Suntour Epicon DA hátsó rugóstag

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.05.)
  • Listaár: 28.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK




Dagi avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Levegős, ennek ellenére nagyon finoman mozog, a rugóutat végig kimozogja, könnyű. Minőségre és kinézetre is rendben van szerintem. Levegőt minimális mértékben ereszti (melyik nem) én kb hetente ellenőrzöm a nyomást rajta és ha kell rápumpálok. Hidegben még nem próbáltam.
Hátrány
A csillapítást nehéz belőni rajta, az állítógyűrűn kb 1mm tekerés van a totál csillapított és a csillapítatlan állapot között, szóval el kell vele játszani.
Tapasztalat
Nekem egy mongoose otero elitben volt gyárilag, de nem is fogom lecserélni mert nagyon jól teszi a dolgát, a legkisebb úthibát is kimozogja, és tekerésnél sem pogózik annyira, hogy zavaró lenne. Remélem később sem lesz gond vele.
Erre ajánlom
Főként 80 kg alatti emberkéknek, xc, cc felhasználásra ideális.
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 165 x 38

  • 190 x 50

  • 200 x 50

  • 200 x 55


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (nitrogén és olaj)


Beállítási lehetőségek

 
visszaút csillapítás:

van


 
lock-out:

van


 
ajánlott felhasználás:

cross country


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Epicon DA lock out forgatás után miért nem működik?
2 válasz
utolsó: 2013. máj.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Epicon DA termékkel kapcsolatban: