Ebben hál' Istennek nincsen műanyag (kivétel a görgők, de az normális).
Az új fajta M390-es Acera képes 9 sebességet váltani, az előzőek csak 8-at tudtak.
Az előd szériához képest a kinézete komolyabb hatást kelt, tetszetős.
Gyors váltás.
Viszonylag korrekt ár. 8 ezer forint volt OEM változatban, az előző széria ára 5,5ezernél megáll.
Egyébként észrevehető javulás, ráadásul ezz a '12-es váltó már-már alulról szagulja egy '06-os Alivio váltó szintjét.
Nem kotyogós az előző RD-CT95-ös Altus (igen, az a régi nagy bumszli, 2005/2006 tájáról) 2-3 év után oldalirányba eléggé kotyogós lett.
Mivel hiába lett minimalizálva a műanyag a váltóban, lettek megnövelt forgáspontjai az előző Acerákhoz képest, ez a váltó is hangosan válaszol a felhasználónak arra, hogy ne tekerd túl erősen a pedált váltás közben.
Fényévekkel jobban feszíti az elődhöz képest a láncot (szerintem), és a feszítés erőssége 60%-os, ha egy Shimano XT váltó láncfeszítését veszem 100%-nak, tehát a legprofibbak ezzel sem békülnének ki.
Először Alivió váltót akartam. '06-'08-as modellekből semmiképp, számomra csúnya darabok (beleértve az Acera/Altus darabokat is). Mivel gondoltam nem véletlen magasabb az ára a többihez képest így bátorkodtam megvenni. Nem kotyog vagy tér ki a váltó kanala túlzottan. Saját felhasználási területén nem fogod kinyírni egykönnyen, ésszerű körülmények között. Port, enyhe sarat jól tűri. Meghálálja a rendszeres tisztogatást és kenegetést. Egyszer beállítod és jó ideig nem kell hozzányúlni (vagyis én maximum évente 1x utánahúzok :) ). Nagy sárban nem tudom hogyan reagál, esetleg hóban (ilyenkor meg hanyagolom a bringázást).
Teljesítményre tőlem 4 répát kapott, egy erős közepes váltóhoz képest (legyen az Deore, melyet 5 répára értékelnék). Ár/érték aránya 5, mert még egy megfizethető és kellően használható darabról van szó.
Városba elég egy alapabb szintű cucc. Ezt a váltót tipik' hobby xc-re ajánlanám. Nem kell félni, azért tűrni fogja a homokút adta bukkanókat és a picit zúzósabb terepet már. Versenyre már inkább Deore váltóval indulnék, ezzel nem túl bátran azért...