Shimano Alivio hátsó váltó

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 13.050 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Lehet vele váltani, bár elég sokat kell közben "gépészkedni". Viszont, ha nehezen is, meg lehet vele találni a kívánt fokozatot és utána azt legalább tartja.

Hátrány

Szerintem nem egy túl jó váltó, még az Acerát is jobbnak tartom, ahhoz képest meg még drága is

Tapasztalat

Állandóan elállítódik, sőt, most, hogy elolvastam kb 20-30 véleményt magam előtt, azt kell mondjam, szerintem alapvetően valami súlyos tervezési/gyártási hiba lehet benne. Legalábbis az RD-M430-ban, mert egyszerűen gyakorlatilag be sem lehet állítani és a vélemények alapján úgy láttam, nemcsak Nálam jelentkezett ez a hiba. Körülbelül, amióta megvettem, azóta képtelen vagyok beállítani, pedig a váltókar is Alivio és minden új volt, amikor összeraktam a szisztemet. A közepén 4-5-6 sebességeknél, ha mondjuk a kisebb fokozatra (=nagyobb fogaskerékre) állítom, akkor nem teszi le a kisebbre, csak nagyon nyögvenyelősen, míg ha fordítva, akkor gyakorlatilag kettőt kell felfelé csörlőznöm, hogy egyet menjen fel. Emellett, Nekem a kanala sem volt valami túl strapabíró: igaz a saját hibámból, de egyszer rosszul állítottam be a kis fokozat felé eső végállást, így néhányszor beváltottam a küllők és a fogaskoszorú közé. Egészen addig, amíg egyszer beakadt a küllőkbe a közben valószínűleg kicsit elhajlott belső kanál, majd utána szó szerint 4-be hajlott, valamint kitörte két küllőm is. Kis sebességgel mentem, mégis olyan könnyedén csuklott össze szegény, hogy nem is értettem. Pedig jártam már hasonló módon más, esés utáni váltótartó fül görbülése miatt egy Sorával, de annál meg sem nyikkant a váltókanál. Persze, az más kérdés, hogy ott maga a váltó tört szó szerint kettébe, a maradványok alapján valószínűleg inhomogénül volt kiöntve a váltótest :).

Aztán van még egy állandó, és rettentő idegesítő jelenség. Valószínűleg abból is fakad, hogy állandóan utána kell állítani, de szintén többször előfordult már, hogy a váltóbowden végén lévő "bütyök" alatt kezd elszakadni szálanként a bowden, majd végül teljesen elszakad. És ez egy ördögi kör, minél több szál szakad el, annál többet kell utánaállítani, gondolom a maradék is jobban nyúlik és ezáltal még jobban szakad. És a haba a tortán, hogy utána a "bütyköt", ami beleszakadt a váltókarba, alig lehet kiszedni, egy csomót kell vele szórakozni, mire kijön.

Szóval, őszintén szólva szerintem ez egy fos váltó, így vettem is ma használtan egy régi, de kiváló állapotban lévő XT-t.

Update1: láss csodát, az XT váltóval meggyógyult az össze váltásom, tök jól vált egy olyan váltófüllel is, ami valószínűleg szintén meggörbült egy kicsit a fenti baleset után

 

Erre ajánlom

Önmagunk szívatására.

Ennyiért vettem
13 000
12 olvasó 58%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típusszám :

RD-M4000


 
fokozatszám:

9


 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:

SGS


 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

9 sebeséges


 
legnagyobb lánckerék:
  • 36 fog (RD-M4000)
  • 34 fog (RD-T4000)

 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
váltótest:

alumínium


 
váltókanál:

acél


 
váltógörgő:

11 fogas váltógörgők


 
színválaszték:

ezüst


 
további információk:

RD-M4000

  • Szuper alacsony profil a SHIMANO SHADOW hátsó váltó technológiával a hosszú zavartalan működés érdekében
  • Bowdenállító a SHIMANO SHADOW hátsó váltón
  • A láncfeszítő rugó (B-feszesség) könnyű kerékszerelést biztosít
  • Közvetlen (DM) rögzítéstípussal kompatibilis

RD-T4000

  • Könnyű, precíz, csendes és egyenletes váltóműködés
  • Dupla servo-panta mechanika
  • A jelenlegi RD-M430-nál alacsonyabb profil
  • Teljes kapacitás 45 fog

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Alivio 2016 vagy XT 2010 váltót vegyek?
15 válasz
utolsó: 2016. aug.
Shimano Alivio Rd-M430-t érdemes XT-re cserélni?
6 válasz
utolsó: 2016. máj.
Shimano Acera fékváltókarhoz vehetek Alivio hátsó váltót?
4 válasz
utolsó: 2014. feb.
Átállás 3*9es rendszerre Shimano Alivio váltóval.Mi kell még hozzá
16 válasz
utolsó: 2013. márc.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Alivio termékkel kapcsolatban: