Teljesen sima a váltás vele, KMC lánccal. Elég jól is feszíti a láncot. Sokan szidják ezt a Shimano Altus váltót, de nekem eddig semmi gondom nem volt vele, pedig járok mindenféle terepen.
Terhelés alatt szintén vált, de érezhetően nem tetszik neki a dolog. Sárban szintén működik, Extrém sárban még nem próbáltam, de nem is fogom, mert nem arra való.
Én már beleraktam vagy 5000 km-t és a váltógörgőkkel eddig semmi bajom nem volt. ( Mondjuk újonnan rakták fel a bicómra mikor megvettem)
Na és itt jön egy általános igazság: Minden váltó, még a leggagyibb kínai is vált. ( nekem is volt szerencsém pár ilyesfajta cucchoz) A kérdés csak az, hogy mennyire pontosan, mennyi idő alatt, és mennyire finoman. Namost a pontosság szerintem 70%-ban a beállítástól függ, szóval lehet, hogy egy Shimano Altus váltóval precíz beállítás után könnyebben fogsz váltani, mint egy 50.000-res Deore XT-vel ami meg szarul van beállítva. A "mennyi idő alatt" kérdésre csak azt tudom mondani, hogy ha nem versenyzel ( mondjuk akkor alapból szóba se jöhetne ez a váltó) akkor édes mindeggy, hogy egy 10-ed másodperc ( a pislogásod idejének a fele) gyorsabban vagy lassabban történik a váltás. Az egyedüli különbség az alsókategóriás és felsőkategóriás váltók között az a váltás finomsága ( és természetesen ideje, de ezt már megbeszéltük). Szóval ha az a célod, hogy a váltód váltson, lehetőleg 90%-ig minden körülmények között, akkor nem érdemes többet költeni egy váltóra. A Shimano Altus teszi a dolgát, amire kitalálták.
Nem olyan finoman vált, mint egy Deore XT, kb. 2 tized másodperccel lassabban, a pontossága pedig beállítás függő, szóval ebbe nem is mennék bele. Talán még annyit, hogy szereti gyűlyteni a koszt. Megoldás: kb. havonta 2-szer áttörölgetni.
Városba, túrára, extra hosszú túrára, enyhébb terepre. Szóval DH, Freeride-ig bezárólag mindenhová. Persze, ha versenyzel akkor nem is jöhet szóba, de akkor nem is ezt az oldalt fogod nézegetni.