Lehet vele váltani, bár elég sokat kell közben "gépészkedni". Viszont, ha nehezen is, meg lehet vele találni a kívánt fokozatot és utána azt legalább tartja.
Szerintem nem egy túl jó váltó, még az Acerát is jobbnak tartom, ahhoz képest meg még drága is
Állandóan elállítódik, sőt, most, hogy elolvastam kb 20-30 véleményt magam előtt, azt kell mondjam, szerintem alapvetően valami súlyos tervezési/gyártási hiba lehet benne. Legalábbis az RD-M430-ban, mert egyszerűen gyakorlatilag be sem lehet állítani és a vélemények alapján úgy láttam, nemcsak Nálam jelentkezett ez a hiba. Körülbelül, amióta megvettem, azóta képtelen vagyok beállítani, pedig a váltókar is Alivio és minden új volt, amikor összeraktam a szisztemet. A közepén 4-5-6 sebességeknél, ha mondjuk a kisebb fokozatra (=nagyobb fogaskerékre) állítom, akkor nem teszi le a kisebbre, csak nagyon nyögvenyelősen, míg ha fordítva, akkor gyakorlatilag kettőt kell felfelé csörlőznöm, hogy egyet menjen fel. Emellett, Nekem a kanala sem volt valami túl strapabíró: igaz a saját hibámból, de egyszer rosszul állítottam be a kis fokozat felé eső végállást, így néhányszor beváltottam a küllők és a fogaskoszorú közé. Egészen addig, amíg egyszer beakadt a küllőkbe a közben valószínűleg kicsit elhajlott belső kanál, majd utána szó szerint 4-be hajlott, valamint kitörte két küllőm is. Kis sebességgel mentem, mégis olyan könnyedén csuklott össze szegény, hogy nem is értettem. Pedig jártam már hasonló módon más, esés utáni váltótartó fül görbülése miatt egy Sorával, de annál meg sem nyikkant a váltókanál. Persze, az más kérdés, hogy ott maga a váltó tört szó szerint kettébe, a maradványok alapján valószínűleg inhomogénül volt kiöntve a váltótest :).
Aztán van még egy állandó, és rettentő idegesítő jelenség. Valószínűleg abból is fakad, hogy állandóan utána kell állítani, de szintén többször előfordult már, hogy a váltóbowden végén lévő "bütyök" alatt kezd elszakadni szálanként a bowden, majd végül teljesen elszakad. És ez egy ördögi kör, minél több szál szakad el, annál többet kell utánaállítani, gondolom a maradék is jobban nyúlik és ezáltal még jobban szakad. És a haba a tortán, hogy utána a "bütyköt", ami beleszakadt a váltókarba, alig lehet kiszedni, egy csomót kell vele szórakozni, mire kijön.
Szóval, őszintén szólva szerintem ez egy fos váltó, így vettem is ma használtan egy régi, de kiváló állapotban lévő XT-t.
Update1: láss csodát, az XT váltóval meggyógyult az össze váltásom, tök jól vált egy olyan váltófüllel is, ami valószínűleg szintén meggörbült egy kicsit a fenti baleset után
Önmagunk szívatására.