Ár-érték arányban egész jó váltó. Halkan,szépen is tud váltani, láncot egész jól feszíti. Tisztítani egyszerű.
Kisebb ráterheléses váltásnál akadozik a folyamat. Néha rájön az 5perc és akkor nem vált pontosan.
hobby xc
Ár-érték arányban egész jó váltó. Halkan,szépen is tud váltani, láncot egész jól feszíti. Tisztítani egyszerű.
Kisebb ráterheléses váltásnál akadozik a folyamat. Néha rájön az 5perc és akkor nem vált pontosan.
hobby xc
Tökéletesen vált, igaz rendszerint nem terhelés alatt váltok, hogy kiméljem. Nagyon precízen és megbízhatóan teszi a dolgát.
Nem tapasztaltam, hogy a sár gondot okozna, de elég gyakran takarítom és ápolom.
Semmi gondom nem volt vele.
Mielőtt megveszed nézz körül, mert nagyon olcsón meg lehet kapni! 6-7000 Ft-ért újként.
A láncot feszíthetné kicsit jobban.
Újként vettem egy éve, szerintem nagyon jó áron. Múltkor lehetőségem lett volna lecserélni egy új XT-re, de annyira meg vagyok vele elégedve, hogy nem volt szívem megválni tőle. Soha nem hagyott cserben és nekem tetszik is.
Végül belefutottam nagyon olcsón egy új XT-be (10000 Ft) és lecseréltem, bár semmi gondom nem volt vele.
Ezt átraktam a lányoméra és a feleségemnek is vettem egyet újként 6000-ért. Mindegyik tökéletesen működik.
Az XT-vel összehasonlítva, szerintem a Deore jobban megéri az árát. Ha csak kirándulni jársz vele, vagy városban szaladgálsz, nem kell ennél jobb. Amit tényleg különbségnek érzek az az, hogy az XT simán vált terhelés alatt. A Deor ezt nem igazán szereti. Természetesen extrémebb felhasználásra, vagy versenyre jobb az XT, de nekem így hogy mind a kettőt használtam nem hozz annyi többletet, mint amennyivel drágább. A váltókarokra ez már nem igaz. Ott az XT nagyságrendekkel jobb a Deornál.
Túrázni, kirándulni, sima xc, város.
Pontosan vált még terhelés alatt is, könnyü tisztitani, egyszerű könnyű beállitás!
Láncfeszitése nagyon gyenge az árához képest.
Komolyabb bringázáshoz nem ajánlom, inkább egy Deore XT.Nekem a bringához adták, de ha lehetöségem lessz lecserélem.
DH-ra bisztos nem, inkább városi használatra ajánlom.
Egész finoman vált. Gyors, kattanásmentes. Jó a váltó ár-érték aránya. Viszonylag szolidan lóg ki a láncvilla síkjából ami esésnél jöhet jól :)
Néha hajlamos azért hogy akadósabban váltson. Terhelés alatt ne erőltessük a váltásokat persze azt amúgy se ajánlott. A láncfeszítője lehetne jobb.
Szerintem az áráért cserébe korrekt hátsó váltó.
Hobbi XC-re.
- ha jól van beállítva, remekül vált
- terhelés alatt kicsit akadós, de ne terhelés alatt váltsunk ...
- állítani nekem 2-3000 km után kellett
- láncfeszítése lehetne jobb, de ezt csak hegyen-völgyön észrevenni, kisebb terepen semmi gond vele, ezen a szinten tökéletes
Meg vagyok vele elégedve, egy XT-t azért kipróbálnék. :-)
DH-n kívül mindenre.
Strapabírő, egész jól feszíti a lűáncot bár lehetne jobb is, pontos könnyű beállítás és tisztítás.
görgőket könnyű ki-be szerelni és jól néz ki az egész váltó
láncfeszítés lehetne erősebb, bár ez nem akora hátrány de ennyiért elég jó
mtb+egy kis durvulás
Jól vált ,semmi baj vele. Terhelés alatti váltást nem nagyon szereti. A láncot(deore) feszíthetné kicsit jobban is. Sár nem árt neki. Műszakilag semmi hiba nem mutatkozik. Masszív cucc. Én még nem állítgattam.
Csak a terhelés alatti váltást tudom felhozni.
Én 6 hónapig használtam sokat váltottam vele, ez idő alatt jól működöt.
XC, városi tekerés,
9 sebességes.
Fekete és ezüst színben is.
Többféle kanálhosszúsággal.
Pontos váltás.
Tartós, erős darab. Nekem 11 éve működik gond nélkül.
Nem kotyog.
Jól néz ki.
Idei évig a "belépő" 9 sebességes váltó.
A fekete színen meglátszódik mindenféle karcolás.
Az ezüst változaton a fekete kanál szerintem nem néz ki valami jól.
2000 óta használom az ezüst váltót. Kb. 6000 km van benne. Ma is jól néz ki és pontosan vált.
A fekete váltó is 2000-es, abban kb. 5000 km van. Öcsémé volt, de most az egyik gépemen van. Tökéletesen működik.
Azoknak ajánlom, akik 9 sebességet akarnak, megfizethető áron.
Ez a váltó tuti tartós darab. Nem néz ki ugyan olyan jól, mint mondjuk egy XT, de nem is kerül annyiba.
Ár érték arányában talán ez a legjobb középkategóriás váltó.Csendes,elég jól néz ki,nem hajlik csavarodik,váltógörgők jó minőségűek még 500 km után is,időjárást jól tűri,meg sem kottyan neki a tengelyig érő sár sem
néha megmakacsolja magát és csak a fogaskeréksoron felfelé vált szépen,néha lafelé csak másodpercekkel később, nagyot rántva,de ez a beállítás miatt van,ami viszont nehézkes és elég gyakran meg kell tenni!
nekem bevállt!
dh,fr,-otr kivéve bármire
2009-es kiadás került hozzám használtan de nagyon kevés kilométert menve! Számomra 1pici hibát leszámítva közel tökéletes! Igaz 2009-es Deore váltó karokkal használom, tehát csak jó lehet, nem?
na a lényeg, gondolkodás nélkül azonnal vált minden körülmények közt (habár még téli időjárásban nem tudtam hajtani :D ) terhelés allatt is, kenést ő is a WD40 barátomtól 3naponta kapja, hogy könyen müködjön! Sarat birta, bár le is mostam róla tekerés után egyből! Semmi kotyogás elhajlást/csavarodást nem tapasztaltam még (peddig kapott rendesen egyszer mikor hatalmasat buktam vele, kicsi karc semmi több :D )! A beállítással bibelődni kell a 9-es fogas sorr miatt, de nem kivitelezhetetlen! Váltó görgöi még semmi hibát kopást nem mutattak!
Az egyetlen hiba szerintem, hogy nem feszíti meg eléggé a láncot! Meg persze nem állítja magát automatikusan a lánc és fogak kopása miatt, persze ezt viccnek szántam! :D
Annyit még mivel a lánccal és sorral gondjaim voltak így nem tudott rendesen kibontakozni mivel mindig állítgatni kellett azok hibái miatt! mutatos szép darab az tuti feketében!
A lánc feszitésének kicsit gyengébb ereje miatt durva terepezésre tán nem kéne, de amugy mindenhol megálja szerintem a helyét!
Én csak országúton használom. Tehát, hogy mennyire bírja a rázkódást, vagy sarat azt nem tudom. Igazából működik. Az MTB sort jól viszi. Az országútit viszont nem. Lehetetlen pontosan beállítani. Az okát nem tudom, de így van. (Simán felcserélem a két sort és máris jó vagy rossz lesz.) Ez mondjuk nem rossz pont, csak tény. (Nyilván nem támogatott kombináció.) Van viszont egy másik bringámon XT hátsó váltó, ami egész szépen viszi az országúti sort is.
Ami viszont nagyon gagyi az a váltógörgő forgáspontja. Mivel ezt télen latyakban is nyomom elég hamar "kiszárad" belőle a zsír, hiába tömöm tele. Utána pedig elkezd egyre hangosabban nyikorogni. Elég hamar idegtépő hangja lesz. Ezt párszor már csinálta nekem. Azóta minden lánccsere alkalmával (két láncot váltogatok 2000 km-enként) a váltógörgőket is bezsírozom. (A XT-nek ugyanezen körülmények meg se kottyannak.)
120kiló felett erős gyorsításokkor is kiválóan vált egy "sport" trekkingen. Legtöbbször városban használtam másfél évet, néha pontatlanul váltott, mikor már nyúlott volt a lánc, de arról már nem a váltó tehetett.
Ha sokat tekersz, akkor biztos jó cuccaid vannak, nincs szükséged tanácsra, ha keveset akkor meg minek, nekem se kéne egy drága váltó napi átlag pár kilométerre. Mindig attól függ mire van használva.
Mivel egy felhasználási területet ismerek, azt országúton ill bringagyászokon Pesten tekerést, arra nekem tökéletesen megfelelt.
Pontos, precíz váltó, de drága.
Egy jó középkategóriás váltó.
Elterjedt, mindenki ismeri, mindenki hallott ezt azt róla.
Én úgy gondolom hogy ezzel a váltóval nem terhelés alatt kellene váltogatni, ki fogja bírni, de mégsem arra találták ki.
Sarat bírja, egy bizonyos határig, utána úgyis tiltakozni fog, és utánna nem árt letakarítani.
A görgőn a fogak bírják, de a csúszócsapágyazás annyira nem.
Ha nem takarítod szétrágja magát és veheted az új görgőt.
Kegyetlenül tud nyikorogni ha nem olajozd.
Hobbi szinten bringázásra.
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.