Régebben ózkodtam a levegös tagoktol, mindenhol azzal riógattak, hogy melegszik, nehezen indúl meg, mikor felmelegszik, akkor kirúg etc.etc.
Egy ideje adok a MTBR.com véleményeire, több országbol több ember szól hozzá,kevésbé elfogult szerintem.4,95 ös értékelés elmond valamit.
Súlyban iszonyat nyereség, 500 gram körül van:)
A felépitése roppant igényes,mind a megmunkálás, mind a felületkezelés terén.A teloutat 1 miliméter hiján végig kimozogja, gyönyörüen, ez nincs túlcsillapitva:)
Volt 5th elementem, sokan a fox dhx 5 sorozatához hasonlitják, szerintem is jol mozgott, de a roco gyalázza rendesen.Vajpuhaán, és hiperaktivan mozog egyszerre.
Ha magasrol ledobod a bringat(tipikus visszaut csillapitas tesztelés), visszapattan, mert csak akkor indul meg, mikor ráülsz, de pályán hibátlan.
A visszaut a gyorstol egészen a 3-5 mp alatt csigalassuan visszajövö között állitható.
A kompresszioállitás annyira nem érzödik az enyémen, de azért dolgozik.
A túlfolyóba 170-210 psi között lehet fujni, ami az út végének progresszivitását szabályozza, nagyon is jol belöhetö.
A beállitocsavarokjol elérhetö helyen vannak, hatarozottan kattannak, egyszerü, és ngyszerü az egész tag.
Karbantartast nem nagyon igényel,a becsuszot letörölni, a gyár szerint 100 óranként szimering és olajcsere, ez átlagos levegös tagoknál(megjegyzem, a 5th element 400 óránként, gyak 2 évente)
Egy nagy hátrányát látom, ami az elönye is egyben:nincs kissebességü kompresszió, se propedál.
Lehelletfinoman dolgozik, de jól kiállva tekerve pogozik, nem sokat, de pogozik.
A nagy légtartály egészen kis nyomáson(130 psi)mindent kimozog, de még többt pogozik.
Vpp, és full floateres vázakban gondolom nem probléma, azok elég hajtásfüggetlenek.
Király, egyszerüen.
Kikönnyitet cc gépbe semmiképp, de ahol számit a súly, és a megizhatóság, mindenképp:4x, slopestyle, dh racing, könnyü freeride gépekbe,esetleg nehéz enduró gépekbe.