Sram GX hátsó váltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 19.095 Ft - 35.295 Ft

Újszerű Sram Gx 11-es váltó!
9.999 Ft
új árához képest: -72%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Hosszú kanalas váltóm van. A váltó koncepciója egy kicsit eltér a Shimanonál megszokottól. Nincs benne "shadow" formatervezés, emiatt kicsit jobban kiáll a síkból, de ez akár előny is lehet, lásd majd az írásom végén. Nagyon erős a rugója, még a kb 2 szemmel hosszabbra hagyott láncot is rendesen kifeszíti. Jól ki van alaktíva rajta a váltóbowden vezetése. Szét lehet szedni apró darabokra, ami a szervízelést nagyon megkönnyíti. Ezen a váltón is megvan a SRAM azon rugós kis benyomható csavarja, amivel ki lehet támasztani az alsó kanalat és így kényelmesen lehet rajta láncot cserélni. Hát, ezt az apró, de annál figyelmesebb technikai megoldást egyszerűen imádom. :) A csapágyas váltógörgők előnye, hogy szépen, simán fut rajtuk a lánc. Jó anyagokból van, robusztus a felépítése, és valójában a leghatalmasabb előnye, hogy nem "shadow" kialakítású. Ugyanis, szemben a SRAM gyári ajánlásával, nemcsak 36 fogas tányért lehet tenni a legnagyobb helyre, hanem simán viszi a 42 fogassal is (amit független fórumok, több helyről, szintén megerősítettek). És ehhez még extra B-csavart sem kellett berakni. :) Igaz, látszik, hogy kicsit már az üzemeltethetőségi tartomány szélén van, de még megvan az egészséges távolság a felső görgő és a nagy tányér között. Cserébe, így megspóroltam egy csomó pénzt is és még a rendszerem is egyszerűsíteni és könnyíteni tudtam, mikor átalakítottam a biciklim 2x10-ről 1x10-re.

Hátrány

Szokták volt mondani, amit megnyerünk a réven, elvesztjük a vámon, így ennek jegyében a váltógörgőket a csapágyas kialakítás miatt szervízelni elég macera, de azért annyira nem vészes, cserébe jó futásért. Szintén macera szervízelni  a váltófülben lévő csapágyat és effektíve az egész váltót, aminek egy nagyon prózai oka van: alapos, mély-szervízhez nincs semilyen elérhető irodalom, egyedül a pinkbike egyik technikai fórumán fennlévő eljárás használható valéamennyire, de azt is kicsit tovább kell gondolni, mert az Type 2.0 váltókról szól, míg ez már Type 2.1.

És, végül, mint a SRAM-tól azt már megszokhattuk, van benne egy helyen egy kicsit gagyi megoldás: egy kis tüskét kell kihúzni fogóval a fülcsapágy kilazításakor, és nyílván T55-ös torx megy csak bele. Ami, már egyel nagyobb a szokásos készletekben található T50-eshez képest, így még azt is kellett vennem hozzá. :)

Tapasztalat

Szumma-szummárum, teljesítményben elégedett vagyok vele, árban egy kicsit kevésbé, de a kis hibái ellenére én azért szeretem, a bazi erős rugó és a kitámasztható kanál kárpótol mindenért.

Erre ajánlom

XC, Trail biztosan, a többit majd megírja, aki már használta

Ennyiért vettem
18000
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:
  • 10
  • 11

 
színválaszték:
  • fekete
  • piros

tömeg:
  • 265 g (1x11)

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram GX termékkel kapcsolatban: