Shimano Tourney 2013 hátsó váltó

162 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.02.)
  • Listaár: 2.800 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



61-75 (162 vélemény)
Rendezés

kiskocka01 avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nem túl drága....szép színes,jó a formája...

új korában biztosan jobban muzsikált

Hátrány

Láncfeszítés 0

kaotikus működés(félautomata üzemmód),egyszer sem tudtam tökéletesen beállítani

volt,hogy feltekertem lánccal...nem volt vicces..

 

Tapasztalat

Szerintem gyűjts hozzá egy kicsit,és inkább vegyél egy SRAM-ot,vagy ha Shimano,akkor Deore...

Mivel alap kategória a Shimano Tourney,és olcsó így biztosan sok olcsóbb brigára rákerül,de egy SRAM X3 2000-rel drágább,de fényévekkel jobb...

Erre ajánlom

Türelmes embereknek városban cirkálásra...

Ennyiért vettem
x
Csatolt képek
Shimano Tourney  2005 hátsó váltó
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nem fújja ki alóla a papírt a szél, bár még nehezéknek is ronda. Kurvajól repül ha rendesen megindítod a kuka felé.

Hátrány

Lejáratja szegény öreg Shimano-t.

Tapasztalat

Megvettem mert váltani kellett, pénz meg nem volt. Aztán fogta magát szétesett a Shimano Tourney, kicsit meggörbült, pedig csak egy kátyút ugrottam át. Nevetséges. Visszagörbítettem, működött. Utána egy keresztirányú aszfaltbordán belengett és kitépett 6 küllőt. Na innentől kezdve már nem tartom olcsó váltónak. De ezt viszont azóta sem értem. Le volt szabályozva amennyire kelett, 5.-ben volt, tehát kis fogaskeréken, és beleért a küllőkbe???

Váltófüllel, küllőkkel, önmagával centírozással együtt 6ezer Ft-os kárt csinált a 2ezres váltó. Plusz azóta sem tökéletes a hátsó felni. Megérte? Nem. Ne vegyél Tourney-t.

Erre ajánlom

senkinek, semmire. Jótanács. Ha veszel egy méltányos árú kerékpárt, amin ilyen van, akkor első dolgod legyen kidobni az első szembejövő kukába. Sokat spórolhatsz így!

Azt nem is feltételezem, hogy valaki külön venne ilyent. Remélem legalábbis, hogy nem követik el mások is ezt a hibát.

Ennyiért vettem
2000
14 olvasó 64%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

a... w avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szép,nagyon jól vált a Shimano Tourney nem kattog,nem csak 6.-ig vált,és SHIMANO,sárban is jól vált,nekem még nem kellet görgőt cserélni.

Hátrány

nincs.

Tapasztalat

három éve van meg mikor még 7,8 éves voltam levolt tojva a karbantartás.De mikor keztem nyőlni rájöttem mijért is ad ki kattogó hangokat.mostanában mindig mikor megyek hoszzabb utakra beolajozom.Ehez a váltóhoz nekem az autó olaj vált be.de azért kell pucolni leveleke stb. arra nagyon kell vigyázzni mert a görgők nagyon be tudnak rakodni 1 óra volt kipucolni.

Erre ajánlom

mindenre jó.

Ennyiért vettem
2250
Csatolt képek
Shimano Tourney hátsó váltó
Shimano Tourney hátsó váltó
7 olvasó 14%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pbiker avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

olcsó, jól vált

Hátrány

semmi

Tapasztalat

Ehhez igazából nem tudok előnyt vagy hátrányt írni. Lehet vele váltani, nincs vele baj. Be kell pontosan állítani és hosszú hónapokig vagy tovább nem is törődsz vele.

Teljesen jó cucc, a láncot feszíti szépen, nem akadozik. Ennyi

Erre ajánlom

Váltani

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2008 hátsó váltó
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ennyi pénzért nagyon is jó. Összetett szerkezete ellenére nem túl igényes, viszonylag kevés karbantartást igényel. A láncfeszítő (a TX típusok esetében) nagy láncfelszedő képességgel bír, túrahajtóművel és Megarange fogaskoszorúval is használható. Hozzá illő láncokkal megfelelően működik, gyártótól függetlenül.

Hátrány

A komolyabb igénybevételt nem bírja, a kíméletlen bánásmódot meg végképp nem. Veszélyes közelségben van a talajhoz, küllőkhöz stb., emiatt eléggé sérülékeny. Rendszeres ellenőrzést igényel: a megfelelő működéshez mind a váltónak, mind a hozzá tartozó rendszernek kifogástalan állapotban kell lennie. Sajnos a Shimano nem fizet a véleményemért.

Tapasztalat

A régebbi gyártmányokról sok rossz véleményt olvastam ezen az oldalon, és az újabbakról sem sokkal különbeket. Felfoghatatlan: mintha nem ugyanarról a szerkezetről volna szó, amit szinte naponta használok, és alig van bajom vele. Ennyi ember mind rossz darabot fogott volna ki, és én lennék a kevesek egyike, akinek szerencséje volt? Vajon milyen mértékben jogosak a kifogások? Némelyiket megerősíthetem, másokról viszont úgy gondolom, hogy azok a nem megfelelő használatra, illetve a karbantartás és a rendszeres ellenőrzés elmulasztására vezethetők vissza. Érdemes áttekinteni a leggyakoribb panaszokat.

A láncfeszítő nem elég erős (gyenge a feszítőrugó) – Ez a leggyakoribb kifogás, és nyilván van is alapja. Ha valakinek a lánca odaverődik a villához, aligha ok nélkül szentségel. Mindenesetre, úgy látszik, a sirámok és átkok elhallatszottak Kelet-Ázsiába is, mert az újabb gyártmányok mintha jobbak lennének. Nekem ilyen van, és nincs bajom vele. A lánc még egyszer sem verődött a vashoz, pedig ugrottam már le (szükséghelyzetben) padkáról, zökkentem járdaszegélyen, villamossínen, és rázkódtam pocsék utakon is eleget. Kétségtelen viszont, hogy hintázik fel s alá, de nem hinném, hogy ez hiba, a váltást ugyanis nem befolyásolja.

Kiszámíthatatlanul működik (nem pontosan vált, nem lehet pontosan beállítani, könnyen elállítódik) – Ez legalább olyan gyakori panasz, mint az előző. Nem tudok mást elképzelni, mint a váltó sérülését, elferdülését, a fokozatok beszabályozásának hiányosságait, illetve a bowdenhuzal hibáját (pl. szorul vagy elakad, nem megfelelően feszes). Előfordulhat az is, hogy a kitérést szabályozó csavarok rázódnak el. Egyszer-kétszer, a hátsó kerék ki- és visszaszerelése után magam is tapasztaltam, hogy a váltó már nem működik pontosan, ilyenkor azonban a fékkel is hasonló bajom volt. A hiba nyilvánvaló: a hátsó tengely, illetve a kerék nem pontosan ugyanoda került vissza, ahol volt. És csakugyan, némi igazítás után helyreállt a rend: a váltó újra helyesen működött, a fékpofák nem értek hozzá a kerékabroncshoz stb.

Nagy méretű (otromba, csúnya; nagyok a váltógörgők) mondják néhányan – A műszaki adatokból kiderül, hogy a váltó (itt a TX típusokról van szó) a Megarange fogaskoszorút is képes kiszolgálni. Az ilyen koszorú legnagyobb lánckereke összemérhető a hajtómű legkisebb lánctányérjával. A megfelelő működéshez hosszú lánc kell, és olyan láncfeszítő, amely képes minden helyzetben felszedni a fölösleget. Ezért kellenek a nagy görgők, s ezért a viszonylag nagy méretek. Akinek nincsen Megarange fogaskoszorúja, kisebb váltóval is beérné. A Shimano kínál is ilyet, a kerékpárok többségét azonban nem ilyennel szerelik. Ha mégis Megarange kell, lehet próbálkozni a valamivel ügyesebben kivitelezett, kisebb méretű Altus osztályú váltóval.

A műanyag görgők gyorsan kopnak, sőt törnek – Valóban kopnak, már 4000 km táján észrevenni rajtuk az elhasználódás jeleit. Nos, 3000 pénzért ennyi jár. A sors eddig kegyes volt hozzám: törött görgővel még nem találkoztam. Szorult már a váltóba faág, de csupán a lánc akadt el. Törés ettől függetlenül előfordulhat, akár gyártási hiba miatt is.

Nem bírja a zökkenőket, odacsapódik a küllőkhöz, tönkremegy – A zökkenők osztályozásához a tudomány csak a közelmúltban fogott hozzá. A kutatás még nem ért véget, annyit azonban már tudunk: ha a váltó küllők közé kerül, nincs esélye. Nem ilyen igénybevételre méretezték. Nekem ez a mutatvány még nem sikerült, valószínűleg nem akadtam össze az igazi Nagy Zökkenővel.

Terhelés alatt zajosan működik – Láncváltó esetén nehéz elképzelni a zajtalan működést. A lánc, amikor átmászik, átugrik egyik kerékről a másikra, még terheletlenül is recseg, csattog, hát még nagy erők hatása alatt. A középső, és különösen a felső kategóriás váltók e tekintetben vitathatatlanul jobbak, kevésbé zajosak – no de milyen áron!

A sarat nem bírja (pontatlanná, használhatatlanná válik tőle) – Ezzel egyetértek. A híg iszappal még valahogy boldogul, ellenben a tésztaszerű sár, különösen a ragadósabb fajta, nem tesz jót neki. Én még nem tapasztaltam, de elhiszem: sok sártól a váltás csődöt is mondhat. Megoldás: nyergeljünk át agyváltóra, ott ilyen nem fordulhat elő.

Lassú a működése – Jogos a panasz. Nem a Villámgyors Váltás Világbajnoka. Különösen lassú, ha kisebb lánckerékről kell nagyobbra váltani. Ahogy nőnek a kerekek, egyre több idő kell, míg a lánc felmászik rájuk, és közben a láncfeszítő rugó növekvő ellenállását is le kell küzdenie. Terhelés alatt a váltás még ennél is nehezebb, mert a megfeszített lánc csak kelletlenül, csúszkálva, akadozva hajlandó átmászni a szomszédos lánckerékre. Ha tehát a lehető leggyorsabb működést akarjuk, váltás közben ne terheljük a hajtást.

Sok benne a műanyag – Úgy ám! Legalább annyi, mint a kínai instant nudliban. Többek között ezért is olyan olcsó mindkettő.

Gyenge szerkezet, az erősebb igénybevételt nem bírja (elállítódik, hajlik, törik) – Senki sem mondhatja, hogy nem így van. A Shimano sem rejti véka alá az igazságot. Kézikönyvében a következőket olvashatjuk: „… a Tourney alkatrészek külsőre MTB-jellegűek, mégis aszfalton történő szabadidős kerékpározásra készültek”. Ha valaki elégedetlen ezzel a váltóval, a középosztályban találhat (árban is) erősebbet, jóllehet kíméletlen hajtásra még az sem megfelelő.

Végső következtetések – Egy ilyen, viszonylag bonyolult felépítésű és működésű szerkezet, lássuk be, egyrészt nem készíthető tetszőlegesen erősre, biztonságosra, másrészt a helyzete miatt (a talajhoz, küllőkhöz vészesen közel) igencsak sérülékeny. Ha valami hibádzik, könnyűszerrel tönkremegy. Harmadsorban: a gyártó az olcsóságra törekedett, ennek érdekében a teljesítményt és a tartósságot részben fel kellett áldoznia. A Tourney hátsó váltó megfelel annak a feladatnak, amire tervezték. Sem túlzó dicséretekre, sem szertelen rágalmakra nem szolgál rá. Azt nyújtja, amit a gyártó ígér, sokan azonban nincsenek tisztában a korlátaival.

Nekem szinte semmi bajom nem volt ezzel a szerkezettel. Felmértem, mire alkalmas, mennyit bír, és ennek megfelelően bánok vele. Kellő elővigyázattal hajtva terepen sem hagy cserben: homokon, sáros földutakon, hegyi ösvényeken stb. is gond nélkül használom. Rendszeres karbantartás, illetve ellenőrzés mellett kifogástalanul, pontosan teszi a dolgát, mi több, egy év alatt mindössze kétszer kellett beállítani. Mindkét esetben csupán a kitérést szabályozó csavarokon, illetve a bowdenhuzal feszességén kellett igazítani. A beállítás nem jelentett gondot, mielőtt azonban első alkalommal nekifogtam volna, tanulmányoznom kellett a Shimano kézikönyvét. Sajnos a vásárlás helyén kapott Útmutató nem mutat utat, szó sincs benne a váltók beállításáról és hasonlókról.

Különböző gyártóktól származó láncokkal (pl. KMC Z-50, Sram PC-10) használtam, mindegyikkel tökéletesen együttműködött. A váltógörgőket leszámítva szembetűnő kopás jelei még nem mutatkoznak rajta. Nincsen rajta sérülés, nem lötyög jobban, mint új korában, sőt a láncfeszítő rugója sem fáradt el.

Erre ajánlom

„Aszfalton történő szabadidős kerékpározásra.” Kíméletesen, óvatosan hajtva azért ennél többre is képes.

Ennyiért vettem
A bringa tartozéka
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 hátsó váltó
Hátsó váltó
Shimano Tourney  2010 hátsó váltó
sete-suta...
35 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gatyamad avatar
62 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-olcsó , könnyen fel-leszerelhető

-shimano

-beállitása könnyű

-görgők elég jók az árhoz képest

 

Hátrány

-láncot nem feszíti

-hangos , és lassan lehet vele váltani

-gyakran rosszul vált-félre

-elég sokat kattog (rossz utviszonynál)

Tapasztalat

Nem egy nagy durranás, de teszi a dolgát néhány hibával megspékelve.

Erre ajánlom

Városi tekerésre , kisebb túrákra

Ennyiért vettem
3600
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

barto avatar
46 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-olcsó,igénytelen. de így strababiró is 

-sárban még nem használtam, városi használatra megteszi

-nehéz beállítani, de ha egyszer megvan jól megy

Hátrány

-nehéz jól beállítani. 

-terhelés alatt nehezebben vált

Erre ajánlom

városba a vegyesig megteszi. rövidebb bicótúrákra, balaton-körbetekerésre.

1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

- Mikey - avatar
138 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha nem támasztasz vele szemben nagy elvárásokat, akkor nem fogsz csalódni. A belépő kategóriában elvárható váltásteljesítményt tudja hozni, annál többet aligha. Ha jól be van állítva, akkor pontos, legalábbis többniyre. Kinézetre kicsit esetlen darab, de menet közben úgysem látod, ha pedig elég gyorsan mész, akkor mások sem.

Hátrány

Terhelés alatt rendesen megszenved a váltással, inkább gondolkodj előre... Nem tartja valami feszesen a láncot, kisebb ugrásoknál is csapódik össze-vissza, láncvilla-védő felszerelése erősen ajánlott.

Erre ajánlom

Közlekedésre és túrázásra, másra nem igazán alkalmas.

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Shimano Tourney  2011 hátsó váltó
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bakoszsolt avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó. Az alsó fogaskereke vagány piros színű és műanyag. Árához képest jól teszi a dolgát.

Hátrány

A váltás a legnagyobb fogaskerékre már nehézkesen (vagy egyáltalán nem) megy neki. Pontatlan, hamar elállítódik. Terhelés alatt nem ajánlatos váltani. A váltást még jóval megváltozott útszakasz előtt kell véghezvinni. Beállítása egyszerű annak aki tudja hogyan kell beállítani. :) A váltóban lévő csavarok hamar rozsdásodnak. Nem feszíti úgy a láncot, ahogy az elvárható lenne tőle, ezért indokolt a megfelelő alvázrész védelme

Tapasztalat

Olyan kezdőnek mint én jó választás, mert olcsó és ha tönkremegy, akkor pénztárca kímélő a pótlása. 

Erre ajánlom

Városba, kisebb turákra, munkába, boltba járni ideális.

 

Ennyiért vettem
Bringán volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2008 hátsó váltó
Shimano Tourney  2008 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

Hpi-Racing avatar
34 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nekem nem jött be, mivel aránylag gagyi az egész váltó, de amire kitalálták azt ½teljesíti½

egszerű beállítani

terhelés alatt nehézkesen vált, vagy nem vált

vizet bírja, sárnál már baj van

½nagyon½ olcsó ezért ha elromlik vehetsz egy másik ilyet, vagy beruházol egy jobbra

 

Hátrány

hosszú...

Erre ajánlom

utcára

Csatolt képek
Shimano Tourney hátsó váltó
Shimano Tourney hátsó váltó
Szerinted hasznos?

LEVENTE93 avatar
8 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem találtam még, talán az, hogy  a boltból haza lehet vele tekerni. Ja és piros az alsó fogaskerék(legalábbis a sajátomon)

Hátrány

Dobálja össze-vissza a láncot, olykor szétszórja a fogaskerekeit, kattog, recseg, ropog, pontatlan.

Tapasztalat

egy ratyi

Erre ajánlom

semmire, max városban biciklizni, de ott is ovatosan, mert kitudja mikor esik szét

Ennyiért vettem
ez volt a kerékpáron
Csatolt képek
Shimano Tourney hátsó váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kontroll avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kis terhelés alatt jól vált,olcsó,könnyű beállítani,jók a váltógörgők,jól bírja a vizet,viszonylag igénytelen.

Hátrány

Lassú,emelkedőnél már jó előre kell váltani,a láncot csak annyira feszíti hogyha legurulok egy útpadkáról ugrál az egész lánc a váltóval együtt.Állandóan félrevált és ledobja a láncot ami persze egyből beszorul a váz és a fogaskerék közé ilenkor alig lehet kiszedni.

Tapasztalat

Ennyi pénzért elég jól teljesít.

Erre ajánlom

Ne nagyon vadulj vele különben ha nem erőlteted elég jól bírja.

Ennyiért vettem
bicikliben volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2010 hátsó váltó
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szerzsike avatar
54 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Még bírja a váltó még nem kotyog semmije agörgői is jók.

Hátrány

Nem valami jó ez a váltó olyan mintha alig feszítené a láncot nagyon mozog a váltó fel le mégjó úton is. Ezt ne vegyük ennek vagy egy régebbi fajtája inkább azt.

Erre ajánlom

Semmire!!!!!!!!

Ennyiért vettem
rajta volt a bringán
Csatolt képek
Shimano Tourney hátsó váltó
váltó
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kisgabor87 avatar
19 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Bár nem feszíti eléggé a láncot, azért viszonylag jól vált
  • Minél jobban öregszik annál pontatlanabb
Hátrány
  • A sár az ellensége, nagyon pontatlanná válik
  • Felfele kicsit nehezen dobálja a láncot
  • A váltógörgők nem elég tartósak
Erre ajánlom

Városba járkálni meg melóba.

Csatolt képek
Shimano Tourney  2011 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

benediCT avatar
12 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Olcsó

- Pontos és jól váltás (egy ideig legalábbis)

- Árhoz képest jól teljesít

Hátrány

- Nem feszíti eléggé a láncot

- Beakadhat a küllők közé

Tapasztalat

Az árhoz viszionyítva jól teljesít, de nem feszíti eléggé a láncot így ha nem akarjuk szétverni a lánccal a hátsó villát kell valami villavédó cucc vagy házilag feltekersz valamit mert ha egy padkán felmész már odaveri. Az ár-teljesítmény mindenesetre 5 répa

Erre ajánlom

város,túra

Ennyiért vettem
bicajhoz volt
Csatolt képek
Shimano Tourney  2011 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

61-75 (162 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :
  • RD-TX75 SGS
  • RD-TX55 SGS
  • RD-TX35 SGS
  • RD-FT30 SS
  • RD-TZ50 GS
  • RD-TY21 SS
  • RD-TY18 SS
  • RD-TY18 GS

 
fokozatszám:
  • 7/6
  • 6

 
rugóirány:

Top normal rugóirány


 
váltókanál hossz:
  • SS
  • GS
  • SGS

 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

Shimano HG/UG


 
legnagyobb lánckerék:
  • 34 fog
  • 28 fog

 
legkisebb lánckerék:
  • 11 fog
  • 14 fog

 
max. első fogkülönbség:
  • 20 fog
  • 13 fog
  • egylánckerekes használatra (RD-FT30)

 
teljes kapacitás:
  • 43 fog
  • 34 fog
  • 28 fog
  • 17 fog

 
színválaszték:
  • fekete
  • ezüst
  • fekete-ezüst

 
további információk:

RD-TX75/RD-TX55/RD-TX35

  • 7/6-fokozatú pozícionált SIS hátsó váltás
  • Pantograph váltógeometria
  • Új 13/13 fogú váltógörgők
  • Alumínium külső terelőlap (RD-TX75)
  • Keréktípusú bowdenvezető görgő (RD-TX75/TX55)
  • MEGARANGE áttétellel kompatibilis
  • MegaPulley görgő
  • A láncfeszesség-állító csavar megkönnyíti a pontos beállítást

RD-FT30

  • Rövid váltókanál
  • 7/6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • Keréktípusú bowdenvezető görgő

RD-TZ50

  • 6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • Pantograph váltógeometria

RD-TY21-SS/GS

  • 6-fokozatú pozicionált SIS hátsó váltás
  • GS/SS változat, közvetlen kapcsolat, standard/fordított sarukialakításhoz is alkalmas bilinccsel
  • Dupla rugós feszítés

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.