- merev oldalirányban
- könnyű, főleg a 2014-es modell
- strapabíró
- jó megjelenésű
-
hangos reteszelés(már aki szereti, annak) - pontos a felnik illesztése
- centírozni egyszerű
- karbantartani gyakorlatilag nem is kell
- gyorszárakat és felniszalagokat is kapunk a csomagban
- eleinte előfordult félrereteszelés
- a hátsó aszimmetrikus felni furán néz ki
A tervezés szakaszban még házilag fűzött kerékszetten gondolkoztam, de egy kis számolgatás és az itteni vélemények elolvasása után rájöttem, hogy jobban megéri egy gyári kerékszettet vásárolni. Shimano kerékszett szóba sem jöhetett, ugyanis a szerelgetést, a koszos munkát nem szeretem, így inkább a zárt(ipari) csapágyas olasz gyártmányút választottam. Szerencsém volt, mert megkaptam 2013-as Khamsin árban a 2014-es Racing 7-et, köszönet érte a Rob4Bike-nak. Ez már hátul aszimmetrikus felnivel, 11-es sort fogadó kazettatesttel érkezik, és a tömege is kisebb az előző évi modellénél. Első ránézésre úgy tűnt, kevés benne a küllő, de eddig elégnek bizonyult, pedig kapott már elég sok mindent az út felől, amikor elbambultam, vagy éppen kikerülhetetlen volt egy-egy úthiba. Már az első tesztkilométereken estem egy jó nagyot, a hátsó kerék kapott ütést oldalról, kicsit meg is horzsolódott a felni széle, és egy minimális nyolcas is keletkezett , amit viszont olyan egyszerűen kiszedtem belőle a kevés küllő miatt, hogy még magam sem hittem el. Az első pár száz kilométeren előfordultak melléreteszelések(hajtás megkezdésekor átugranak a kalapácsok, reccs!), de ez a jelenség később megszűnt. Azóta már határozott, pontos a reteszelése, a kazettatest nem kottyan, a hangja pedig elég nagy, talán túlságosan is. Hézagológyűrű is érkezik vele, melyet 9-10 sebességes sorok mögé kell tenni, hogy ne lötyögjenek a 11-es sorokhoz tervezett kazettatesten. Érkezik még vele az első és hátsó gyorszár, valamint a felniszalagok, amik fel is vannak téve a felnikre, így már ezekre sem kell külön költenünk szerencsére. Fékfelülete szép sima alapból, Campagnolo gyári betétekkel nem csikorog, nem karistol, a fékhatás is megfelelő. Oldalirányban határozottan merevebbek a kerekek, mint egy 3 keresztes fűzésnél. Ez főleg az első keréknél egyértelmű, amikor dombon kiállva nem ér hozzá a küllőmágnes a kilométeróra szenzorjához, de a hátsó keréknél is érződik egyfajta határozottság, nem "nyúlós". A függőleges irányú merevségükről szerencsére nem tudok beszámolni, mert mindent megtettem azért, hogy ne érezzem(ívelt karbon villa, karbon nyeregcső, vastag bandázs, latex belsők, nagy szövetsűrűségű "open tubular" külsők) Viszonylag könnyű külsőkkel és belsőkkel használva a bicikli gyorsíthatósága trekking után egy álom, amiben ezeknek a Fulcrum Racing 7 kerekeknek is nagy szerepük van.
Országúti kerékpáros túrázásra, edzésre, amatőr versenyzésre.