Shimano Alivio hátsó váltó

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 13.050 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




NRN avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nehéz igazán őszintén előnyöket találni, de megpróbálom:

Shadow technológia

Direct mount rögzítési lehetőség

Elboldogul sárban, legalábbis nem romlik a teljesítménye egy száraz időhöz képest.

Szép.... hát, fogjuk fel ezt is előnynek, bár egy váltó vagy megbízhatóan vált, vagy nem. Ha nem, akkor hiába szép. Ha igen, tőlem ronda is lehet. 

 

Hátrány

A tudásához, megbízhatósági szintjéhez képest drága. 

Az újabb Acerák kicsivel kevesebbe kerülnek, de stabilabban teszik a dolgukat. Nyilván az ember nem ugyanazt várja el ilyen árkategóriában, mint egy SLX, XT, stb váltótól, de ha azt veszem figyelembe, hogy egy Acera és a 4000-es sorozatú Alivio közt kb 4 ezer forint eltérés van és az olcsóbb Acera megbízhatóbb, akkor bizony ez az Alivio drága. 

Pontatlan. A 4-5-6 fokozatokat következetesen csak túlváltással lehet kapcsolni oda-vissza.

 

Tapasztalat

Kb 5 ezer kilométeren keresztül használtam ezt a váltót. Eleinte szerettem, de ez hamar megváltozott. Elfogult voltam az Aliviok irányába, bár nehéz lenne megindokolnom ennek az okát. 22 évig használtam egy RD-M12 Alivio váltót az első komolyabb bringámon. Az elődökhöz képest ez nekem nagy minőségi ugrás volt, talán ezért is néztem el pár hibáját olyan hosszú időn keresztül. Aztán persze más nagyságrendre váltottam (komolyabb terep, 100 km feletti túrák, stb) és ebben a szegmensben az utóddal már kevésbé voltam megelégedve. Nem kis megdöbbenéssel konstatáltam, hogy bár a váltó külsejében fényéveket változott, sajnos ugyanazokkal az anomáliákkal küzd, mint elődei. A 4-5-6 fokozatok közti kapcsolgatás oda vissza csak túlváltással orvosolható, más esetben a váltó nem, vagy csak késedelmesen vált. Szintén egy ki nem nőtt betegsége, hogy elinduláskor, illetve keményebb fokozatban egy komolyabb odalépésre iszonyat nagyot reccsen a váltó és ugik egyet a hajtás. De nem úgy, mint amikor megnyúlt a lánc. Sok év használat után sem tudtam megfejteni, hogy ilyenkor mi történik, de sajnos az utód váltó is ugyanezt csinálja. Augusztus végén, egy Balatonkör utolsó 50 kilométerén szállt el annyira az agyam a sok  ugrástól és nehézkes váltástól, hogy megfogadtam; hazaérve első dolgom lesz kivágni a francba ezt a váltót. Így is tettem, egy Deore lett az utód, amit csupán 14 ezer forintért vettem, de stabilitás és minőség tekintetében fényévekre van az Aliviotól. 

Még egy dolgot nem szerettem: a váltóbowden elhelyezését. A Shadow kialakítás ugyan pozitív, mert jobban belesimul a váz síkjába, kisebb a felakadás veszélye, viszont nem hiszem el, hogy nem lehetett volna a váltóbowden rögzítési pontját úgy kialakítani, hogy ha 2 cm-nél hosszabb bowdent hagysz rá, akkor az ne a küllők közé érjen be.

 

Ilyen vele a váltás:  El lehet vele egerészni, de ha olyan terepviszonyok közt bringázol, ahol gyakran kell váltani, hamar le fogod dobni a bringáról. Ha nincs viszonyítási alapod más váltókhoz, akkor is észre fogod venni, hogy nem feszíti igazán jól a láncot. 

Így vált terhelés alatt: nehézkesen, lassan. 

Így működik sárban: itt tulajdonképp dícséretnek fogható fel, hogy ugyanúgy vált, mint tisztán. Alapjáraton sem túl stabil, de a sár legalább nem ront rajta.

Ilyen tartósak a váltógörgők: 5 ezer km után még nem feltétlenül releváns tapasztalat, de tartósnak tűnik. 

Ez alatt az idő és táv alatt nem kotyogósodott ki, nem is csavarodott, vagy hajlott el.

Beálltani egyszerre könnyű és lehetetlen. Tudom, ez némi magyarázatra szorul: könnyű beállítani, hiszen egyszerűen hozható olyan állapotba, amikor viszi az összes fokozatot. Ugyanakkor lehetetlen is, mert ha fejreállsz, akkor is csak túlváltással tudsz fokozatot kapcsolni a 4-5-6 pozíciók közt. Volt régebben is Alivio váltóm, (RD-M12) az is ezzel a betegséggel küzdött. Sajnos az RD-M4000 sem tudott ettől a rákfenétől szabadulni. 

Erre ajánlom

Jó szívvel semmire, hiszen alacsonyabb árfekvésben az Acera egy hasonló technológiával megbízhatóbban működik, ami túrázásra abszolút tökéletes. Nem tudom, hogy a Shimano hova tervezte pozicionálni ezt a váltót, ahogy azt sem, hogy 20+ év után miért nem sikerült a kezdetinek hitt betegségeket több modellfrissítés ellenére sem orvosolni? Árban nagyon közel van az Acerához (alulról) és a Deore-hoz (felülről) és míg előbbi még így is megbízhatóbb, utóbbi meg már egy másik naprendszer, nem igazán értelmezhető számomra az Alivio küldetése és létjogosultsága. 

Ennyiért vettem
11000
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típusszám :

RD-M4000


 
fokozatszám:

9


 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:

SGS


 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

9 sebeséges


 
legnagyobb lánckerék:
  • 36 fog (RD-M4000)
  • 34 fog (RD-T4000)

 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
váltótest:

alumínium


 
váltókanál:

acél


 
váltógörgő:

11 fogas váltógörgők


 
színválaszték:

ezüst


 
további információk:

RD-M4000

  • Szuper alacsony profil a SHIMANO SHADOW hátsó váltó technológiával a hosszú zavartalan működés érdekében
  • Bowdenállító a SHIMANO SHADOW hátsó váltón
  • A láncfeszítő rugó (B-feszesség) könnyű kerékszerelést biztosít
  • Közvetlen (DM) rögzítéstípussal kompatibilis

RD-T4000

  • Könnyű, precíz, csendes és egyenletes váltóműködés
  • Dupla servo-panta mechanika
  • A jelenlegi RD-M430-nál alacsonyabb profil
  • Teljes kapacitás 45 fog

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Alivio 2016 vagy XT 2010 váltót vegyek?
15 válasz
utolsó: 2016. aug.
Shimano Alivio Rd-M430-t érdemes XT-re cserélni?
6 válasz
utolsó: 2016. máj.
Shimano Acera fékváltókarhoz vehetek Alivio hátsó váltót?
4 válasz
utolsó: 2014. feb.
Átállás 3*9es rendszerre Shimano Alivio váltóval.Mi kell még hozzá
16 válasz
utolsó: 2013. márc.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Alivio termékkel kapcsolatban: