Hát meg kell mondjam ez egy nagyszerű váltó! 9(KILENC!) évet bírt ki az UMF Hardy3- osomon! És becsületesen szolgált a végnapjaiban is!
- Roppant masszív
- Erős, jól feszíti a láncot
- A saját fék/ váltókarjával használtam.
- Jól bírja a gyűrődést, állja a sarat (szó szerint), illetve az eséseket is, az volt egy pár.
- Nem kopnak a görgők egykönnyen.
- Ormótlan a kialakítás
- Végidejében nem feszítette valami jól a láncot, gyakran le is esett...
- Nem a pontosság a főerőssége.
- Hamar elállítódik
Összességében egy nagyszerű váltó, nagyon robusztus, strapabíró, lehet erőszakolni. Ár/ teljesítményben simán megérdemli az 5répát, és mint említettem 9évig szolgált! Ebből engem 6ig. Ezen idők alatt rendesen kapott hideget, meleget, sarat, havat egyaránt. A szerelő már kb. 3 évvel a cseréje előtt a kidobására ösztönzött, ekkor már rendesen tépázva volt és valóban nem váltott a legjobban, azonban végül egy másik életet lehelt bele, így a maradék 3 évben még működött.Becsületére legyen mondva, egészen az utolsó napig váltott! Ha nem is pontosan és sokszor csak több kattintás után váltott, de váltott. Gyárilag szerintem a rugója sem lehetett gyenge, de az utolsó időkben már nagyon nehezen feszítette a láncot... Az enyém még 2007- ben készült, UMF Hardy3- as bicómon volt, 8 sebességes verzióban. A váltókarja egyidős vele, még az eredeti, ennek cseréje most fog csak bekövetkezni, de nem azért, mert rossz a kar, hanem mert hidraulikus tárcsaféket szerelek fel és mivel fék/ váltó egyben, így muszáj. Egyébként maradna.
Az Alivio egy nagyon jó sorozat, nem véletlenül gyártják és fejlesztik mind a mai napig! Bátran tudom ajánlani mindenkinek, mindenre, kedvező ár, jó minőség!
Lényegében mindenhol megállja a helyét.