Fulcrum Racing 7 komplett kerék

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 42.000 Ft

HASONLÓ komplett kerék TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Sanci78 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- Számomra tökéletes ár/érték arány

- Az éves tisztításon kívül karbantartásmentes

-8 év alatt sosem kellett centírozni

Hátrány

- Lehetne egy kicsit vékonyabb

 

Tapasztalat

8 éve nyúzom a kerekeket. Azóta változó intenzitással de minden évben nagyobb túrákra is mentem vele. Volt kátyú meg nagyon rossz minőségű út is, de eddig semmi karbantartást vagy centírozást nem igényelt. Nyilván vannak profibb kerekek, de ebben az árban szerintem tökéletes választás volt. Nekem egyedül a szélessége nem tetszik, az előző kerék kicsit vékonyabb volt szerintem.

Erre ajánlom

Hobby célra, kisebb-nagyobb túrákra. Egy kis úthiba nem bánik el vele.

Ennyiért vettem
40000
Csatolt képek
Fulcrum Racing 7  2008 komplett kerék
Fulcrum Racing 7  2008 komplett kerék
Fulcrum Racing 7  2008 komplett kerék
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gyuladaniel94 avatar
38 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • merev oldalirányban
  • könnyű, főleg a 2014-es modell
  • strapabíró
  • jó megjelenésű
  • hangos reteszelés(már aki szereti, annak)
  • pontos a felnik illesztése
  • centírozni egyszerű
  • karbantartani gyakorlatilag nem is kell
  • gyorszárakat és felniszalagokat is kapunk a csomagban
Hátrány
  • eleinte előfordult félrereteszelés
  • a hátsó aszimmetrikus felni furán néz ki
Tapasztalat

A tervezés szakaszban még házilag fűzött kerékszetten gondolkoztam, de egy kis számolgatás és az itteni vélemények elolvasása után rájöttem, hogy jobban megéri egy gyári kerékszettet vásárolni. Shimano kerékszett szóba sem jöhetett, ugyanis a szerelgetést, a koszos munkát nem szeretem, így inkább a zárt(ipari) csapágyas olasz gyártmányút választottam.  Szerencsém volt, mert megkaptam 2013-as Khamsin árban a 2014-es Racing 7-et, köszönet érte a Rob4Bike-nak. Ez már hátul aszimmetrikus felnivel, 11-es sort fogadó kazettatesttel érkezik, és a tömege is kisebb az előző évi modellénél. Első ránézésre úgy tűnt, kevés benne a küllő, de eddig elégnek bizonyult, pedig kapott már elég sok mindent az út felől, amikor elbambultam, vagy éppen kikerülhetetlen volt egy-egy úthiba. Már az első tesztkilométereken estem egy jó nagyot, a hátsó kerék kapott ütést oldalról, kicsit meg is horzsolódott a felni széle, és egy minimális nyolcas is keletkezett , amit viszont olyan egyszerűen kiszedtem belőle a kevés küllő miatt, hogy még magam sem hittem el. Az első pár száz kilométeren előfordultak melléreteszelések(hajtás megkezdésekor átugranak a kalapácsok, reccs!), de ez a jelenség később megszűnt. Azóta már határozott, pontos a reteszelése, a kazettatest nem kottyan, a hangja pedig elég nagy, talán túlságosan is. Hézagológyűrű is érkezik vele, melyet 9-10 sebességes sorok mögé kell tenni, hogy ne lötyögjenek a 11-es sorokhoz tervezett kazettatesten. Érkezik még vele az első és hátsó gyorszár, valamint a felniszalagok, amik fel is vannak téve a felnikre, így már ezekre sem kell külön költenünk szerencsére. Fékfelülete szép sima alapból, Campagnolo gyári betétekkel nem csikorog, nem karistol, a fékhatás is megfelelő. Oldalirányban határozottan merevebbek a kerekek, mint egy 3 keresztes fűzésnél. Ez főleg az első keréknél egyértelmű, amikor dombon kiállva nem ér hozzá a küllőmágnes a kilométeróra szenzorjához, de a hátsó keréknél is érződik egyfajta határozottság, nem "nyúlós". A függőleges irányú merevségükről szerencsére nem tudok beszámolni, mert mindent megtettem azért, hogy ne érezzem(ívelt karbon villa, karbon nyeregcső, vastag bandázs, latex belsők, nagy szövetsűrűségű "open tubular" külsők) Viszonylag könnyű külsőkkel és belsőkkel használva a bicikli gyorsíthatósága trekking után egy álom, amiben ezeknek a Fulcrum Racing 7 kerekeknek is nagy szerepük van.

Erre ajánlom

Országúti kerékpáros túrázásra, edzésre, amatőr versenyzésre.

Ennyiért vettem
41000 Ft
Csatolt képek
Fulcrum Racing 7  2014 komplett kerék
fotó: ikarus266
Fulcrum Racing 7  2014 komplett kerék
Fulcrum Racing 7  2014 komplett kerék
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lincolnppl avatar
40 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Nagyon merev.

Kategóriában könnyű.

Szép.

Szép matricázás.

Vastag fékfelület.

Merev ez a Fulcrum kerék.

Elérhető pirosban.

Szép a hangja.

 

Hátrány

Gyenge küllők.

Mást nem tudok mondani.

Tapasztalat

Nagyon szeretem.

Erre ajánlom

Edzésre, amatör versenyzésre.

12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • kézzel fűzött "házi szettől" merevebb, igaz, utóbbináől sokat számít a fűzés-küllőzés módja, felhazsnált anyagok, nomeg, hogy ki végezte a feladatot..
  • Finom, diszkrét futás, ha pörög, akkor pörögni fog, nem rág, nem áll meg. Meg fogod unni a kerék pörgést nézni mielőtt tényleg megállna..
  • Ellenállása nem sok van, ahogy említettem, merev is, és erős.. Nagyon jól tolerál bármilyen úthibát, rossz huplis szakaszt, keresztbordát.
  • Hát agytestre-racsnihangra ugyanaz, mint a Khamsin, árra ugyanaz, tömegre hasonló, a gyártó meg.. ugyanaz.. Szerintem ez is csak egy novatec agyra fűzött felni, csak itt a G3tól eltérő 2:1 küllőzéssel. Mellesleg, a G3-nál is 2:1, hajtásoldalon 2 kereszt ellenoldalt radiál, csak több küllőt tartalmaz hátul, ezért is nehezebb kicsit a khamsin.
  • Árához képest könnyű. Vö: khamsin, shimano wh-r500..
Hátrány
  • Nehéznek számít. ez a Fulcrum komplett kerék Bár nekem még ez is előrelépés lenne.
  • a fulcrum az a MIG-29, minden egyéb ilyesmire keresztelt termék silány másolat csupán. : D
Tapasztalat

bizony, ugyanúgy énekel szabadonfutva, mint márkatársai, meg a vele egyívású campagnolo kerekek. Hasonlóan igényes kidolgozást várhatsz el tőlük is, remek dizájnnal.

 

Újabban Fulcrum Racing sport néven kapható, kevésbé tetszetős kinézettel. Az etalon nálam mindig a vörös-fekete címkés marad (vajon miért?)

Erre ajánlom

Országúti edzés, általános felhasználás, verseny.

Csatolt képek
Fulcrum Racing 7  2011 komplett kerék
Fulcrum Racing 7  2011 komplett kerék
Fulcrum Racing 7  2011 komplett kerék
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bkriszta avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Könnyű, nagyon szép ez a Fulcrum komplett kerék.

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

Életem első országútijára vettem, összehasonlítási alapom nincs, de teljesen meg vagyok vele elégedve.  Centírozni sosem kellett, igaz óvatosan használom, és nem is vagyok egy nehéz súlyú.

Erre ajánlom

Országút.

13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

műkedvelő avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Jó minőségű matricázás, aerodinamikus profil, reális ár újonnan, a hajtás felőli oldalon dupla annyi küllő mint a másik oldalt. 

Rotorja szokatlanul hangosan kerepel, az előttünk haladó lassabb járműveket (mint például tanyabájkos, babakocsi, kutyaszán, birodalmi lépegető) figyelmezteti érkezésünkre.

A Campagnolo leányvállalata készíti, ugyanolyan minőséget várhatunk tőle.

Hátrány

"ipari csapágyas" agyak, melyet költségesebb és nehézkesebb cserélni mint a hagyományos kónuszost megjavítani. A kónuszost egy pár villáskulccsal szét lehetett szedni, ebből meg vagy ki kell ütni az ipari csapágyat, veszélyeztetve a kerék épségét, vagy csapágy kiszedő szerszámot kell hozzá venni jó pénzért, vagy kölcsön kérni. Szerintem ez az "ipari csapágy" dolog csak parasztvakítás.

A Fulcrum és Campagnolo kerekeknél figyelni kell a maximális gumi nyomásra mert a gyártó szerint deformitást okozhat a felniben. Persze tíz Bar körüli nyomásról van szó mindkettőnél.

Tapasztalat

Három kerékszetten gondolkoztam kerékcsere szempontjából, a Campagnolo Khamsin lett volna legolcsóbb, de csak campa fogaskeréksorral kompatibilis. A másik a Mavic Aksium Race lett volna, de újonnan sokallottam az árát. A harmadik ami a legkevésbé tetszett, volt ez. De mikor megláttam használtként a hirdetést február környékén, nem bírtam kihagyni 22000 ft-ért. Dizájnja alapján 2010-es modellem van.

Első valamire való kerékszettem, amatőr felhasználónak edzésre és versenyre teljesen megfelel a Fulcrum Racing 7. Sokszor félmillás bringákba is ilyen szettet tesznek. Agyak könnyen forognak, könnyű pörgetni a kereket. A kerék merevnek tűnik és könnyebb egy átlagos fűzött keréktől.Elől húsz küllő, hátul huszonnégy.

Centírozva vettem, azóta vigyázok rá de úgy látom kicsit romlott a központossága. Az elsőben három küllő kicsit megvolt hajolva, illetve rogyva, fogóval egyenesítettem ki azóta nincs vele baj.

Az első agyban kb. félmilis kotyogása van az egyik oldalt az ipari csapágynak, gondoltam ez belefér, de kiderült hogy ami a kerék közepén fél milliméter, az a kerék külső ívén már másfél. Ezért muszáj lesz cserélni a csapágyakat az elsőben. Írtam két bringás oldalnak hogy tudnak e nekem szerezni új csapágyakat, az egyik nem is válaszolt, a másik visszaírt hogy majd utána érdeklődik az olaszoknál, de a jelek szerint elfelejtkezett róla.

Sok netes kutakodás után kiderült milyen típusú agyat lehet a Fulcrumba szerezni, ha nem eredeti gyártmányt akarok bele venni jópár dollárért. Egy külföldi oldalon a 6001-2RS kódnevű csapágyat ajánlották, az ára gyártótól függ, a kínai 500 forintostól a japán 1500 forintosig. Hazánkban is többféléből választhatunk, pl: FAG, SKF, stb.

Tudtommal a Fulcrum Racing 5-ösbe is ilyen csapágy kell.

Tömegét többnek találtam mint a gyári adatok, első 888gramm, a hátsó 1135 gramm.

Erre ajánlom

Edzésre dosztig megfelel, amatőr versenyen sem fogja senki sem leköpni ezt a kereket:)

Lehetőleg simább utakra mint minden országúti kereket.

Ennyiért vettem
22000+postaköltség
Mért tömeg
2023 g
Csatolt képek
Fulcrum Racing 7  2010 komplett kerék
mérlegen az első
Fulcrum Racing 7  2010 komplett kerék
és a hátsó
49 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
 
küllők:

2 mm acél


 
fűzési mód:
  • radiális (első)
  • 3 kereszt (hátsó)

 
agyak:

gyorszáras agyak


 
csapágyazás:

Kónuszos golyóscsapágy


 
színválaszték:

Fekete


 
tömeg (g/pár):

1849 g


tömeg:
  • 828 g első
  • 1021 g hátsó

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Országúti kerékszett
3 válasz
utolsó: 2015. dec.
Fulcrum Racing 7 Campagnolo kazetta bontása a kerékagyról.
5 válasz
utolsó: 2015. jan.
Mavic Aksium Race VS Fulcrum Racing 7. Melyik lenne jobb?
4 válasz
utolsó: 2014. feb.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Fulcrum Racing 7 termékkel kapcsolatban: