2008-as nyári modellt (fehér matricás) rendeltem 2009 őszén Németrországból, féláron mint amiért itt árulni kívánták boltokban 91,90euróért (cc. 25.500.-Ft). Szóval megéri külfölről is idepostáztatni (bike24.de) mint itthon dupla árért nagy kegyesen megvenni a Shimano WH-R500-at.
Shimano600 trikolor 6400 szériás agyakkal (gyárilag vízzáró szimeringekkel) szerelt Mach1 esztergált oldalfelületű szegecsekkel erősített 32 küllős kerekeimet cseréltem le az R-500 kedvéért és nagy csodát vártam már a belépő szintű keréktől is. Nem volt könyebb a hajtás sem a súllya, egy előnye volt csak a gyárilag egybeszerelt és illesztett rendszer amit az idő igazolt illetve hagyományos a küllője így bármikor lehet benne cserélni és kapható m.o-on is.
A két kerék súlya 1,9kg volt a csomagból kibontva gumik és fogaskeréksor nélkül, ebbe csak a felniszalag és a két gyorszár fér bele. Pont ennyi volt a súlya az előző kerekemnek is miután a gumikat és a hátsó sort levettem róla!!!
Nem egy könnyű kerék, de miután negyedik éve használom még nem kellett 9.550km után egyszer sem centírozni!!! (pedig 100km után erősen ajánlották a mellékelt Shimano leírásban)
75-80kg a testsúlyom 25-30km/h átlagsebességeket mentem vele full Shimano 6500-as szériájú Ultegra 1998-2004 között gyártott szettel, Peugeot S900 Altitude karbon villa és alu vázzal melyek össztömege 8,8kg.
Idővel nagyon megszerettem bár elsőre nem tünt úgy hogy évekig nálam lesz, de nem készülök eladni kivárom meddig bírja és újra a belépő szintű shimano kerékszettet vennék.
Egy sokat érő ajánlás: kónuszokat beállítani, mert gyárilag kicsit szorúlt a kerék, ezt nem hittem volna el ha nem én járok így mert valaki a gyártás után biztos MEO-zta a kereket én nem engedtem volna így ki a piacra, de láttam már korábbi véleménynél is ezt a problémát!
Az agy nem por és vízvédett, a küllők fészke a felninél nem szegecselt bár ez árkérdés is egyben