Manitou Swinger 6Way hátsó rugóstag

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 120.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK




norbert.stefan avatar
4 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Erős a Manitou Swinger 6Way, használtnak lemegy az ára.

 

Hátrány

Túl erős benne a csilli. Nekem az egyik lemezt módosítanom kellett.

Nagy áttétel kell, hogy mozogni tudjon a Swinger 6Way.

 

 

Tapasztalat

Ha visszaúton koppan az azzal is jár, hogy összeütöd az spv-t (2 köraluminium darab lyukakkal amiben a beszoruló levegő a szelep előfeszítése. Ahogy megütöd, ha összedörzsölődnek az illesztés megkopik és cserélni kell, mert akkortól nem tartja meg a levegőt.

Egyenlőre nekem műkszik ez a Manitou hátsó rugóstag.

Kényes arra ha levegős a tag. Emiatt gyakorlatot igényel a Swinger 6Way töltése és türelmet.

A 2 kompresszióscsavar érzékeny alig lehet rajtuk tekerni úgy jók tehát nm kell erőltetni.

Nálam eresztett ezeken olajat míg egy picit nagyobb O gyűrű nem lett rájuk téve.

75 psi az elég gyenge neki. 100 körüli kell. Akkor a csillije erős nagyon ami jó nehéz váznál pl.

Bár gyári lemezekkel tényleg fosul mozgott.

Ha, beáll nem mozog kihagy akkor levegős ne is keress mást.

Hajlamos letörni a feje :) Van 2 video is utube-on.

A csilli tejerő akkor feszül ha szar állásban van összerakáskor addig kell betekerni amíg az oldalán a vájat el nem tűnik. Ha porszmcse van benne is szorul (Pucolni kell szétszedve)

Sajna visszaút koppanástól nem védi meg a csilli,  ha mozogni is hagyod ara vázkialakításnak kell vigyáznia akko akár teljesen is kitekerheted.

Jó az spv pogo csilli, de nem az a megoldás hanem a vázgeometria kell jó legyen önnmagában nem ér semt.

Én most 3.5 körüli olajat használok és a 400-as rugó nagyon kevés.

Erre ajánlom

Kezdőknek nem !

Szanaszét fogják szidni és rongálni.

Hanyagoknak sem.

Inkább valamennyi szerviz merészséggel vagy sok szervizre szánt pénzzel, gyakorlatilag Hagyományos DH-ra.

Ha szétszeded és őrjöngeni akarsz akkor kötelező (!!) előtte visszaragasztani mindent asszem zöld loctite meg talán egy másik féle is van benne, ha nem zúzod akkor nem muszály csak ésszel rakni össze és néha belenézni már csak a pucolás miatt is.

(Ezalatt azért 40-50 Km/h körüli suhanásokat is értek nem csak lejtőzést enyhe terepen)

Alapvetően ahol erős cibálásnak van kitéve és hatalmas ütéseket kap, mert 40 körül nem olyan ám a terhelés mint 20 körül. Lightos mozgású designpogóval fel is csapnád a tagot annyiszor, hogy mire leérsz csodálkozol, hogy egyáltalán kibírta.

Ennyiért vettem
20000
Mért tömeg
1 g
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.