DT Swiss 240s hátsó kerékagy

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.07.)
  • Listaár: 78.000 Ft

HASONLÓ kerékagy TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

horika avatar
121 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy professzionális kialakítású könnyű agyról van szó. Golyós csapágyakkal, melyek jól tömítettek. Saját szabadalmú racsniszerkezettel rendelkezik, amely sosem ugrik meg, lévén, hogy nem csak 1-2 kalapács érintkezik, hanem sok apró fog egyszerre. A racsni szerkezet könnyen szervizelhető, csak szét kell rántani, mint a csehszlovák expandert, vigyázva, hogy ne potyogjon szét semmi.

Hátrány

Először is a bolti ára, amely borsos.Nekem túlságosan hangos, bár tudom, hogy van aki kimondottan ezt szereti.Alapból 18-at reteszel, ami nem sok. Kapható hozzá 36-os tárcsa is, de miért nem az az alap? A csapágycseréhez speciális szerszám kell, ami nincs minden kerékpárboltban.

Tapasztalat

Szépen teszi a dolgát sosem ugrott meg.Én magam is könnyedén tudom tisztítani és újrakenni. 

Erre ajánlom

Szerintem minden kategóriában megállja a helyét, ha megfelelő darabot választasz. 

Ennyiért vettem
kerékszettben volt
Csatolt képek
DT Swiss 240s hátsó kerékagy
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makky avatar
164 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Viszonylag könnyű.
  • Tömítése elég jó.
  • A reteszelése még nem hibázott egyet se eddig.
  • Egy pontig egyszerűen szétszedhető és tisztítható.
  • Sokféle változatban létezik.

Hátrány
  • Elég drága azért
  • Egy ponton túl viszont már kimondottan horror a szerelése. Alább részletezem.

Tapasztalat

Itt most inkább csak a hátrányra fókuszálnék, mert azt mindenki tudja, hogy szép, jó, meg nagyon drága agyról van szó. A szerelés menete: a racsni szerkezet egyszerűen leszedhető. Egy satuval egyszerűbb, de biztosan anélkül is megoldható. A lényeg, hogy csak húzó erőt szabad rá kifejteni, hogy a tengely ne sérüljön. Ekkor hozzáférni a reteszelő szerkezethez, amit így teljesen ki lehet tisztítani. Az egész áll egy távtartóból, két fogazott tárcsából és két rugóból. Szóval nem bonyolult. A zsírzással viszont óvatosan kell bánni. A DT erre csak a saját zsírját ajánlja. A lényeg, hogy valami könnyebb zsírt kell hozzá használni és viszonylag keveset. Ugyanis, ha túl sűrű és/vagy sok a zsír, akkor nem fog reteszelni rendesen, mert a rugó nem lesz elég erős hozzá, hogy a zsír ellenállásával szemben mozgassa a reteszelő tárcsát.

A további szétszedéhez, vagyis a csapágy cseréjéhez ki kell ütni a tengelyt a racsnival ellentétes oldal irányába. Ekkor a tengellyel együtt kijön a bal oldali csapágy is, ami így simán cserélhető. Viszont a jobb oldali csapágy előtt van az ellendarabja a reteszelő tárcsának, ami egy fogazott gyűrű lényegében. Viszont az átmérője kisebb, mint a mögötte lévő jobb oldali csapágy. Vagyis a csapágy cseréhez ki kell szedni. Ehhez viszont kell egy spéci szerszám. Ráadásul iszonyat erő kell a leszedéséhez, ugyanis ez viszi át a hajtás erejét a kazettáról az agyra. Szóval jól rá lesz szorulva. Neten elég sok szitkozódó bejegyzést találni ezzel kapcsolatban. Sőt még törött szerszámról is vannak képek, ami egyébként 15e HUF körül van. Szóval szerintem ez a része az agynak nem túl jó. Persze, amíg nem kell (jobb oldali) csapágyat cserélni, addig nincs gond, de egy ilyen agyat az ember nem pár évre vesz. Arról nem is beszélve, hogy nem sok bicós boltban lesz ám ilyen szerszám itthon! Szerintem a kazetta alatti csapágyak cseréje is így megy, de arra még nem volt szükségem.

Erre ajánlom

Versenyezni.

11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MRoby avatar
13 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Lényegében csak előnyökről tudok beszámolni:

- könnyű

- szerszámmentes szervizelhetőség

- jó csapágyazás

- igényes kidolgozás mindenhol

- tuningolható racsni szerkezet

- svájci gyártás

Hátrány

Egyetlen hátránya a hajmeresztően magas bolti ára. Nekem sikerült alig használtan beszereznem közel harmad áron... :)

Erre ajánlom

All-Mountain/Trail felhasználásig bármire.

Ennyiért vettem
30.000,-
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Balu avatar
Balu
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
Csak ez van, kiváló minőnség, full tömítés, strapabíróság, kicsit más racsni szerkezet
Hátrány
Az ára
Tapasztalat
Minden időben gondozás mentesen használható
Erre ajánlom
Sznoboknak és versenyzőknek, XCO es XCM-re, delétezik országuti verzió is
9 olvasó 44%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
fogaskoszorú (fokozat):

9/10 - Sram XD11


 
agytest anyaga:

alumínium/anodizált


 
tengely:

alumínium, patentzáras


 
csapágyazás:

zárt golyóscsapágy


tömeg:
  • Straightpull ND - 212
  • Straightpull CL - 216-231
  • Straightpull IS - 222-276
  • ND - 209-219
  • CL - 218-233
  • IS - 230-275
  • SS - 243-308
  • BXM - 204

 
villasaru távolság (mm):
  • Straightpull ND - 130
  • Straightpull CL - 135-142
  • Straightpull IS - 135-142-150
  • ND - 130-135
  • CL - 135-142
  • IS - 135-142-150
  • SS - 243-308
  • BMX - 100-112

 
furatszám:

24-32


 
furatkör átmérő (mm):
  • Straightpull 38,5/45,5
  • ND 45/45
  • CL 44/47,5
  • IS 57/47,5
  • SS 45/45
  • BMX 45/45

 
további információk:

DT szabadalmaztatott 2x18 körmös kilincsművel készül


DT Swiss logó

DT Swiss márka bemutatás

„Made in Switzerland.”

A DT Swiss AG története 1994-re nyúlik vissza, amikor a három alapító tag Marco Zingg, Maurizio D’Alberto és Frank Böckmann megvásárolja a Vereinigte Drahtwerke AG vállalatot, amely ekkor 28 fős létszámmal küllőket gyárt.

1995-ben megvásárolja és DT név alatt bevezeti a Hügi agyakat. Az agy eladás a cég forgalmának 40%-át teszi ki manapság. 1996-tól az amerikai piacon is jelen van a cég, mely 2003-ban felnikkel egészíti ki a kínálatát. Ekkoriban a DT az egyetlen vállalat, amely a kerék-alkatrészek teljes palettáját kínálja az agyaktól a küllőkön át a felnikig.

2001-ben piacra kerülnek az első, akkor még rugós rendszerű hátsó tagok, amelyek rövid idő alatt nagy sikereket érnek el a bringások körében. 2005-ben megjelennek az első levegős, teljesen újszerű csillapítási rendszerre épülő DT hátsó tagok.

2006-ban DT Swiss megvásárolja a Pace Cycles Ltd villagyártási szabadalmait, 2007-ben pedig beindul a karbon alkatrészek gyártása.

2010-ben a cég saját fejlesztésű teleszkóp-csillapítási rendszert dolgoz ki, és megkezdődik a Tricon kerekek gyártása. Ez évben egy új, 12 000 négyzetméteres gyártó- és raktárbázis kezdi meg működését Bielben.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű DT Swiss 240s hátsó termékkel kapcsolatban: