Shimano Deore 2016 hátsó váltó

166 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 16.400 Ft

Shimano Deore 12 sebességes hátsó váltó RD-M6100-SGS
10.000 Ft
új árához képest: -39%

Használt Shimano Deore RD-M6100-SGS, 12s 10-51 hátsó váltó
8.000 Ft
új árához képest: -51%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-15 (166 vélemény)
Rendezés

bl4ckv0id avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Általában a Deore váltóról:

  • Precízen és gyorsan vált le és fel
  • Terhelés alatt gyorsan vált (nem szoktam)
  • Rossz körülmények között is végig pontos marad
  • Könnyű beállítani, ha a határoló csavarok megvannak, szinte alig kell állítani rajta.

Kifejezetten az RD-M4100-ról:

  • Kompatibilis a 10/11 sebességgel, csak váltókart kell cserélni, ha váltani akar az ember bármelyikről.
  • Kompatibilis az 1x, 2x hajtással.
  • Opcionális clutch
  • A lánc stabilizátor nélkül is erősen feszít a rugó
  • Komplett alaktészcsalád kapható belőle: hajtómű, váltókar, első-,hátsó váltók (M4100 és M5100), nem úgy mint az alsóbb kategóriákban, amikor egymással kell vegyíteni az Acerát az Altussal például.
  • Jól néz ki az egész alkatrészcsalád.
Hátrány

Nincs neki.

Erre ajánlom

Mindenre, városi gurulástól a durva terepig.

Ennyiért vettem
14000
Csatolt képek
Shimano Deore  2020 hátsó váltó
Shimano Deore  2020 hátsó váltó
Shimano Deore  2020 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

fpeter avatar
57 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • 11 rendszerrel kompatibilis
  • nagy áttételttartomány (10-42)
  • feszesen tartja a láncot
  • opcionális Clutch
Hátrány
  • ijesztően nagy és alacsonyan "lóg", sziklás terepen félteném
  • I-Spec-es
  • nincs rajta pöcök, ami szerelésnél/kerékkivételnél megakadályozná, hogy a váltókanál visszacsapódjon
  • Sram váltókkal nem kompatibilis
Tapasztalat

Tavaly kerékpárépítésnél épp ezt találtam aprón. Jópár éve nem használtam már Shimano alkatrészeket. Az első szembetűnű dolog a váltó mérete volt, ami igencsak tekintélyes. Nagy váltótest, váltögörgők. Clutch-al felszerelt, amit off állásban hagytam. 38T lánctányér miatt nem csapkod a lánc, kellően feszes marad. A felszereléskor két dologra kell figyelni, a bowdenház végére érdemes tenni egy "vezetőszállal ellátott kupakot", hogy a váltáskor ne surlódjon a bowden a fémen. A másik dolog, hogy a bowdenhúzása a Sram váltókkal pont ellentétes, így nem kell bajlódni a bowdenfeszesség eltalállásával. Ez nekem újdonság volt. 

SLX váltókarral együtt vettem. Természetesen nem kompatbilis Sram váltókarral, mert más a bowdenhúzása....A Shimano féle I-Spec rendszer valami szörnyűséges dolog. Tartókonzol nélkül vettem és hát fejfájást okozott a felszerelése. Ár/értékben ezért csak 4-est adok rá. Pár csavar és rögzítő került vagy 5000 Ft-ba. Sosem értettem miért kell erőltetni ezt a fékkara történő rögzítést. A bilincses megoldás univerzális, s nem kell azt nézni, hogy a 3-féle ISPEC közül melyik a neked való és hol lehet beszerezni.

Ebikeon használom. Terhelés alatt is vált, de a hangos váltás elkerülése érdekében érdemes ilyenkor levenni a terhelést a pedálokról.

 

Erre ajánlom

11 sebességgel rendszerhez, terepre, aszfaltra, túrázásra, bármire

Ennyiért vettem
25000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

leve2002 avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Élmény vele a váltás!

Egyszerű beállítás, de azért havonta rá kell nézni.

Nem hangos, nem ugrál a lánc

Hátrány

Terhelés alatt nem használnám

Felfelé váltásnál nem annyira jól végzi a dolgát nálam.

Tapasztalat

Az Altushoz képest óriási változás a trekkingemen.

Erre ajánlom

XC, Túra

Ennyiért vettem
Bringához volt
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-shadow kialakítás

-szép, nagyon jól mutat a kerékpáron

-szuper a bowdenbekötés, nincs hátul az a rettentő 15 centis kanyar!

-precízen vált ha jól van beálíltva

-a műanyag vezetőgörgők csak évek alatt kezdenek kopni

-viszonylag feszesen tartja a láncot (de azért csapkodja ez is ha odavered a terepen a bringát)

-másfél éves használat után sem gyengültek érezhetően a rugói

 

Hátrány

-nehéz szépen megtakarítani kívül-belül, de ez az összes váltóra kb igaz lehet :)

-kicsit csörög egy idő után a vezetőgörgőkön a lánc. Azt hiszem egy görgőcsere ezt megoldaná.

-a gyengébb váltótartó füleket a folyamatos erős láncfeszítéssel képes lehet szépen lassan az idők során eldeformálni, elhajlítani. Ilyenkor csökken a pontosság és a váltás finomsága. Szerintem érdemes betartani hogy tekerés után elöl-hátul lehetőleg a legkisebb lánckerekeken legyen a lánc. Kevésbé feszül a kanál, kevésbé hat folyamatos hajlító erő a váltófülre.

-egyszer cserben hagyott, nem tudom pontosan mi okozta így nem kenhetem joggal a váltóra. Egy kicsi, 30 centis letörésnél egyszerűen csak úgy leszakadt a váltóm. A láncot begyűrte a kerék, váltótartó fül természetesen eltört, a váltó kanalát meggyűrték és elhajlították a küllők. Talán a nem elég erős láncfeszítés miatt történt, mindenesetre azóta is csinálok letöréseket és nem fordult elő ilyen (hálistennek). Mivel egyébként nagyon megszerettem ezt a váltót, egy ugyanilyet vásároltam újonnan a "baleset" után.

-Clutch hiánya (ez csak szőrszálhasogatás)

Tapasztalat

Deore M592 9 sebességest használok, Alivio váltókarral, Shimano sorral, KMC-Z99 lánccal. Jó beállítással tökéletesen vált, hangtalanul fel is, le is. Terhelés alatt nem szoktam váltani (ez egy kímélő beidegződés nálam), a váltás idejére "felengedek" kicsit.

Egy kis tanács a végére: soha ne fektessétek a bringát a jobb oldalával a földre. Elhajolhat a váltófül ha megnyomódik az a rész és a legjobb esetben is oda lesz a pontos váltás.

Erre ajánlom

Túra, trekking, XC, enyhe terep. Rázósabb terepre rövidre szabott lánccal vagy C-guide-hoz hasonló láncfeszítővel merném nyugodt szívvel ajánlani.

Ennyiért vettem
9500
Csatolt képek
Shimano Deore  2012 hátsó váltó
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

norman81 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

RD-M592 2010 9-es.

Ezen a szinten már nem lehet probléma a váltás minőségével,hacsak valamit el nem csesztek a beállitásnál,vagy nem megfelelő alkatrész környezet, azaz vacak sorral és "silány" karral van megkínálva, na akkor lehetnek gondok.Sajnos sok gyári gépet látok, hogy Deore váltó,de messze alatta lévő sorral, karokkal,láncal van szerelve.

Terhelés alatt is megfelelően vált, bár kissé hangos,de annyi baj legyen.

Sárban nem használom, port, vizet kap ,de egyéb durvaságoktól eleve kímélem.

Kotyogósodást,hajlást,csavarodást nem tapasztaltam.

Beállítás után eddig csak a bowden nyúlása miatt volt szükség útánállítani,azóta is tökéletesen teszi a dolgát.

 

 

Hátrány

A láncfesszesség talán lehetne erősebb is,de egyébként nincs vele gond. 

Tapasztalat

Acera,Alivo,STX RC váltóim voltak eddig nyolcas rendszerrel, ez az első kilencesem és teljesen meg vagyok elégedve vele.Ha, a láncfeszítő csavarral feszitünk a láncon,(  5-6mm a max távolság a legnagyobb fogaskerék és a felsö váltó görgő között ) akkor kissé pontatlanná,nehézkessé válik a felfele váltás, ezért inkább kettő szemmel rövidebbre szabtam a láncot, tökéletes lett.

Erre ajánlom

Túra,hobby, XC-re talán nem árt egy feszítő, vagy 1-2 szemmel rövidebb lánc és nem veri szét a láncvillát :)

Ennyiért vettem
Bringán volt
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

albertz92 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Direct Cable Pull, szerintem a hátsó váltók történetének egyik legnagyobb előrelépése a pozicionált váltás óta

- kevéssé lóg ki oldalra a papucstól

- nincs túlbonyolítva

Hátrány

- nem elég erős rugó (nekem): keményebb lefelé szakaszokon hallom, ahogy csörög a lánc.

- XT-nél jóval nehezebb (kb 50g)

- újonnan szerintem drága

Tapasztalat

Az enyém RD-M592, 9 sebességes verzió. Direkt az új bowdenhúzási mód miatt vettem, ezzel kb. 15 centi fölöslegtől lehet megszabadulni, persze csökkenő erőszükséglet mellett. Ezen felül a bowdenház alsó vége nem vízszintes, mint a régebbieknél, így nem áll meg benne a víz; nekem előfordult korábban, hogy emiatt elkezdett rozsdálni. Sérülésekre is kevésbé érzékeny a kisebb kinyúlás miatt. Váltási precizitásról szerintem nem érdemes beszélni, ezen a szinten természetes; csak a jó beállítás kérdése, nem a váltóé. Lehet, hogy valakinek hátrány, de ezen a váltón nincs alul finomállító a bowdenházon, ezért a karnál kell állítani. Engem nem zavar, én állítok a karnál :)

Erre ajánlom

XC-ig bármire, durvább terepre inkább láncfeszítővel.

Ennyiért vettem
7500
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zsoltfree avatar
45 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- pontos

- gyors

- precíz

- jól néz ki

- 3 váltás felfelé

Hátrány

Nincs.

Tapasztalat

Néha be kell állítani, és vigyázni kell rá, valamint takarítást igényel, de ha törődve van vele, akkor nagyon jó kis hátsó váltó. Ha egyszer vennem kell másik hátsó váltót, akkor talán már egy kategóriával feljebb nézelődök, de ez már elég jó kategória szerintem, ha nem extrém körülmények közt használod.

Erre ajánlom

Hobbi és túrabringához mindenképpen.

Csatolt képek
Shimano Deore  2013 hátsó váltó
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

captainm avatar
19 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az első komolyabb bringámon Acera váltó volt, azzal rengeteg volt a gondom, amint lecseréltem erre már tudtam, hogy ez a minimum szint, amit egy jó bringánál elvárhatok. Szépen, pontosan vált, nem hajlik, teszi a dolgát.

Hátrány

Több éves használat után sem tudok rosszat mondani rá, az alkatrész kopáson kívül, ami hát a használat velejárója.

Tapasztalat

Olcsó, jó minőségű és jól működik, ennél több a városba ritkán kell.

Erre ajánlom

Városi használathoz, könnyebb terep túrákhoz.

Ennyiért vettem
12000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BenoKTM avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Gyorsan, pontosan és halkan vált, még terhelés alatt is
  • Sárban és hóban is pontosan működik
  • A láncot megfelelő erővel feszíti
  • Rendelkezik váltóstabilizátor kapcsolóval
  • Szépséges
Hátrány
  • Nem tudok hátrányt írni
Tapasztalat

A 2014. év szériájából az RD-M615-SGS típus van felszerelve a bringármra. CS-HG62 (11-34)-es sorral és egy CN-HG75-ös SLX lánccal használom, és véleményem szerint nagyon szépen dolgoznak együtt. Nagy előnye, hogy rendelkezik váltóstabilizátorral, ami aktiválás után olyan mértékben feszíti a láncot, hogy rázós terepen sem nagyon hallom a láncot csörögni.

Erre ajánlom

Kocsmába járástól az XC-ig

Ennyiért vettem
12 927
Mért tömeg
339 g
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

revesz avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Túrára használom, meg hébe-hóba egy kis vadulásra de véleményem szerint a láncfeszítése elfogadható, legalábbis ebben a kategóriában.

Váltása pontos és gyors, terhelés alatt is rakja a helyére, csak kicsit hangosabban, én azért nem terhelem ha nem muszáj.

A váltógörgők nem a profi minőségűek, de nem is rosszak, pont olyan mint a váltó maga, középkategóriás.

A beállítása pofon egyszerű, már persze annak aki ért is hozzá. 8-as rendszeren használom Acera váltókarral, tökéletesen sikerült beállítani.

Hátrány

Hosszas agyalás után sem tudok hátrányt írni. Ebben a kategóriában tökéletes váltó.

Tapasztalat

Előtte Alivio váltóm volt, lényegében a kettő között két különbség van, a láncfeszítés, valamint a terhelés alatti váltás. Természetesen mindkettőnél a Deore viszi a prímet.

Erre ajánlom

Városi használat és túra...ezekre főleg, egy kis durvulás persze belefér, de ésszerű határok között úgy gondolom.

Ennyiért vettem
15.000
Csatolt képek
Shimano Deore  2012 hátsó váltó
Shimano Deore  2012 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Farbatosz29 avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Pontos, illetve gyors is ez a Shimano hátsó váltó

olcsó, ebben az árkategóriában jó választás

Hátrány

Kicsit hangos, de nem vészesen

a láncot nem feszíti eléggé, bár ez orvosolható

a sarat is elég jól tűri, nem akad meg tőle

Ennyiért vettem
bringával volt
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

te0m0 avatar
48 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Minden időben precízen vált
  • Gyors
  • Tartós
  • Ritkán kell állítani
  • Megbízható
Hátrány
  • Nehezen takarítható
Tapasztalat

Városi körülmények közt mindig gyorsan és precízen vált, nagyon meg vagyok vele elégedve.

Az időjárási viszontakságoknak is ellenáll, esőben, porban, fagyban és nagy melegben is jól vált.

Az eredeti gyári bovden elszakadt, utána egy vastagabb BBB-re cseréltem és jól dolgozik vele.

Ezen tanultam meg váltót állítani, valószínűleg sikerült megterhelnem az első 1-2 végletes félreállításommal, de nem esett baja.

Estem is már vele, amit mondjuk a festés megsínylett, de funkcionalitásában nem lett nyoma.

Erre ajánlom

Városi használatra akár hétköznap is, illetve túrázáshoz.

Csatolt képek
Shimano Deore  2007 hátsó váltó
Deore2007
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Petiii avatar
106 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

-Nagyon gyors, halk váltás

-Terhelés alatt is szépen vált

-Egyszerre többet is válthatsz vele

-Tartós váltógörgők

-Egyszerű beállítás

Hátrány

-Nem találtam hátrányát

Tapasztalat

Nagyon jó ez a váltó, ha valahol akcióban meg tudod szerezni, akkor az ára sem vészes

Ennyiért vettem
Bringához volt
Csatolt képek
Shimano Deore  2008 hátsó váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GImre84 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Gyors, pontos, precíz váltás
  • Jobban bírja a terhelés alatti váltásokat, mint előtte az Acerám, kicsit ekkor hangosabb
  • Sarasan is hibátlanul teszi a dolgát
  • Könnyen beállítható, 1000 km alatt nem igazán kellett utánállítani
Hátrány
  • Gyengének találom a láncfeszítését, terepen rendesen csapkodja a láncvillát, elengedhetetlen a láncvillavédő.
Tapasztalat

Deore 9-es sorral és lánccal, LX karral használom. Előtte Acerám volt Tourney sorral, hát ég és föld a különbség a váltások gyorsaságában, precizitásában, viszont az Acera talán jobban feszítette a láncot. Próbáltam még szemeket kiszedni, de nem lett sokkal jobb. Lehet egy shadow-val jobban jártam volna. Vagy egy rövid kanalassal.

Erre ajánlom

DH-ra biztos nem, amúgy mindenre

Ennyiért vettem
8000 Ft
Mért tömeg
290 g
Csatolt képek
Shimano Deore  2011 hátsó váltó
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pdani666 avatar
19 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Újonna vett biciklimen gyárilag ez aváltó volt nekem nagyon tetszik kinézetre és dinamikára, úgy vált ahogy illik :) tökéletes sztem

Hátrány

nem nagyon tudok hátrányt max hogy nem a legolcsóbb súlyre se túl könnyű de ez nem hiba sztem

Csatolt képek
Shimano Deore  2012 hátsó váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (166 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • RD-M610 GS/SGS
  • RD-M615 GS/SGS
  • RD-T610 SGS

 
fokozatszám:

10


 
rugóirány:

Top normal rugóirány


 
váltókanál hossz:
  • GS
  • SGS

 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

10 sebeséges


 
legnagyobb lánckerék:

36 fog


 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
max. első fogkülönbség:
  • 22 fog (SGS)
  • 18 fog (GS)

 
teljes kapacitás:
  • 35 fog (GS)
  • 43 fog (SGS)
  • 45 fog (RD-T610)

 
váltótest:

alumínium-acél


 
váltókanál:

acél


 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst

 
további információk:
  • A változatok teljes kínálata (Shadow hátsó váltó+/Shadow hátsó váltó; DRD / hagyományos típus, SGS/GS)
  • Egyenletesen megbízható Dyna-Sys váltásteljesítmény
  • Alacsony profilú SHIMANO Shadow hátsó váltó
  • A hegyi kerékpározáshoz fejlesztett SHIMANO Shadow hátsó váltó+ változat
  • Az opciós közvetlen rögzítés a frissített MTB váz választékhoz igazodik

tömeg:
  • 308 g (RD-M610-SGS)
  • 299 g (RD-M610-GS)
  • 339 g (RD-M615-SGS)
  • 330 g (RD-M615-GS)
  • 304 g (RD-T610-SGS)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.