Nekem a 2008-as verziókból van 2 pár (egy még majdnem zsírújan, dobozban, a másikban kb. 20.000 km ).
Valamint három pár újfajta "kockás" fehéragyas is van. Volt egy "kockás" pár is, még a pirosagyas.
Az összes pár centerlockos, a hat csavarosokról a csavar felfogatások szeretnek letöredezni, vagy a menet döglik meg egy-két csavarnál....
Könnyű, merev, soha nincs benne nyolcas, pedig nem 60kg vagyok, jól gyorsítható, mindent elvisel. Racsni nem túl hangos, az újaknak elég jó zizegős hangjuk van (ITS4).
Tubeless gond nélkül működik, peremnél nem ereszt (Schwalbe gumikkal)
A 2012-ig gyártottaknál a csúszógyűrűs megoldás a racsniban NEM megoldás, bele kell tenni a HUBDOCTOR átalakító szettett csapággyal, különben szétkopik az agy racsni alatti része (amin a csúszógyűrű forog), ami nem cserélhető. Így is kb. 500 kilométerenként szétszedni + olajozni kell gyári Mavic olajjal (de kb. 5 perc alatt megvan félkézzel)
A "kockás" pirosagyasnak BOTRÁNY mennyire hitvány a felnije, két év alatt 3-4 felni repedt el (a többi fajtával ilyen gond nincs, vagy igen-igen ritka), gariba cserélték, különben 40k/db.
Ha koszos, akkor pattogni szoktak a küllők a hásókerékben a tárcsa oldalán.
Megoldása: a pattogó küllő kerékagybekötésére egy is kenőanyag. (előtte pucolás)
A fehéragyas 20 küllősnek meg kell lazítani a küllőit a hátsó kerékben, mert gyárilag úgy meg vannak feszítve, hogy havonta elpattant egy...
A hátsó agy hajlamos kotyogni, érdemes egy kis menetrögzítőt tenni a fixáló gyűrűre, és akkor nem lazul vissza.
Ezenél a kerekeknél jobbat keresve sem lehetne találni. (ez alól kivételt képez a "kockás" pirosagyas, azt el kéne kerülni)
Mind használhatóságban/teljesítményben, mind pedig esztétikumban a maximumot nyújtják. Ez nincs ingyen, ezért csak 3 répa. ("kockás" pirosagyas: 1 répa)
XC, XC verseny ill. vitrinbike.