Suntour Epicon LOD hátsó rugóstag

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.01.)
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

mtbendeguz avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • zárható rugózás

Ha a légnyomás jól van belőve nagyon jól zár, a kavicsoktól, gyökerektől kezdve a kettes nagyonmax hármas lépcsőig viszonylag jól csillapít ez a Suntour hátsó rugóstag.

Hátrány

Tudom hogy az ilyen árkategóriájú rugóstagoknál álltalában nem szokott lenni, de nekem néha hiányzik a kormányról irányítható zárás funkció. A nagyobb ugrásokat nemnagyon szereti a Suntour Epicon LOD.

Tapasztalat

Ennyiért egy jó, megbízható rugóstag.

Erre ajánlom

Cross Country, All Mountain, Trail

Ennyiért vettem
Bringában gyárilag volt
Csatolt képek
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pukimenn avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Tapasztalatom szerint nics hatása az időjárásnak a teló mozgására. A telóutat a középső tartományba használja, még nekem soha nem "koppant". A csillapítást nagyon jónak tartóm. Nem igényel karbantartást ez a Suntour hátsó rugóstag, csak tisztán kell tartani. Kiválóan működik a beállítócsavar és lezáró szelepkar.

 

Hátrány

Kétezer kilóméter megtétele alatt egyszer kellett után pumpálni levegőt, ami nem tudom rossz vagy jó értéknek számít.

Tapasztalat

Használtan vettem, de az új ára is a legolcsobb levegős tagnak számít. Egyszerűen és jól végzi a feladatát a Suntour Epicon LOD. Ár/érték aránya kiválló. Ha lett volna rá elég pénzem az első lengőkbe is ezt raktam volna.

Erre ajánlom

Házi építésű rekuba szerintem kiválóan müködik.

Ennyiért vettem
20 000 Ft
Csatolt képek
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
Beépítve rekuba.
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
Reku oldalnézete
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

izekea20 avatar
13 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

zárható rugózás

Ha a légnyomás jól van belőve nagyon jól zár,
a kavicsoktól, gyökerektől kezdve a kettes nagyonmax
hármas lépcsőig viszonylag jól csillapít ez a Suntour hátsó rugóstag.
 

Hátrány

szerintem nincs neki.

Tapasztalat

Ennyiért egy jó, megbízható rugóstag.

Erre ajánlom

All Mountain.enyhe dh

Ennyiért vettem
11000
Mért tömeg
280 g
Csatolt képek
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bose401 avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eddig még csak melegben volt alkalmam kipróbálni, mivel nincs nálam egy hónapja se, de amit eddig tapasztaltam belőle az bíztató! Ha úgy állítom be, még a fűszálat is kimozogja ez a Suntour hátsó rugóstag szerintem. A csillapítását főleg kátyúkban és 1-2 földúton teszteltem és  hát nemrossz na. Lehet hogy elfogult vagyok, mert ez az első ilyen tagom,de én nagyon megvagyok vele elégedve. A levegőt eddig nekem nem ereszti(ne is tegye) és megelégszik annyival hogyha a nap végén áttörölgetem a becsúszót. A beállítócsavarok jó minőségűek erősnek tűnnek, s remélem a lock kar nem fog nekem is letörni. :)

Hátrány

Talán az hogy kicsit pogózik a Suntour Epicon LOD. Ez engem nem is zavar  sőt még kicsit tetszik is. 

Tapasztalat

1 év használat után úgy érzem míg nekem "dolgozott" jól tette, de megválok tőle. Találtam egy másik tagot ami úgy érzem jobban teszi majd a dolgát mint az Epicon. Használatom során, különösebb baj nem volt vele, talán 2x fújtam bele levegőt. Nem  szörcsögött sosem, az olajat sem verte a tömítéseknél. Az együtt töltött egy év alatt pedig bizony kapott mindent: hideget,meleget,magasnyomásút, wd40-et,szivasot és bírta! :)(egy magas nyomású mosás után sikerült a matricázást kicsit felhoznom rajta) Tapasztaltam hiányosságokat az idő előre haladtával ahogy volt alkalmam kipróbálni hasonló vagy komolyabb tagokat, de egy ilyen "olcsó" levegős tagtól az ember ne is várjon csodát. Higegben nehezen indult meg a Suntour Epicon LOD, és a visszaút csillapítóján is hiába van 8 "kattanás" nem igazán tudtam  belőni pont középre, illetve úgy, hogy nekem  és a terepviszonyoknak jó legyen. A lock out kar menet közben nem sokat ér, de ha úgy használod zár is meg nem is 1 cm-es mozgása megmarad. Ha megállsz  és úgy zárod a tagot akkor kicsit jobb az eredmény de így se tökéletes. Mondjuk lehet hogy ez direktbe van így,mert 1x olvastam valahol,hogy kell a  zárás után is lennie egy kis mozgásnak ami az ütéseket elnyeli hogy ne törjön el benne valami vagy mi. Azt, hogy elválunk, akkor döntöttem el, mikor a 2. levegő fújjás alkalmával sikerült a szelepmenet (ahova feltekered a teló pumpát) egy részét letörnöm, így a levegő elszivárgott belőle mikor a pumpát levettem. Internet-->alkatrész keresés, s ekkor akadtam rá az utódjára.Összeségében meg voltam vele elégedve, de váltok. Ha nincs sok pénzed de szeretnél egy megbízható levegős tagot túrázásra városban szaladgálni vagy gyengén durvulni  akkor ajánlom a Suntour Epicon LOD-ot!

Erre ajánlom

Fr Am Xc Enduró

Ennyiért vettem
vázhoz volt
Csatolt képek
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

alovan avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
spanoknak tetszik h ugrál tőle az egész bicó... mozágsa egyenletes (tegyük hozzá h fsr rendszer dolgozik a bicóban)... nem igényel karbantartást (csak engem idegesít ha a kosz felgyülemlik a becsúszón, de egy kis szilikonolaj és nem tapad rá por)
Hátrány
a lock-out kar csak dísz (legalább is nekem nem akart működni pedig visszavittem garisan és ugyanolyan, mondjuk le is tört) ha beporosodik a visszaút csillapítás trimmer akkor max. franciafogóval csavarod el (de túl sokat azzal se állítasz) egy 50 kilónál kissebb súlyú embert érkezésnél kilőne
Tapasztalat
nem egy komoly felhasználásra tervezett tag de specialized downmall-on rengeteg ilyen taggal szerelt bicó volt úgyhogy van benne valami, én slopestyle-ra használom és arra tökéletes tag de másra nem használnám
Erre ajánlom
CC,SS
Ennyiért vettem
vázhoz volt
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
méret:
  • 165 x 38

  • 190 x 50

  • 200 x 50

  • 200 x 55


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (nitrogén és olaj)


Beállítási lehetőségek

 
visszaút csillapítás:

van


 
lock-out:

van


 
további beállítások:

levegőnyomás állítás


 
ajánlott felhasználás:

cross country


 
további információk:

alumínium ház és becsúszószár


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Epicon LOD, hogy lehet újból nitrogénnel feltölteni?
1 válasz
utolsó: 2013. máj.
Suntour Epicon LOD, mennyire kell fújni ha 61 kg vagyok ?
3 válasz
utolsó: 2014. máj.
Suntour Epicon LOD mozoghat lockolva is?
4 válasz
utolsó: 2014. máj.
Suntour Epicon LOD tagon cserélhető-e a szelep?
1 válasz
utolsó: 2012. jún.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Epicon LOD termékkel kapcsolatban: