Suntour Epicon LOD hátsó rugóstag

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.01.)
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ hátsó rugóstag TERMÉKEK




Bose401 avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eddig még csak melegben volt alkalmam kipróbálni, mivel nincs nálam egy hónapja se, de amit eddig tapasztaltam belőle az bíztató! Ha úgy állítom be, még a fűszálat is kimozogja ez a Suntour hátsó rugóstag szerintem. A csillapítását főleg kátyúkban és 1-2 földúton teszteltem és  hát nemrossz na. Lehet hogy elfogult vagyok, mert ez az első ilyen tagom,de én nagyon megvagyok vele elégedve. A levegőt eddig nekem nem ereszti(ne is tegye) és megelégszik annyival hogyha a nap végén áttörölgetem a becsúszót. A beállítócsavarok jó minőségűek erősnek tűnnek, s remélem a lock kar nem fog nekem is letörni. :)

Hátrány

Talán az hogy kicsit pogózik a Suntour Epicon LOD. Ez engem nem is zavar  sőt még kicsit tetszik is. 

Tapasztalat

1 év használat után úgy érzem míg nekem "dolgozott" jól tette, de megválok tőle. Találtam egy másik tagot ami úgy érzem jobban teszi majd a dolgát mint az Epicon. Használatom során, különösebb baj nem volt vele, talán 2x fújtam bele levegőt. Nem  szörcsögött sosem, az olajat sem verte a tömítéseknél. Az együtt töltött egy év alatt pedig bizony kapott mindent: hideget,meleget,magasnyomásút, wd40-et,szivasot és bírta! :)(egy magas nyomású mosás után sikerült a matricázást kicsit felhoznom rajta) Tapasztaltam hiányosságokat az idő előre haladtával ahogy volt alkalmam kipróbálni hasonló vagy komolyabb tagokat, de egy ilyen "olcsó" levegős tagtól az ember ne is várjon csodát. Higegben nehezen indult meg a Suntour Epicon LOD, és a visszaút csillapítóján is hiába van 8 "kattanás" nem igazán tudtam  belőni pont középre, illetve úgy, hogy nekem  és a terepviszonyoknak jó legyen. A lock out kar menet közben nem sokat ér, de ha úgy használod zár is meg nem is 1 cm-es mozgása megmarad. Ha megállsz  és úgy zárod a tagot akkor kicsit jobb az eredmény de így se tökéletes. Mondjuk lehet hogy ez direktbe van így,mert 1x olvastam valahol,hogy kell a  zárás után is lennie egy kis mozgásnak ami az ütéseket elnyeli hogy ne törjön el benne valami vagy mi. Azt, hogy elválunk, akkor döntöttem el, mikor a 2. levegő fújjás alkalmával sikerült a szelepmenet (ahova feltekered a teló pumpát) egy részét letörnöm, így a levegő elszivárgott belőle mikor a pumpát levettem. Internet-->alkatrész keresés, s ekkor akadtam rá az utódjára.Összeségében meg voltam vele elégedve, de váltok. Ha nincs sok pénzed de szeretnél egy megbízható levegős tagot túrázásra városban szaladgálni vagy gyengén durvulni  akkor ajánlom a Suntour Epicon LOD-ot!

Erre ajánlom

Fr Am Xc Enduró

Ennyiért vettem
vázhoz volt
Csatolt képek
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
Suntour Epicon LOD  2008 hátsó rugóstag
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 165 x 38

  • 190 x 50

  • 200 x 50

  • 200 x 55


 
rugózás:

levegő


 
csillapítás:

van (nitrogén és olaj)


Beállítási lehetőségek

 
visszaút csillapítás:

van


 
lock-out:

van


 
további beállítások:

levegőnyomás állítás


 
ajánlott felhasználás:

cross country


 
további információk:

alumínium ház és becsúszószár


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Epicon LOD, hogy lehet újból nitrogénnel feltölteni?
1 válasz
utolsó: 2013. máj.
Suntour Epicon LOD, mennyire kell fújni ha 61 kg vagyok ?
3 válasz
utolsó: 2014. máj.
Suntour Epicon LOD mozoghat lockolva is?
4 válasz
utolsó: 2014. máj.
Suntour Epicon LOD tagon cserélhető-e a szelep?
1 válasz
utolsó: 2012. jún.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Epicon LOD termékkel kapcsolatban: