Jó minőségű matricázás, aerodinamikus profil, reális ár újonnan, a hajtás felőli oldalon dupla annyi küllő mint a másik oldalt.
Rotorja szokatlanul hangosan kerepel, az előttünk haladó lassabb járműveket (mint például tanyabájkos, babakocsi, kutyaszán, birodalmi lépegető) figyelmezteti érkezésünkre.
A Campagnolo leányvállalata készíti, ugyanolyan minőséget várhatunk tőle.
"ipari csapágyas" agyak, melyet költségesebb és nehézkesebb cserélni mint a hagyományos kónuszost megjavítani. A kónuszost egy pár villáskulccsal szét lehetett szedni, ebből meg vagy ki kell ütni az ipari csapágyat, veszélyeztetve a kerék épségét, vagy csapágy kiszedő szerszámot kell hozzá venni jó pénzért, vagy kölcsön kérni. Szerintem ez az "ipari csapágy" dolog csak parasztvakítás.
A Fulcrum és Campagnolo kerekeknél figyelni kell a maximális gumi nyomásra mert a gyártó szerint deformitást okozhat a felniben. Persze tíz Bar körüli nyomásról van szó mindkettőnél.
Három kerékszetten gondolkoztam kerékcsere szempontjából, a Campagnolo Khamsin lett volna legolcsóbb, de csak campa fogaskeréksorral kompatibilis. A másik a Mavic Aksium Race lett volna, de újonnan sokallottam az árát. A harmadik ami a legkevésbé tetszett, volt ez. De mikor megláttam használtként a hirdetést február környékén, nem bírtam kihagyni 22000 ft-ért. Dizájnja alapján 2010-es modellem van.
Első valamire való kerékszettem, amatőr felhasználónak edzésre és versenyre teljesen megfelel a Fulcrum Racing 7. Sokszor félmillás bringákba is ilyen szettet tesznek. Agyak könnyen forognak, könnyű pörgetni a kereket. A kerék merevnek tűnik és könnyebb egy átlagos fűzött keréktől.Elől húsz küllő, hátul huszonnégy.
Centírozva vettem, azóta vigyázok rá de úgy látom kicsit romlott a központossága. Az elsőben három küllő kicsit megvolt hajolva, illetve rogyva, fogóval egyenesítettem ki azóta nincs vele baj.
Az első agyban kb. félmilis kotyogása van az egyik oldalt az ipari csapágynak, gondoltam ez belefér, de kiderült hogy ami a kerék közepén fél milliméter, az a kerék külső ívén már másfél. Ezért muszáj lesz cserélni a csapágyakat az elsőben. Írtam két bringás oldalnak hogy tudnak e nekem szerezni új csapágyakat, az egyik nem is válaszolt, a másik visszaírt hogy majd utána érdeklődik az olaszoknál, de a jelek szerint elfelejtkezett róla.
Sok netes kutakodás után kiderült milyen típusú agyat lehet a Fulcrumba szerezni, ha nem eredeti gyártmányt akarok bele venni jópár dollárért. Egy külföldi oldalon a 6001-2RS kódnevű csapágyat ajánlották, az ára gyártótól függ, a kínai 500 forintostól a japán 1500 forintosig. Hazánkban is többféléből választhatunk, pl: FAG, SKF, stb.
Tudtommal a Fulcrum Racing 5-ösbe is ilyen csapágy kell.
Tömegét többnek találtam mint a gyári adatok, első 888gramm, a hátsó 1135 gramm.
Edzésre dosztig megfelel, amatőr versenyen sem fogja senki sem leköpni ezt a kereket:)
Lehetőleg simább utakra mint minden országúti kereket.