgás után megakad a nyomorúd és után csak angyon nehezen megy tovább ....az meg hogy a falevelek is kimozogja..egy kőre ráhajtoka kkor is oylan mintha közel merevvázason űlnék.....DE PERSZE ez szerintem inkább keresendő az én tapasztalati hiányomnak és hogy hiába próbáltam sehogy enmtudtam belőni...mint a tagnak..levegő nyomás volt benne(én 75psi-n használtam) tehát nemértem mi a gond HA VALAKI TUD SEGÍTENI SZÓLJON

Tapasztalat

Már fentebb leírtam mindent

Erre ajánlom

DH,Fr,Enduro,AM..XCre nem mert nehéz és kétlem hogy van olyan ösztelós xc váz amiben ez a batári túlfolyó elférne

Ennyiért vettem
75000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TomiSk avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

jol néz ki,  400 munkaóra után kell olajat cserélni, csillapítása kitűnő, karbantartása szinte igénytelen

Hátrány
szerintem csak az ára más nem nagyon van, ja meg hidegre kicsit belassul de pár ugrálás és munkahőmérsékleten van :D
Tapasztalat
elég sok rugót vettem hozzá mire megtaláltam a jo puhaságot most 300.3.25 van benne
Erre ajánlom
csak dh
Ennyiért vettem
bikeon volt
Csatolt képek
Manitou Swinger 6Way  2008 hátsó rugóstag
Szerinted hasznos?

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny

A Manitou egyik legjobb tagja.

Nagyon szép mozgása van.

Az útját végig hasznosítja.

Hidegre szinte érzéketlen.

Minden állítható rajta, bármilyen stílushoz belőhető.

 SPV rendszert haszál.

A beállítócsavarok jó minőségűek.

Időnként olajcserére szorul. 

Hátrány
Drága. Nem a legkönnyebb.
Erre ajánlom
DH, FR, Enduro
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pézsé avatar
pézsé
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
merev erős szép jól beállítható, minden pályatipusra, és bringásra, no pogó
Hátrány
nehéz ha nem titánrugót használsz, egy kicsit sok a beállítás meg kewll tanulni mi mire való
Tapasztalat
jó eddig bevált beletelt egy kis időbe míg megtanultam a beállításait. öszsze se lehet hasonlítani más taggal (csak amik tudják azokat amit ő, de nem sok van). egy csúcs tag még titánrugesz kell bele :) nagy nem megy bele minden vázba hosszú a túlfolyója, de nem is kis cc gépbe kell tenni. jó hosszú az útja 78mm 230-as szemtávnál mozog is eleget a gép fara. ha az ülés 25 cm-re van a kerék legközelebbi pontjától még akkor is beleverem néha a kerékbe ha full puha lineáris beállításon van. egy kicsit komprumisszumit kell kötni: nem pogózik vag nem hiperérzékeny. nekem 75 psi-re fujva az spv szelep ülve megfogja a pogót, és igen érzékeny marad. 50 psi alatt kopog de nem is szabad úgy használni.
Erre ajánlom
FR-Dh
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.